Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Botvinken kweken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Botvinken kweken
kurtie100
Website Member
Posts :13

Website Member
2008-01-28 - 18:33:21 send message to kurtie100

Hallo,
Heb een buitenvoliere van 6x2x1.8m , binnenvoliere van 3x1.5x1.8m
Dit jaar wil ik een poging doen om de botvink te kweken om later een stam te verkrijgen.
Nu moet in nog de nestkastjes maken , wie heeft hierbij enige TIPS ?
Dacht van een plankje 200x200mm met een centraal gat om de nestpostje(mandje) in te hangen en dan een boord van 50x50mm om te zorgen dat de jongen niet uit het nest kunne vallen.
Is het nodig dat men een dakkapelletje voorziet boven het nest .
Had gedacht van 4 gaatjes te boren om zodoende te gaan werken met sparretakjes om te camoufleren.

Mvg
Kurt


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-01-28 - 19:24:32 send message to Zjurre

Wat je omschrijft lijkt prima te passen voor vinken, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan: kanarienestkastje (tralienestkastje) voldoet prima!


kurtie100
Website Member
Posts :13

Website Member
2008-01-28 - 20:08:28 send message to kurtie100

@zjurre,
Thx voor de tip , maar lijkt dit niet een beetje klein een kanarienestkastje wil namelijk voorkomen dat er jongen op de grond zouden vallen.


robbin
Website Member
Posts :19

Website Member
2008-01-28 - 20:11:14 send message to robbin

je kunt ook een stenen bloem pot pakken en daar touwnestje in doen ook een tip zoek een oud vinken nestje daat bouwen ze graag op door met paarde haar die zie je nu genoeg in de kale bomen groetjes jan


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-01-29 - 01:42:48 send message to tonnl

De traliekastjes zijn er ook groter, o.a. bij geon schrijver. Ik heb er nog één liggen die ikniet meer gebruik, hebben? happy :)


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2008-01-29 - 09:14:06 send message to hansbuffel

Een dakkapelletje mag maar moet niet. Je kan ook wat nestmandjes in de beplanting vastmaken, op verschillende hoogtes, is het eenvoudigst. Een boord tegen het uitvallen van jongen doe je beter niet denk ik want dan ziet de pop niets als ze op het nest zit. Je kan ook een nestmandje vastmaken aan een plankje en dan wat groen op het plankje vasttimmeren. Een gat in de plank en je kan die hangen waar je wil. Zo doe ik het, weinig werk en mooi resultaat. Een kanarienestje is volgens mij groot genoeg, ze hebben niet veel plaats nodig.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 226 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede