Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > rijzen de prijzen niet de pan uit
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9
volgende >>>


Auteur Onderwerp : rijzen de prijzen niet de pan uit
kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2008-01-01 - 13:43:55 send message to kakatoe

mooi koppel grijze roodstaarden winter hart en 100 procent puntgaaf dus geen gebreken . dit koppel zit buiten . ze zitten nu pas ook in de blok . wegens stoppen met hobby. met eigen blok 1.300.


Wie zijn nu de prijs bepaalers de kwekers of de handelaren?
Zelf denk ik de eersten en dat de handelaren altijd maar op de kop krijgen.
Zelf vind ik dat de prijzen de pan uit rijzen.
Dat de prijzen zo hoog zijn komt dat door dat de import dicht is of wat is er aan de hand.
Zelf zal ik het antwoord al gegeven hebben denk ik maar toch
Het is toch van de zotte even € 1300,-- neer tellen voor een koppel grijzen.
gr Jan


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-01 - 15:24:21 send message to pietparkiet 10

wat de gek er voor geeft


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2008-01-01 - 15:29:04 send message to postvogel

Ja zijn behoorlijke prijzen.Maar dat geldt ook voor parkieten b.v brownrosellas.
Ze zullen vanzelf wel weer zakken met de prijzen.
Groet Postvogel.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-01-01 - 15:39:33 send message to denegon

quote
Ze zullen vanzelf wel weer zakken met de prijzen.


Het nadeel is dat als er mensen zijn die het er voor betalen de prijzen hoog blijven.

Zo zit ik al een tijd met een losse man waar ik een pop bij wil hebben (witbuik caique) deze heb ik al een aantal keer kunnen kopen maar dan moet ik 750 euro betalen en als ik dat betaal heb ik het gevoel dat ik echt getild word en daarom heb ik er nog geen, maar misschien zal ik er voor deze prijs toch wel aan moeten om mijn man niet alleen te laten zitten.
Dus ja ik vind ook dat de prijzen veel te hoog zijn

Groetjes egon


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-01-01 - 15:42:13 send message to meyer

Het is inderdaad wat de gek er voor geven wil.
Maar ik snap precies wat kakatoe bedoeld omdat ik hier zelf ook mijn vraagtekens bij zet.
De prijzen rijzen de pan uit dat merk je het beste als je zelf vogels moet aankopen.
In het begin dacht ik ook daar ga ik niet aan meedoen en verkoop mij jonge vogels aan de oude prijs totdat je merkt dat een ander zijn vogels ook kan verkopen voor het dubbele, dan ga je toch even nadenken.Ik heb nu nog wat jonge vogels zitten en zal toch ook met mijn prijs omhoog gaan,dit hoeft dan niet gelijk het uiterste te zijn maar weggeven kan ik ze altijd nog wel.
Ik moet nu zelf vogels aankopen voor de gekste prijzen want je kunt nu niet anders meer het is betalen of er naar fluiten. ik zou dan wel gek zijn dat ik mijn eigen jonge vogels nog voor de oude prijzen zou verkopen.

Groeten Meyerwink ;)


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2008-01-01 - 16:20:32 send message to bert1974

met bepaalde soorten heeft het zeker te maken met de import maar dat is bij de grijzen niet aan de orde.
deze worden meer dan genoeg gekweekt.
verder is het zo dat als ik mijn bestand uit wil breiden dan zal ik mijn jongen ook voor hoge prijzen weg moeten doen anders kun je nooit wat weer kopen.
ik vind het ook idioote prijzen maar je ontkomt er niet meer aan.
en de redenatie ik doe er niet aan mee die gaat na mijn gevoel niet meer op.
dan kom je nooit verder naar waar je wil komen.

groeten bert


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2008-01-01 - 16:56:27 send message to rajar

Kwestie van rekenen.
1 Jong levert 4 a 600 € op.
1 x 3 Jongen is aankoopprijs eruit.
Daarna met ieder jong harder lachen.

M.v.g. Rob

Veel wijsheid en jongen voor 2008


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-01-01 - 18:38:06 send message to Rogert

Ondanks dat de prijzen hoog zijn lijkt het mij een gezonde stijging. Het is een kwestie van vraag en aanbod.
Hoe hoger de vraag hoe hoger de prijs. Zo werkt de hele maatschapij. Maar wat nu het mooie is dat kwekers zuiniger zullen zijn op hun dieren. De vogels zijn immers veel waard.
Ook zal het meer energie gestopt worden in de kweek van deze dure vogels. Wat ten goede komt voor de legale en illegale import. Als er dan weer voldoende kweekresultaten zijn dan zal de prijs vanzelf weer dalen.
Ook de aanschaf van vogels is minder intressant tov impulsaankoop.
Tevens merk je dat mensen meer onderling gaan ruilen wat ten goede komt voor de soort.

Tja .... ook ik wil niet te veel betalen voor een vogel, maar ik zal wel moeten als ik verder niets aangeboden krijg. Hopelijk verdien ik het weer terug na de kweek.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-01-01 - 20:23:01 send message to denegon

Ik heb ff zitten lezen en zoals jara zegt een jong levert tussen de 400 en 600 euro op.

Als ik een vogel wil kopen moet ik altijd die 600 euro betalen en zelde die 400. (uitzonderingen nagelaten)
Als ik er een wil verkopen krijg ik er met geluk die 400 euro voor maar waarschijnlijk doe ik het niet goed dan.

En een prijsverschil van 200 euro is voor mij (en voor velen) moeilijk op te brengen daar moet ik dan toch weer voor sparen.
Het plezier wat ik terug krijg weegt echter nog steeds zwaarder dus ik blijf toch door gaan.

Groetjes egon


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-01-01 - 20:38:00 send message to P.Rooth

Vogels goedkoop wegdoen kan altijd zijn we het over eens , maar waarom moet je ze wegdoen ?
Ik zeg gewoonlijk ze mogen weg , probeer een ruimte vrij te houden voor de nateelt zodat je niet noogedwongen voor een veels te lage prijs weg moet doen gewoonlijk aan de handel die er weer aan verdienen wil .

Prop niet alle ruimtes vol die er zijn maar probeer als u b.v 4 volieres heeft 1 leeg te houden of te bevolken met nateeld van uw eigen vogels zodat u niet MOET verkopen .

De handel bepaalt gewoonlijk de prijs .
Kijk om u heen overal schieten de prijzen van begeerde vogels omhoog dit was 40 jaar geleden al zo en vandaag de dag is er niets veranderd .
Wie een bepaalde soort vogel wil hebben en deze is moeilijk te krijgen op dat moment betaald een hogere prijs dan er veel voorhanden zijn .
Kwestie van vraag en aanbod


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-01-01 - 20:44:35 send message to hj de graaf

ik zit dan niet in de kormsnavels maar in ander spul en probeer momenteel veel te ruilen en dit lukt ook vrij aardig. zo ruilde ik laats 3 zwartkop groenlingen voor 3 mosambiek sijzen die kweker blij ik blij kunnen allebei verder met onze vogels. tevens verkoop ik mijn vogels niet te duur aan mensen die ik kan vertrouwen zodat ik jongen terug kan ruilen of ik geef poppe of mannen in bruikleen.

mvg HJ de Graaf


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-01-02 - 17:01:33 send message to kvhooff

Ik ben eigenlijk wel blij met de hogere prijzen.
Je hebt kwekers en kopers. Een kweker heeft niet veel last van de hogere prijs, want hij krijgt zelf ook een hogere prijs.
Kijk maar eens wat je nu voor bonte boertjes krijgt. Met deze prijzen zit je zo in de duurdere soorten waarvan je vroeger niet durfde te dromen en kun je je hobby op een wat hoger niveau uitoefenen. Denk aan huisvesting, dierenarts, voeding etc.

Tja de prijs van de Grijze Roodstaarten...
Kweek er maar eens mee zou ik zeggen.



lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2008-01-02 - 17:22:13 send message to lennard

En als je als kweker nog niets kweekt en toch een duurder soort erbij will. ik kweek namelijk nog niks maar wil wel andere soorten erbij. Dat is hard sparen op het moment.happy :)


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-02 - 19:02:49 send message to pietparkiet 10

maar als je het niet betaald heb je niks en zonder pop kweek je echt niks en dan die vogels weg doen 400 dat doe je zelf en als je dan zelf voor 600 koopt ja dan doe je iets verkeert je kan ruilen je kan ook wachten op een koper die je vogel wel voor 600 koopt en als het een handelaar is die ze koopt mag ie er toch wel wat aan verdienen dan moet je zelf alle beursen afrijden reken wel 1.44 voor een liter benzine dus reken maar uit of het veel is 200 euro dan heb ik de andere kosten nog niet mee gerekent dus wat zeuren we nou


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-01-02 - 19:59:47 send message to tropic

Herhaaldelijk heb ik al gezegd dat er nog andere vogelsoorten zijn dan kromsnavels. Dat blijkt men hier soms te vergeten.
Irena en andere buulbuulsoorten,niltavas, gaaiensoorten en noem maar op; kom er nog maar eens aan als je een man of pop mist.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-01-02 - 20:16:41 send message to denegon

Ik me de laatste tijd ook zitten orienteren op kardinalen. Maar er is moeilijk aan te komen en ook deze vogels zijn stervens duur.
Ik moet nog maar 1 vogel der bij hebben en dan ga ik gewoon met de vogels die ik heb kweken. Met de centen die dat opleverd kan ik dan weer wat nieuws kopen of ik kan ruilen om onverwant te maken.
Hopen dat als ik over een paar jaar kardinalen wil dat er genoeg zijn en dat ze dan te betalen zijn.
groetjes egon



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 114 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede