Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > grijze acclimatiseren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grijze acclimatiseren
v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2008-01-07 - 17:01:25 send message to v.dijck

vraag me af wij hebben binnen een tamme grijze roodstaart zitten van 7 jaar nu mog deze eerst veel los maar nu met een kind komt er minder van nu is mijn vraag het is een man als ik er een pop bij koop en ze dan buiten wil zetten is dat mogelijk? en hoe dat het beste te doen? heb buiten kooien met nachthok niet verwarmt maar wel vorst vrij. nog de beste wensen en veel gezonde jongen op stok voor iedereen in 2008. groeten gerd


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-01-08 - 15:31:45 send message to mootje

Kan allemaal best, maar dan moet je wel wachten tot het buiten weer warmer ishappy :)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-01-08 - 16:00:17 send message to dun grijzeroodstaart

hallo ,


zelf heb ik dit al 3 keer gedaan , ik heb de grijze die van binnen kwamen rond maart april naar buiten gedaan als je maar zeker weeet dat het niet ineens -10 word .
dus ffe het weer in de gaten houden .
voor de rest is het altijd weer een stunt om er een geschikte partner voor te vinden want als ze een tijdje alleen hebben gezeten zijn ze dat ook gewend , maar bij mij is het met 2 grijze ook goed gekomen en accepteren ze mekaar echt vollop en voeren mekaar .
ik heb nog een popje van 2002 zitten maar die is echt verliefd op mij maar van andere grijze ho maar !
succes en ben benieuwd ..
ps de grijze zijn over het algemeen wel sterke vogels dus kunnen wel wat hebben , zal wel wachten tot maart ongeveer .




v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2008-01-08 - 21:47:01 send message to v.dijck

moet ik niet wachten tot de temperaturen rond de 18 a 20 graden zijn buiten? of andere dingen waar ik rekening mee moet houden


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-01-09 - 10:32:54 send message to dun grijzeroodstaart

als de temperatuur zo rond de 18 a 20 graden is dan is het de juiste tijd .
en natuurlijk even in de gaten houden


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-01-10 - 00:36:00 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je de vogels verplaatst dan het best samen tegelijk in de volière maar zeker pas nádat de kennismaking geslaagd is. Twee kooien naast elkaar en na een tijdje tegen elkaar werkt vaak om te ontdekken of het een beetje klikt.

Succes en veel plezier met de kleine. happy :)


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2008-01-18 - 21:58:51 send message to v.dijck

vanmiddag van een kennis wegens omstandigheden hun grijze gekregen, weet nog niet of het man of pop is,een paar vraagjes= het beestje is 25 jaar mocht het een pop zijn kan deze nog kweken? sexen endoscopisch of met een veer wat zijn de voordelen en de nadelen? ze staan nu tegen over elkaar ze buurten volop tegen mekaar kan ik ze van de week gewoon allebei de kooien open zetten en kijken wat er gebeurt? alvast bdankt groeten gerdhappy :)happy :)


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2008-01-18 - 23:37:20 send message to henkdelaat

Wil je er mee kweken of alleen voor je plezier?
Voor de kweek zou ik ze endoscopisch laten seksen dit is vaak het beste en zeker een wat oudere vogel dan kan men gelijk zien of dat de eierstokken nog actief zijn,of dat er iets aan de eierstokken mis is of deze goed ontwikkeld zijn of dat deze verdroogd zijn of dat er een schimmel infectie is.
Dit geld zowel voor de pop als voor de ontwikkeling van de man.
Mij is het nog nooit gelukt om met tamme grijze te kweken en heb dit toch al div keren geprobeerd.
toch suc6 ermee.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede