Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Broedkooien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Broedkooien
Kago
Website Member
Posts :10

Website Member
2008-02-04 - 09:44:21 send message to Kago

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb van plan broedkooien aan te schaffen voor kanaries. Nu is mijn vraag aan jullie welke kan ik het beste aanschaffen ? van keulen, gehu, g & o of bakker of misschien een ander merk en waarom..


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-02-04 - 10:35:56 send message to Hobby-handel

Zelf heb ik kooien van HENAVA besteld. Deze zijn vol kunststof en naadloos.
Bij Gehu kooien en (volgens mij) van Keulen zit er nog geperst hout in, dit neemt vocht op en gaat dan uitzetten.
Mijn ervaring bij bakker kooien is dat bepaalde strips loslieten en de ophanging van de fronten afbrak (misschien dat het bij de nieuwe kooien beter is, maar dat weet ik niet).


Kago
Website Member
Posts :10

Website Member
2008-02-06 - 08:38:44 send message to Kago

Dus als ik het goed begrijp kan ik beter geen Gehu kooien nemen of valt dit in de praktijk wel mee, iemand hier ervaring mee ?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-02-06 - 15:50:54 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben erg enthousiast over G&O. Dit vind ik fijner dan mijn vorige Van Keulen kooien.

Voordeel G&O
Deze kooien zijn goed schoon te houden. Je kan ze zelfs schoonmaken met een hoge drukspuit.
Bovendien zijn de laden mooi licht en dat is fijner werken dat met de metalen laden van Van Keulen.

Verder bestaan de kooien van de andere twee merken uit geplastificeerd meubelplaat en metalen profielen die daar zijn opgelijmt. Hier kan van alles tussenkomen en het kan loslaten. Bovendien moet voor een grondige schoonmaak alles uit elkaar worden gehaald.

Bovendien zijn ze kooien van G&O erg mooi afgewerkt.

Ook belangrijk: In Bentelo vind ik dat je goed en op een persoonlijke manier wordt geholpen.

Nadeel G&O
De parkietenbroedblokken zijn wat minder van kwaliteit dan die van Van Keulen. Maar da's bij kanaries kweken geen probleem.

G&O oogt wat goedkoper dan Van Keulen den Gehu en het kunststof zal in de loop der jaren wat verkleuren.

Maar wat je ook kiest: Alle drie merken zijn goed.





Benthe & Marit
Website Member
Posts :44

Website Member
2008-02-06 - 23:44:26 send message to Benthe & Marit

Misschien handig om effe de internet adressen van de verschollende fabrikanten / winkels te vermelden.

Groeten Gunther



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 203 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede