Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Valkparkiet legt eitjes zonder man Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Valkparkiet legt eitjes zonder man
Chantalliej
Website Member
Posts :27

Website Member
2008-01-16 - 18:28:54 send message to Chantalliej

Hallo allemaal,
Mijn valkparkietje van 9 maanden legde van de week opeens een ei. Op zich geen probleem, maar ze is hierdoor ontzettend agressief. Hierbij komt dat ze geen mannetje heeft en dat de eitjes dus helemaal niet bevrucht zijn. Nu heb ik ergens gelezen dat je ze niet weg moet halen, omdat ze dan zou blijven liggen. Maar ik vind het erg jammer dat ze nu zo agressief is. Iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?


Tosa
Website Member
Posts :47

Website Member
2008-01-17 - 17:08:18 send message to Tosa

Heeft ze een nestkast waar ze die eieren legt of legt ze ze gewoon op de grond? Aan dat agressief gedrag valt niet veel te doen. Dat is gewoon haar instinct om haar nest te beschermen. Van zodra ze geen nest meer heeft gaat die agressie weg.
Ik zou wachten tot ze geen eieren meer bijlegt en dan alles ineens wegnemen.


Chantalliej
Website Member
Posts :27

Website Member
2008-01-17 - 19:11:04 send message to Chantalliej

Nee, ze heeft ze op de grond gelegd. Ik heb nog even verder gezocht op internet en daar staat juist dat je de eieren niet weg moet halen, omdat ze dan blijft leggen en zichzelf lichamelijk helemaal uitput. Het duurt dus 3 en een halve week. Erg jammer sad :(. Waar ik me alleen nog erg veel zorgen over maak is dat ze niet eet of drinkt. Ze zit alleen maar op haar eieren en komt er alleen vanaf als je te dicht bij haar kooi komt. Dan blaast ze en is ze ontzettend agressief. Iemand nog een idee wat ik hier aan kan doen? Alvast bedankt!


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2008-01-17 - 19:21:10 send message to Asura

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Het duurt dus 3 en een halve week.

Nee hoor! Gewoon zoals Tosa al zei: wachten totdat ze uitgelegd is (na 6 eitjes ofzo?). Als er geen nieuwe eitjes meer bij komen, kun je de eieren gewoon weghalen.
Als je dat tijdens het leggen doet (meteen na de eerste paar eitjes), dan kan het inderdaad zijn dat ze eieren blijft leggen zoals je op Internet had gevonden.

En ik denk dat ze wel genoeg eet/drinkt als je niet in de buurt bent wink ;)
Als ze genoeg honger heeft, komt ze wel van haar "nestje" af!


valki
Website Member
Posts :2

Website Member
2016-02-12 - 20:03:49 send message to valki

als een valkparkiet eitjes legt zonder patner
kan dan in het eitje het baby gemaakt worden of is dan het eitje gewoon doodt


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-02-13 - 14:06:24 send message to gerrit1950

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

een onbevrucht eitje is schier. je ziet er gewoon het licht door. Verder is alles erop en eraan: schaal, eiwit en dooier, maar een onbevruchte kiem, die niet zal uitgroeien tot chick.
je kan die eischaal niet openbreken om dit zelf kunstmatig te bevruchten. In een lab zou het een prof mss wel lukken, maar dan hebben ze een incubator nodig om het ei uit te broeden en moeten het kunstmatig opkweken.


valki
Website Member
Posts :2

Website Member
2016-02-19 - 13:20:39 send message to valki

ik heb een vraag als een valkparkiet eieren legt zonder patner kan dan de eieren bevrucht zijn ja of nee kan er iemand mij helpen met dit



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede