Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Gevraagd - GRATIS - Vogels ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-04-10 - 13:24:12 send message to Hawkeye_NL

quote
maar ik zou mijn vogel zeker niet naar het nop brengen want dan weet je zeker dat die dood gaat.
Marajo,

Verklaar u nader?

Ten eerste komt een vogel met PDFD niet in aanmerking voor opvang bij het NOP.
Het zou de doodvonnis zijn voor alle andere vogels die er zitten.
Ten tweede hebben de dieren bij het NOP een eerste klas verzorging door een groep super vrijwilligers en een top vogel arts!



spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2004-04-10 - 20:17:16 send message to spitsstaart amadine

zo is mij ook vertelt dat een rijstvogels kweker aan een paar kleine jongen 13 jaar of zo een koppel goede rijstvogels maar dan echt goede voor een prikje maar na een maand hadden ze die rijstvogels alweer verkocht ze zijden dat het toch nie zon leuke vogels is maar ze hadden wel de volle mep gebeurt voor die rijsten
mvg dirk


wieland
Website Member
Posts :6

Website Member
2004-04-11 - 23:15:44 send message to wieland

ik ben zelf ook zo beet genomen,nadat ik de persoon in kwestie z'n kaketoe wegdeed,deed hij het toch niet weg!
ik vind dit schandalig dat ze de mensen zo kunnen teleurstellen!


debby_moi
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2004-11-13 - 11:50:06 send message to debby_moi

ik heb zelf meerdere grasparkieten gratis weggedaan, vanwege dat mijn moeder er gewoon doodziek door was geworden. ik had de keuze of mijn moeder moest het ziekenhuis in of mijn vogels weg. tja, dan maar de vogels. en heb zelf ook gratis vogels gehad, maar dit was vanwege dat ik 15 ben en ook geen zakgeld krijg en dan is het erg moeilijk om vogels te kopen. de verzorging van de vogels wordt door mijn ouders betaald.


marcel_h
Website Member
Posts :16

Website Member
2004-11-13 - 13:03:52 send message to marcel_h

Ik heb zelf mijn witkuif voor een symbolisch bedrag kunnen overnemen ik was destijds echt niet in staat om de 'normale' prijs te betalen. Ondanks dit word hij toch goed verzorgd en het ontbreekt hem aan niets. Mijn grijze roodstaart heb ik ook voor een symbolisch bedrag overgenomen. Hij is een exdierenzaak vogel er zat destijds geen veer meer op, nu is hij volledig bevederd en ook hij word goed verzorgd.
Het hoedft dus niet altijd zo te zijn dat mensen met weinig financiele middelen 'dure' vogels niet optimaal kunnen verzorgen.

Groeten Marcel


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-11-13 - 15:45:31 send message to Mario

Ik geef regelmatig eens wat jonge vogels regelmatig weg aan beginnende liefhebbers omdat dit bv. vogels zijn met grote kleurfouten en niet geschikt voor TT-kweek maar wel perfect gezonde vogels.
Ik kan ze ook naar de handel brengen maar het geld dat ik ervoor krijg weegt niet op tegen de benzine die ik ervoor moet verrijden.
In de handel worden deze vogels toch uitgeselecteerd voor transport naar buitenland of nog erger naar dierentuinen(en nee niet om daar in kooien of volieres te plaatsen maar als voedsel voor andere dieren).
Dus dan liever een beginner er een plezier mee doen en de vogeltjes zelf ook die dan bij die liefhebbers zich kunnen ontplooien en voortplanten.

Oja ik heb het hier wel over zebravinken en geen vogels van honderden euros.


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-11-13 - 22:19:51 send message to leekgloster

Leuk dat je de beginnende liefhebber helpt met vogels waar ze niks aan hebben.
Dat noem ik nu echt collegiaal.sad :(

Marcel


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-11-13 - 23:25:51 send message to Mario

Dit zijn wel liefhebbers die niet aan TT doen dus de kleur en model enz... zijn voor deze van geen belang.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-11-14 - 01:03:32 send message to tonnl

Zulke liefhebbers zijn er zelfs heel veel. De meest bonte vogels doen het in dierenwinkels juist vaak het best. Heel veel mensen zijn dolblij met een gezonde vogel die nog geen punt zou krijgen bij een tt.
Juist leuk dus van Mario, vind ik.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede