Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Barraband parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Barraband parkieten
Bormske
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-02-06 - 16:01:01 send message to Bormske

Goede middag,

Ik heb een vraagje omtrent barrabandparkieten. Tot welke leeftijd kunnen deze vogels nageslacht brengen, ik heb zelf een koppel en deze komen dit jaar 8 jaar. En kun de man langer nageslacht brengen of de pop?

Groetjes Bormske



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-02-06 - 18:37:10 send message to ParkietenPeter

Een goed kweekkoppel nooit uit elkaar halen.
Zeker niet omdat de man langer zou bevruchten dan de pop bevrucht kan worden.

Barrabandparkieten kunnen nagenoeg tot het laatst voor nakweek zorgen.

Zorg dat je een jonge man van hen overhoud en zoek daar een onverwante pop bij om zo de 'bloedlijn' door te zetten.

Zeker een vogel die langer dan 10 jaar mee kan.


Bormske
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-02-06 - 23:00:50 send message to Bormske

Bedankt voor de reactie

Maar dit koppel die ik nu heb "probeert" al jaren te kweken maar als er jongen uitkomen gaan ze altijd dood, dus denk ik dat het broer en zus is. Maar iemand die ik ken heeft ook een koppel en ik zou anders één van beiden wisslelen. Maar ik vraag me af hoe ze hier gaan op reageren omdat ze al 8 jaar bijeen zitten.

Groeten


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2008-02-06 - 23:36:11 send message to Daniel

Ik zou je niet aanraden om een kweekkoppel uit elkaar te halen, maar waardoor sterven de jongen.
Wordt er niet gevoerd, hebben ze afwijkingen of is er iets anders (bloedluis of zo).

Ikzelf heb een koppel bergen 10 jaar oud en vorig jaar nog gekweekt happy :) en ook voor dit jaar zijn de verwachtingen goed.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-02-06 - 23:53:25 send message to denegon

Ik heb een koppel pruimekoppen van 13 jr oud en ziet er ook goed uit voor dit jaar denk over een week of 4 eieren dus kan wel goed komen.
groetjes egon


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-02-07 - 08:01:24 send message to ParkietenPeter

Als je het vermoeden hebt dat het broer en zus zijn, dan kun je lang wachten maar dat wordt nooit iets.

Het gaat hier dus niet om een goed kweekkoppel.
Je kunt parkieten makkelijker omkoppelen dan papegaaien.
Bij Barrabanden is dit geen probleem. Dat kun je zeker doen.

wink ;) Peter


tsmitje
Website Member
Posts :63

Website Member
2008-02-07 - 19:44:28 send message to tsmitje

mijn eerste barrabandman die ik kocht was 13 jaar en daar heb ik nog een aantal jaren mee gekweekt. de vogel heeft zeker tot zijn twintigste levensjaar voor nakomelingen gezorgt. werden er wel steeds minder in het begin hadden ze nog 4 eieren en alemaal bevrucht op het laats was dat er nog maar van de 4 eieren 1 bevrucht.
ik heb er nu nog nakomelingen van waar ik nog mee doorkweek. ik hoop dat dit je een beetje verder helpt. maar broer en zus geeft wel jongen maar zijn bijna niet levensvatbaar ik heb hetzelfde nu met een koppel bergparkieten ook broer en zus wel jongen maar niet levensvatbaar. ik heb ze nu dan ook omgekoppeld. veel succes.


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-02-08 - 19:48:37 send message to turbos

Hallo,
Heb ook een koppel barrabanden van 2jaar,hebben nog nooit gekweekt.Mijn vraag is vanaf welke leetijd beginnen ze te kweken en kan het zijn dat ze totaal niet willen kweken of komt dit niet of nauwelijks voor.Vind het nochthans prachtige vogels en zeer verdraagzaam.

Groeten chris.happy :)happy :)wink ;)wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 219 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede