Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Handopfok agapronis personata. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Handopfok agapronis personata.
Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2008-02-16 - 18:18:44 send message to Leandro

Geachte,

Wie heeft er misschien tips over handopfok met de personata , want heb nu 5 eieren liggen en als ze uitkomen wil ik de jongetjes na 3.5 week voeden met pap.



Mvg,leandro.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-02-16 - 18:26:23 send message to P.Rooth

wacht dan nog een paar weken is dan nogal wat gemakkelijker om met de hand verder op te fokken zijn dan ook tam .
In het boekje van T.Tijsen-van 't Kruis staan een heleboel tips en het aanschaffen zeker waard .happy :)


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2008-02-16 - 18:33:49 send message to inimini

een jonge vogel krijg je ook zonder handopfok goed tam hoor.

als je ze vanaf een week of twee oud dageljks even in de hand houd en dat dan steeds meer opbouwt naarmate ze ouder worden dan worden ze ook goed tam,en zo krijgen ze toch al het goede van de oudervogels!


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2008-02-16 - 18:43:33 send message to Leandro

maar waascheinlijk ga ik het toch met pap doen en niet wachten tot ze volwassen zijn zo kunnen ze aan iedereen wennen en worden ze ook extreeem tam.
is als ze 3.5 week zijn uitnemen goed of moet dit vroeger ????

Mvg,leandro.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-02-16 - 19:08:20 send message to Zjurre

Zoals P. Rooth al zegt: ik zou ze zo lang mogelijk in het blok laten zitten!
Ik haal ze met 5 weken van de ouders af, eigenlijk zo'n beetje het moment dat ze uit gaan vliegen.
Zelfs na het uitvliegen kun je ze nog enkele dagen op pap houden, dan bouw je een band op en heb je ze zo tam.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-02-17 - 00:22:42 send message to tonnl

Ga je alleen de jongetjes tam maken? happy :)

Mijn mening: luister naar de wijze raad hier en wacht wat langer, veel minder risico voor de vogels.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-02-17 - 10:35:56 send message to ineznick

helemaal mee eens, ik heb het zelf ook wel eens gedaan. Toen wel met 4 weken , maar met 5 weken kan ook en is volgens mij ook beter voor de jongen. Mijn info had ik op deze site weg gehaald :http://www.parrotbunch.com/handopfok.htm .Succes ermee.

gr gerben


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-02-18 - 20:07:22 send message to meyer

Hoi Leandro,

Wat dacht je misschien krijg ik hier wel een ander antwoord dan op de andere site's.
Ik heb je al gezegt dat je beter eerst ervaring kunt opdoen met het houden van vogels. Je bent 13 jaar oud en hebt pas vogels. Wacht hier nog mee tot je wat meer ervaring hebt want telkens terug vallen op een forum als je problemen krijgt kan wel eens de dood van je jonge vogels zijn.

Groeten Meyerwink ;)


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2008-02-19 - 12:30:52 send message to arjandaf

ik snap eigenlijk niet waarom ik zit te typen .. weten van toeten nog blazen over d vogels zelf en dan aan de hand op fok ZONDER een duidelijke reden die goed vor de vogel zou zijn .. jammer HEEL jammer


sabine107
Website Member
Posts :91

Website Member
2008-02-19 - 12:38:51 send message to sabine107

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Handopfok is zeker niet goed voor de vogel.
Ik vind dat je dit alleen moet doen als het noodgedwongen is (ouders voeren niet enz).
Handopfok is slecht voor de vogel, dit omdat de vogel niet alle vitaminen binnen zal krijgen.

Een vogel wordt echt niet tammer door het zelf te gaan voeren.
De tamheid van de vogel hangt af van:
- of je meerdere vogels tegelijkertijd tam maakt
- de aandacht die je aan de vogel besteed
- hoeveel mensen met de vogel bezig zijn om tam te maken.
- karakter van de vogel
- of je de vogel kort wiekt (naar mijn weten geen goede manier om de vogel tam te maken) dit doordat je de vogel dan dwingt om bij je te zijn.

Dus ga alsjeblieft niet spelen met een leven van een vogel.

Neem de vogel als die zelfstandig eet.
En besteed dan aandacht om de vogel tam te maken. Wat je wel kan doen is de vogel af en toe uit het nest halen, zodat die aan je went. Hier zit wel een risico aan vast... Er bestaat een kans dat de ouders het jong hierdoor verstoten en niet meer zullen voeren.

Het kan ook zijn. Dat later als de jongen groot zijn na handopfok gedragsstoornissen kunnen krijgen. Kapot maken van eigen eieren, niet voeren van eigen jongen enz.

Dus weet waar je aan begint...

Mijn mening: geen handopvok


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2008-02-19 - 20:32:48 send message to Leandro

Ha meyer,
HIer zitten wat meer mensen op en krijg je ook wel zeer snel antwoord. ik denk dat ik niet ga beginnen aan handopfok vindt het zelf ook nogal erg zo wegnemen van de ouders.
Dus ik ga ze wild laten en GEEN handopfok.

Toch hartelijk bedankt iedereen.


Mvg,leandro.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 131 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede