Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > gezelschapsvoliere kromsnavels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gezelschapsvoliere kromsnavels
ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-02-01 - 00:00:20 send message to ineznick

Ik heb een gezelschapsvoliere met catherina's en bourks. Mijn vraag is : welke kromsnavels kan ik hier bij in houden ?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2008-02-01 - 09:01:22 send message to Daniel

Neophema's, citroenen, valken zouden eventueel kunnen


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-02-01 - 12:23:11 send message to ineznick

hallo daniel,
Dank je voor je reactie, citroenen, oh, die vind ik ook heel mooi. Dank je.

gr gerben


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-02-01 - 12:35:47 send message to ineznick

O, nog even wat anders, ik had zelf in gedachten om er een koppel bergparkieten of roodvleugels bij in te doen. Is dit een goed idee ????

gr gerben


pier
Website Member
Posts :57

Website Member
2008-02-01 - 12:41:45 send message to pier

Zelf heb ik catharina's met bourks en barrabanden van elk één koppel samen zitten en daar dan nog 3 koppels valken bij.Gaat eigenlijk prima.Tijdens de kweek wordt er wel eens ruzie gemaakt maar echt vechten doen ze niet.Ik zou je wel afraden van er nog andere neophema's bij te zetten.En wil je het toch proberen dan zou ik het doen met de elegant.Splendid en turquoisine zijn toch wat agresiever tijdens de kweek.

Groetjes


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-02-01 - 14:06:56 send message to P.Rooth

Bergen kunnen evenals Princes maar alstublieft geen roodvleugels kan soms maar gewoonlijk huilen met de pet op .
Bij de neophema's geen turqoisin zijn in de broedtijd soms erg aggressief .
Pruimekopjes of rosekopjes zijn ook niet verkeerd geen aggressieve vogeltjes
Succes met u gezelschapsvoliere


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-02-01 - 16:00:03 send message to ineznick

bedankt voor de reacties. Pruimekoppen , bergen, eleganten, citroenen. Oke, bedankt .Alsjeblieft niet nog meer vogels opnoemen hoor. Want nu weet ik het helemaal niet meer wat ik moet kiezen. De vogels die ik op geschreven heb vind ik allemaal mooi.Ik heb al van alles op het internet op gezocht over gezelschapsvoliere's , maar dan kom je alleen maar uit op tropische vogels. Dus ik ben blij dat ik nu veel meer weet over welke kromsnavels bij elkaar in kunnen.
Dank jullie wel. gr gerben


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2008-02-02 - 10:18:14 send message to postvogel

Hallo hoe groot is de voliere?
Ikzelf heb bourkjes,valkparkieten en barrabanden bij elkaar in een voliere dit gaat goed ook met kweken maar ze moeten wel genoeg ruimte hebben en nestblokken.
Groet Chris.


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2008-02-02 - 12:10:23 send message to Leandro

1 koppels splendid met 1 koppel bergparkieten gaat dit samen ?? splendids zijn niet om mee te kweken maar voor de schoonheid.
Het is een volière van 6 m lang, nachthok 2 m

Mvg,leandro.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2008-02-02 - 13:32:27 send message to mreyder

Als de Bergen (geldt ook voor Barabanden of Pricessen in gezelschapsvlucht) volwassen zijn, zou ik er zelf geen neophema's meer bijzetten! Als ze jong zijn gaat het naar mijn ervaring beter: ze wennen dan van jongs af aan aan elkaar. Heb bv eens een koppen Turquoisines bij een koppel volwassen Bergen gezet: kon korte tijd later nog net op tijd de Turq. weer uitvangen, de man was al gewond en heeft nog jarenlang in m'n volieres gewoond, maar vloog altijd wat scheef door de verwonding die ie van de Berg opgelopen had. Was geen kwestie van ruimtegeberek: vlucht was (en is) meer dan 7 meter lang. Jonge Barabanden en princesen ging wel goed met Neophema's, ook toen ze later broedrijp werden. Pruimekoppen zou ik persoonlijk niet aandurven: te agressief als ze broedrijp worden. In de loop der jaren ben ik er van afgestapt om meerdere koppels kromsnavels in een vlucht te houden. Is toch veiliger. Bovendien: ook al ging het in sommige gevallen wel goed, als de jonge Neophema's uitvlogen, bleek telkens weer dat 7 meter te lang is voor jonge Neophema's die net uitvliegen: ze kunnen nog niet goed afremmen en vlogen met een rotgang tegen het gaas met veelal verwondingen of dode vogels tot gevolg. Ook takken aan het uiteind van de vlucht hielp daar niet goed tegen.


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2008-02-02 - 20:20:50 send message to Leandro

IK wil ook niet kweken met splendids maar gewoon voor de schoonheid. wink ;)


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2008-02-02 - 21:04:49 send message to Richard V

ik heb me wel eens laten vertellen dat Koningsparkieten in een ruime volière (bv 8 bij 2 meter) wel te houden en te kweken zijn met andere soorten, bv bourkes. Iemand hier ervaringen mee?


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-02-02 - 22:01:42 send message to ineznick

Mijn voliere is 2,2m lang ,1,7m breed en 2,0m hoog.
Bergen erbij leek me helemaal te gek.Ik zelf hou meer van grotere vogels , de bourks en catherina's zijn van mijn zoontje en m'n dochter. Maar ik wacht het eerst wel even af , hoe het nu gaat. Misschien in het najaar of zo, kijk ik wel eens verder.
gr gerben



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede