Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Welke vogels zie ik in mijn tuin, waar zijn ze heen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-02-16 - 10:32:55 send message to lZebravinkjel

Vogels in onze tuin:

Koolmeesjes
Pimpelmeesjes
Winterkoning
Goudhaantjes
Roodborstjes
Bonte Specht
Staartmezen
Lijsters
Merels
Spreeuwen
Eksters
Vlaamse Gaaien
Mussen
Heggemussen
Groenlingen
Vinken
Houtduiven
Turkse Tortels
Koperwiek
Goudvink

Ontsnapt:
Halsbandparkiet


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-02-16 - 12:54:37 send message to zourky

Allo vrienden,ik had een paar jaren geleden een koppel groenvinken gekocht,in 2006 heb ik 12 jongen geringd, ik kreeg toen 1 € per vogel,ik heb ze allemaal laten vliegen,eten en drinken boven op de voliere gezet zeker vier weken heeft het geduurd eer ze weg bleven,moesten ze een schaar gehad hebben knipte ze het net stuk om maar terug er in te geraken.Verleden jaar het zelfde toen heb ik alles van groenvinken laten vliegen ook geringd,de voliere is heel groot. voor 1€ laat ik die vogels niet hun leven slijten in soms kleine kooien.In de tijd dat ik groenvinken had zaten er geregel boven op het net,dus groenvinken zoeken elkaar.mussen zie ik ook niet veel,tortel duiven verleden jaar tien tot vijftien als de kippen eten kregen,nu komt er nog één waar zijn ze heen wie weet,ik denk dat het roofvogels zijn,enkele jaren geleden hoorde ik iets piepen en zag juist,het was groter dan een torenvalk,in de vlucht pakte hij een tortelduif en begon ze in een boom te pluimen,het komt geregeld voor dat er een torenvalk boven op de voliere neer strijk,voor dat hij geland is zijn alle vogels verstopt in de struiken,als ik jong was zag men alleen eksters in bossen nu is het omgekeerd nu zitten ze rond huizen
groetjes zourky


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-02-17 - 11:27:47 send message to chrislaevers

Izebravinkje,

Jij hebt daar een Hof van Eden! Wat is het geheim van jouw tuin en naaste omgeving?
Woon je misschien dicht bij een natuurreservaat?
Wens je nog veel plezier met deze grote diversiteit aan soorten.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-02-17 - 15:07:58 send message to lZebravinkjel

Haha dank je! Ik woon in de wat ruimere buitenwijken van een kleine stad met redelijk wat landelijke omgeving eromheen happy :)
De Goudvink heb ik echter maar 1x gezien (helaas). De koperwiek was er maar één zomer.
Mijn moeder had aan de andere kant van de stad een Wielewaal gespot :O


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2008-02-17 - 16:39:19 send message to termaat

de vogels die bij mij met regelmaat gezien worden zijn:
- spreeuwen
- huismus
- heggemus
- koolmees
- pimpelmees
- merels
- lijster
- tortelduiven
- boomklever
- vink
- tortelduiven
- torenvalk
- buizerd
- steenuil
- sperwer
- reiger
- meeuw
- vlaamse gaai
- houtduif

minder vaak gezien:
- kerkuil
- putter
- groenling
- fazant
- roodborstje
- ekster
- kramsvogel
- winterkoning
- holenduif

er zullen ook nog wel wat soorten vergeten zijn maar er zit hier dus van alles, het is hier agrarisch gebied met veel weiland, maisland en houtwallen op de veluwe.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-02-17 - 18:53:03 send message to chrislaevers

Zijn deze prachtige vogelsoortenlijsten nu gebaseerd op vogels in eigen tuin geobserveerd of in naaste omgeving want dan kan ik buiten het koppel merels, pimpelmeesjes, koolmeesjes, mussen, tortelduiven, roodborstje ook nog toevoegen:
ijsvogel (bij de buren aan de vijver)
roeken
kauwen,
eksters,
staartmeesjes
kraaien,
vinken,
houtduiven,
aalscholvers en futen (op 3km)
winterkoninkje

en de sperwer die 5 keer vorig jaar in de tuin heeft gejaagd heb ik niet meegeteld, noch de reiger die al enkele weken sporadisch op het dak zit en één enkele keer in de tuin op een hekje heeft gezeten (één goudvis is vermist).

Ik weet het wel...mijn lijst blijft wat pover maar mijn achterburen en ik doen ons best om de diversiteit te vergroten


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2008-02-17 - 19:14:35 send message to termaat

de vogels die ik heb opgeschreven zijn vogels die ik bij mij op het erf gezien heb of die ik in ieder geval vanuit huis zie


Alfares
Website Member
Posts :37

Website Member
2008-02-18 - 01:47:01 send message to Alfares

En ik die fier was op de groene specht en de vlaamse gaaien die ik hier al gezien had... Stikjaloers ben ik op jullie natuurreservaten! wink ;)


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-02-18 - 08:33:38 send message to zourky

Zoals jullie alles beginnen op te noemen dan heb ik hier ook een lijst van vijftien soorten maar tussen vogels zien en één vogel zien,ik heb hier s'avonds al een uil zien vliegen dus dan zitten hier uilen/
groetjes zourky


tuga
Website Member
Posts :22

Website Member
2008-02-18 - 09:18:12 send message to tuga

Bij mij thuis ook een heleboel soorten, ijsvogel elke dag, verschillende soorten zaagbekken, verschillende soorten tallingen enz. Ook verschillende soorten vinken , mezen enz, kerkuil en de ransuil en natuurlijk de roofvogels waar ik niet blij mee ben, maar dat hoort ook bij de natuur.

Ik ben hier heel blij mee, maar het scheelt hoe je woont en ik denk nog meer hoeveel kijk en intresse je hebt. Als je het wilt zien en de intresse hebt zie je denk ik 10 keer meer dan iemand die geen intresse enz heeft.

Gerjan


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-02-18 - 10:26:26 send message to cocobar

quote
Stikjaloers ben ik op jullie natuurreservaten!
Elk klein stukje (beschermd) natuur telt en is vaak een oase voor verscheidene soorten...wink ;)


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2008-02-18 - 11:41:05 send message to Glansspreeuw

De vogels die ik heb opgegeven waren ook allemaal te zien in mijn eigen tuin. Ik moet er ook wel bij vermelden dat achter mijn tuin twee voetbalvelden zijn gelegen met daaraansluitend een klein park met oude bomen. In mijn tuin heb ik ook moeite gedaan om de vogels te lokken. Er zijn twee onverzorgde en deels verwilderde hoekjes en ik heb er enkele elzen aangeplant.


groenen
Website Member
Posts :11

Website Member
2008-02-27 - 20:38:56 send message to groenen

heey karel dat kan maramper want een buizerd is een natuur vogel pech en zoveel ook weer niet


groenen
Website Member
Posts :11

Website Member
2008-04-06 - 20:46:51 send message to groenen

voor mij voliere zitten rond 8-9 uur rond 2 valken voor de voliere


Jandb
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-04-14 - 10:05:08 send message to Jandb

Ik ben nieuw op dit forum, ik wil graag ook een lijstje met vogels toevoegen die ik al in de tuin en in de omringende velden heb gezien (in een straal van 100m van ons huis)

Tuin:

- pimpelmees
- koolmees
- staartmezen (groepje, winter)
- heggemus
- huismus
- boerenzwaluw (komt er vast en zeker binnekort weer aan)
- zwarte roodstaart en gekraagde roodstaart (dit jaar nog niet aanwezig)
- grauwe vliegevanger (vorig jaar eind zomer, ik denk een dwaalgast)
- ijsvogel
- waterhoen
- sperwer man en vrouw
- torenvalk
- kerkuil (koppel 50m van ons huis, in onze oude boerderij)
- zwarte kraai, kauw
- grote bonte specht
- groene specht (zelden)
- merel
- groep kramsvogels (winter)
- groep vinkachtigen (winter: gewone vink, kepen, groenlingen apart in groep)
- gewone vink
- winterkoning
- tjif tjaf, fitis
- zwartkop (zomer, soms tot bij ons in de tuin)
- barmsijs (winter, 1x gezien)

Veld:

- patrijs
- kievit
- veldleeuwerik
- roodborsttapuit (verdwenen, sinds aanleg verharde weg sad :(
- bruine kiekendief
- buizerd ( 2 koppels, naburig bos)

Kan beter vind je ook niet, ik vind het erg leuk dat we een gekraagde roodstaart hadden, hopelijk keert ie weer. We hebben vijf jaar geleden een broedgeval gehad van de grauwe vliegevanger, in de oude boerderij, daarna nooit meer... sad :( Echter is sinds ik 4 jaar geleden een kast heb gehangen voor een kerkuil, broed er nu 2 jaar een kerkuil happy :), erg knap om te zien, als je hem al ziet...



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede