Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eitjes leggen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eitjes leggen
inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2008-01-28 - 14:51:19 send message to inimini

mijn aga's van ruim een jaar oud hebben een mooi nestje gebouwd in het nestkastje en waren al een tijdje aan het paren.
sinds vorige week zondag (de 20e) zijn er 3 eitjes gelegd en sinds zaterdag is ze aan het broeden.
net gebeurde er iets raars;
ik zat te tv te kijken en het vrouwtje was even uit het nestkastje,ze zat ervoor op een stokje.ik zie wat wits vallen en hoor een plof,ik dacht natuurlijk dat het weer een enorme drol was,maar ben toch gaan kijken voor de zekerheid,het was dus een eitje,ik heb het voorzichtig gepakt in de hoop dat het nog heel was maar hij was stuk,helaas!
waarom zou ze dit gedaan hebben?zou het gewoon een vergissing geweest zijn?ik zag al dat ze een dikke kont had en dacht dat het eitje vanacht wel gelegd zou worden....dit was dus eitje nummer 4 helaas!


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2008-01-28 - 15:31:25 send message to johanm

Als het de eerste keer is dat de vogels leggen,is het niet echt abnormaal. Normaal gezien gebeurt dat de volgende keren niet meer.


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2008-01-28 - 15:47:52 send message to inimini

ik had dit eerder verwacht dat dit bij het eerste eitje zou gebeuren,maar de eerste 3 liggen wel netjes in het kastje.waarom die 4de dan niet?sad :(


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2008-01-29 - 13:04:40 send message to inimini

stel dat de eitjes uit gaan komen,is het dan mogelijk om de jongen bij de ouders te laten zitten?
de oudervogels zitten in een kooi in de huiskamer,deze zouden we dan vervangen door 1 grote kamervoliere,en daar zouden dan dus de ouders en de jongen in komen te zitten.kan dit of gaat dat op den duur problemen geven?


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2008-02-04 - 15:18:50 send message to inimini

niemand die hier meer over kan vertellen?



denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-02-04 - 16:54:14 send message to denegon

gewoon je vogels het werk laten doen en meestal komt dat wel goed het zou kunnen dat ze het nog niet snappen en dan gaan de jongen dood. maar die kleintjes zelf groot brengen is geen doen.
het eitje in de la laten ketsen is gewoon on ervarenheid
suc6 met de kweek en groetjes egon


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-02-04 - 17:06:52 send message to XjosX

Ik heb ook meerdere koppels personata's en ficheries. Laat ze zoveel mogelijk doen, vooral de jonge vogels. Het eerste kweekjaar is het goed mogelijk dat het een flop word, maar daarna zal het wel beteren. groetjes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede