Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijze roodstaart met jongen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grijze roodstaart met jongen
blottekop
Website Member
Posts :36

Website Member
2008-01-03 - 16:18:30 send message to blottekop

op nieuwjaarsnacht is het eerste ei uitgekomen van een nestje van 4 op 2 januari het 2de ei omdat het voorgaande nest een 2 tal maanden geleden de jongen na 20 dagen zijn gestorven (waarschijnlijk wegens niet meer voederen )hou ik de vogels nu scherp in de gaten en het is mij opgevallen dat sinds de pop niet meer van het nest komt er veel minder word gegeten het ze worden 2x per dag gevoederd maar het bakje is nooit leeg waarschijnlijk komt de man veel te weinig van het nest om voedsel te halen nu sta ik voor een dilemma de jongen reeds wegnemen voor handopfok we hebben daar veel ervaring mee als ze 2 tot 3 weken oud zijn maar nog niet bij zo n jonge vogels of ze laten liggen en riskeren dat het weer fout loopt ik heb nog 2 andere nesten van grijze liggen maar deze moeten nog 14 en 20 dagen broeden voor ze uitkomen


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-01-03 - 17:08:55 send message to ParkietenPeter

Je hebt geen kans om de vogels ín het nestblok te voeren?
Ik weet niet of dit uberhaupt een optie zou zijn bij grijze roodstaarten, maar je zou het wellicht eens kunnen proberen.

Succes,
Peter


blottekop
Website Member
Posts :36

Website Member
2008-01-03 - 19:49:25 send message to blottekop

het zijn importvogels ik probeer ze zo weinigmogenlijk te storen


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-01-03 - 20:12:17 send message to blg

Je zou ook een jong kunnen laten liggen en de rest met de hand groot brengen.
Rond 20 dagen gaan de ouders ook meer van het nest en als de jongen het te koud krijgen bedelen ze niet meer en sterven.


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2008-01-03 - 20:13:28 send message to memaa

Ik heb hetzelfde probleem. Ik geef dan veel geweekte zonnepitten, dat wordt redelijk goed opgenomen. En appel met liga.


blottekop
Website Member
Posts :36

Website Member
2008-01-03 - 21:04:35 send message to blottekop

ik ga eerst eens proberen met ze extra zonnepitten te geven en als er nog eieren uitkomen de oudste jongen al wegnemen en de 2 jongste laten liggen


chemist010
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-01-04 - 12:30:20 send message to chemist010

De eerste keer is bij mij ook het enige jong overleden, na 12 dagen,is dit de tweede keer dat dit stel jongen heeft??
Ik heb mij laten vertellen dat de man na 12 dagen mee gaat voeren,dus hoeft hij nu nog niet zoveel te eten (niet voor 3 a 4)
De pop is weinig actief zou zij daarom minder eten?
Ik begrijp wel dat je aan deze opmerkingen niet zo heel veel hebt maar grijp niet te vroeg in.


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2008-01-04 - 16:08:32 send message to memaa

Ga je geweekte zonnepitten bijgeven? Ik doe in de liga bij de appel altijd nog een klein beetje vitamines bij. Niet teveel voor mijn papegaaien want anders eten ze er niet van. Anders bekom je een zeer eenzijdige voeding.


blottekop
Website Member
Posts :36

Website Member
2008-01-04 - 16:47:50 send message to blottekop

het is een nieuw koppel ik heb ze nog maar een 3 a4 maanden dit is de 2 de maal dat ze jongen hebben ze zijn heel kieskeurig met eten gekiemd zaad en eierevoer laten ze onaangeroerd tot hiertoe gaat alles nog goed de jongen zijn alletwee nog goed in leven en ze komen toch wat aan ze krijgen nu extra zonnepitten met daarover toch wat eiervoer fruit liga en wat extra calsium
de warmtekast staat al klaar zodat als het misgaat we hopelijk nog op tyd kunnen ingrijpen maar we laten ze toch liefst zolang mogenlijk bij de ouders maar natuurbroed zal er niet inzitten denk ik


blottekop
Website Member
Posts :36

Website Member
2008-01-07 - 16:58:51 send message to blottekop

op 5 januari het 3de jong geboren en vandaag het vierde ouderkoppel word om het uur nieuw voedsel gegeven maar juist vandaag nog niet veel gegeten zaterdag een brinsea TCL-4 gekocht en zojuist toch maar na lang twijfelen de 2 oudste jongen wegenomen om de jongste wat meer overlevingskansen te bieden het jong van 7 dagen weegt 60gr die van 5 dagen 55gr lijkt mij een normaal gewicht


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2008-01-07 - 18:35:28 send message to kaapsen

Dag Blottekop,sorry hoor ,maaar dit is dus in MIJN ogen duide;ijk een geval van,laten we voor het gemak maar zeggen paniek,JOngen zijn keurig op schema geboren,worden PRachtig gevoerd aan het gewicht te zien,Hebben een tweede legsel binnen drie maanden,wat wil je nu nog meer?

Misschien het eerste legsel door nieuwe omgeving,te veel nestcontrole of te weinig zachtvoer mislukt,wie zal het zeggen,in ieder geval ziet dit er erg goed uit,laat de vogels het gewoon in alle rust met goede voeding en NIET alleeen maar meer zonnepitten zoals ik lashe gewoon nog een keer zelf doen.

Gaat het goed heb je een ECHT koppel, die ZELF de jongen grootbrengt en NIET zoals zoveel wordt aangeboden een kweekkoppel,waarvan dus de ouders na 6 weken zeggen ,DOE HET ZELF MAAR,dat zijn dus GEEN kweekkoppels maar broedstoven in MIJN ogen,maar buiten dat wens ik je evenzogoed veel sucsesmmaar ik ruik hier wel paniek in de tenty.

Gr Kees.


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-01-07 - 18:43:35 send message to ROCIO

gelukkig komt jouw reactie Kees zat me een beetje op tewinden dacht daar gaat weer een koppel


blottekop
Website Member
Posts :36

Website Member
2008-01-07 - 23:00:12 send message to blottekop

ja je hebt gelijk het was een beetje een paniek reactie maar nu liggen er nog 2 jongen in het nest en ga deze zo lang mogenlijk laten liggen zou ze graag zelfs door de ouders laten grootbrengen ze worden binnen gehouden op een temperatuur van 10 a 15 gr c word dus niet bijverwarmd hopenlijk geeft dat geen probleem voor de jongen nu voor de gemakkelijkste oplossing heb ik zeker niet gekozen de jongen moeten nu dag en nacht gevoederd worden om de 3 uur dat zal nog wel wat slapeloze nachten geven



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede