Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > 1&2 maart: Papegaaien Gedrag, Training en Verrijking Symposium Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : 1&2 maart: Papegaaien Gedrag, Training en Verrijking Symposium
Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2008-01-07 - 15:30:15 send message to Araproject

quote
Geachte VogelArena lid,

Uw bijdrage/bericht is door de moderator verwijdert omdat hier 'verkoopinformatie' in stond.

Voor het te koop vragen en/of te koop aanbieden van vogels of diensten verwijzen wij u naar de betreffende verkooprubriek.


quote
--------------------------------------------------------------------------------
[Ster account
U heeft een Ster account nodig om advertentie's te kunnen plaatsen. De kosten voor een Ster account bedragen 5 Euro per jaar voor 52 advertentie's.]
--------------------------------------------------------------------------------


Zie hiervoor; http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=278

Mocht u kweek- of verzorgingsgerichte vragen hebben, stel deze dan zo uitgebreid mogelijk zodat er geen misverstand kan bestaan.

Mocht u als sponsor willen adverteren neemt u dan contact op met webmaster@vogelarena.com

Met vriendelijke groeten,
ParkietenPeter


Ook al is het aangebodene uit idealisme, zodra er geld voor gevraagd wordt valt het onder reklame en daar zal één lijn voor getrokken moeten worden.

ParkietenPeter

ps. Wanneer zo'n bijdrage opgemerkt wordt door leden is een persoonlijk berichtje naar mij toe sneller opgemerkt. Ik kan dan ook sneller reageren zonder dat mensen zich hoeven te irriteren.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-07 - 18:41:04 send message to pietparkiet 10

dit ook even weg halen is ook reclame


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-01-07 - 19:08:38 send message to ROCIO

Hele maal mee eens Pietparkiet


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-01-07 - 19:57:28 send message to Rogert

Is reclame voor het geven van "kennis" verboden?

Kunnen ze het hele forum opdoeken.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2008-01-07 - 20:02:16 send message to rajar

Cityparrot organiseert het dus het is reclame


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2008-01-07 - 20:03:44 send message to rajar

Sorry Araproject


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-01-07 - 22:13:34 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Is reclame voor het geven van "kennis" verboden?



Kennis voor de prijs van 95.00 euri zou ik geen 'geven' willen noemen!


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-01-07 - 22:21:41 send message to kvhooff

Als ik het zo lees, toch weer een heel andere tak van de vogelliefhebberij. Op zich interessant.

Kees


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-01-07 - 23:03:46 send message to erika

Ik vind dit ook niet echt reclame hoor


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-01-08 - 16:14:28 send message to chrislaevers

Ik vind deze berichtgeving ook geen reclame as such. Stel je voor dat je met de nodige kritische ingesteldheid eens polshoogte wilt nemen van het één en het ander in deze discipline. Daar kan je toch alleen maar van leren en misschien brengen kleine details je op andere gedachten en doe je het weer anders. Wie tijd en geld heeft kan aan dit 'symposium' deelnemen met een gezonde afstand want de nadruk komt herhaaldelijk toch wel te liggen op de verkoop van 'speelgoedjes'.
Ik vertrek immer uit het eenvoudige standpunt dat elke vorm van opvoeding (mens of dier)een vorm van indoctrinatie is.
Het zou bijvoorbeeld interessant zijn om te zien hoe ze op dat 'symposium' omgaan met het straffen... in welke mate en op welke manier het zogezegd ongewenst gedrag van een vogel wordt gekanaliseerd naar voor de eigenaars en de beschikbare ruimte 'aanvaardbaar' gedrag en in hoeverre het natuurlijk gedrag van de vogels in al deze trainingen nog aan bod komt.
Moest ik tijd en geld hebben, ik zou een kijkje gaan nemen uit pure nieuwsgierigheid.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-01-08 - 18:57:15 send message to blg

De DVD's van goodbird traning zijn te vinden onder de volgende link, moet je wel een goede payserver hebben met een retentie van 100 dagen.
http://www.newzleech.com/usenet/?group=&minage=&age=&min=min&max=max&q=Goodbird+Training&mode=usenet&adv=


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-08 - 19:37:42 send message to pietparkiet 10

chris het gaat er om als je de een verwijderd moet je de ander ook verwijderen hij zet de prijs er ook bij dus is het verkoop moet ie het maar bij een adv laten kosten 5 euro per jaar heeft ie dat er niet voor over nou dan zet ie hem niet


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2008-01-09 - 11:01:16 send message to Picolet

Elke kromsnavel is een sociale vogel en heeft behoefte aan een partner. We brengen ze met de hand groot, we maken ze sociaal met de bewoners van het huiskameroerwoud. Wellicht zijn ze de eerste jaren gelukkig, we kortwieken de vogel op zijn tijd en kunnen met het baasje mee naar buiten. Er worden zelfs wandel dagen georganiseerd met een club soortgenoten.
Helaas gaan ook bij vogels de hormonen werken en al te vaak wordt slechts een persoon uitgekozen als partner en de rest als rivaal gezien, dus een berg ellende.

Uit onderzoeken van de universiteit van Wageningen en Bern is gebleken dat veel kromsnavels problemen hebben in de huiskamer.

Juist door het onnatuurlijk houden van de vogels ontstaan er problemen. Gaan we nu weer proberen met dure cursussen de vogel te manipuleren in een ander gedrag dan zijn natuurlijk gedrag.

Welke vogel is het gelukkigst, degene met een soortgenoot in een voliere, of de vogel die gekortwiekt met allerlei spullen op een kooi zit.

Vreemde vogels, liefhebbers van kromsnavels.

Wanneer je een vogel verkoopt aan een persoon die hem in de huiskamer plaatst als enkeling, heb je dan nooit erg in wat je de vogel voor toekomst gaat bieden?

Ruud



broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2008-01-09 - 16:59:29 send message to broto

quote
Wanneer je een vogel verkoopt aan een persoon die hem in de huiskamer plaatst als enkeling, heb je dan nooit erg in wat je de vogel voor toekomst gaat bieden?




Daarom verkoop ik nooit vogels voor in de huiskamer


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-01-09 - 17:53:38 send message to chrislaevers

Pietparkiet,
Je hebt daar indd een punt. Wat mij interesseerde in die advertentie en om er eventueel naar toe te gaan was om gewoon te kijken hoever ze die zaken kunnen drijven.
Ik heb geen kromsnavels en ben na een zeer korte tjd afgestapt van het hebben van handtamme valkparkieten.
Ergens moet je ook op de hoogte blijven van wat mensen allemaal verzinnen om dieren te vermenselijken. Iemand sprak van 'manipulering', ik heb het woord 'indoctrinatie' laten vallen.
En waarom die enorme behoefte van de mens om een dier te vermenselijken? Dat alles intrigeert me dus.
Vandaag tijdens enkele opklaringen toch een klein uurtje weer kunnen observeren. Vier binsenastrildes op de grond in cirkelvorm en de hoofden bij elkaar, de staarten naar buiten. Eén van de 4 was een 'uitleg' aan het doen. Dit was een streling voor het oog en mijn fantasie sloeg op hol: wat zijn ze nu eigenlijk aan het bekokstoven, dat de ene of de andere in rangorde mag stijgen of was het een soort 'verkiezingscampagne' of effe tactiek afspreken om aan de zwartmasker roodbekwevers het hoofd te bieden. Ik zal het nooit weten maar ze doen dit nog : de hoofden bij elkaar steken. Ik geniet enorm van die korte momenten vooral omdat ik er als mens niets mee te maken heb.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede