Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grasparkiet in gemengde voilere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grasparkiet in gemengde voilere
stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2008-02-27 - 19:39:24 send message to stijnsuy

hey ik heb een voilere van 3 op 8 op 2 en er zitten kanaries, groenlingen, sijs, diamantduifjes pauwstaartduiven, rijstvinken en een zebravinkje in maar zouden hier grasparkieten bij kunnen?

en ik had al eens gehoord dat zebravink en grasparieten problemen zorgen maar er zit er nu nog maar 1tje in kan dit kwaad?


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-02-27 - 19:46:41 send message to lZebravinkjel

Grasparkieten moet je beslist niet in een volière met tropen/wildzang zetten. Afgezien dat het totaal andere vogelsoorten zijn (parkieten zijn klimmers en slopers, dus dag beplanting!) eten ze ook ander voer en grasparkieten zijn niet zo tolerant.

De boeken die ik heb gelezen raden deze combinatie dus af. Ik heb wel eens valkparkieten en grasparkieten bij elkaar gezien.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-02-27 - 21:46:15 send message to ineznick

Hallo ,
Wat je er wel bij zou kunnen doen is een koppel bourks of een koppel valken , die zijn heel tolerant. Ik heb ook bourks in een gemengde voliere zitten, maar dan geen tropen erbij , alleen maar kromsnavels. Maar volgens mij kan dit gemakkelijk, bourks zijn (zoals ik al gemeld heb) zeer tolerant. Succes ermee.

gr gerben


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-02-28 - 09:24:27 send message to ParkietenPeter

quote
parkieten zijn klimmers en slopers, dus dag beplanting!)

Nu neem ik aan dat je ook wel eens kanaries bezig hebt gezien.
Bij mij zelfs de denneboompjes kaal gevreten.

Nu is de voliere wel aardig groot, maar ik zou bij jou bezetting geen parkietjes doen.
Voor mij passen die er gewoon niet bij. (Maar dat is persoonlijk)


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-02-28 - 16:41:43 send message to lZebravinkjel

Nee ik heb geen problemen gehad met de twee kanaries in mijn volière, al zaten zij er maar kort in.


Birdboy79
Website Member
Posts :26

Website Member
2008-02-28 - 16:45:42 send message to Birdboy79

Ik heb alles door elkaar vliegen (ook tijdens kweek met succes), astrildes, wida, kanarie, goudbuikje, grasparkieten 2 koppels, je houd inderdaad geen beplanting meer over, alleen bij mij is het de kanarie die het doet, en slopen doen ze bijna niet, ik geef veel wilgentakken om te knagen.

Birdboy



zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-02-29 - 11:09:02 send message to zourky

als een parkiet of andere kromsnavel bijt in het pootje van gelijk welke vogel kan hij met krukken
gaan,ik heb het voor gehad en het waren nog maar grasparkieten


jboe
Website Member
Posts :89

Website Member
2008-02-29 - 18:20:30 send message to jboe

ik hen nooit problemen gehad met parkieten en kanaries / tropen bij elkaar.

echter op broeden kun je niet meer rekenen, parkieten slopen de nesten.

Ook kan het wel eens voorkomen dat een pop agressief word / is tegen de overige vogels, en dan is een zebravink nogal eens makkelijk in de bek genomen. maar die komen naar zo'n akkefietje niet meer in de buurt van een parkiet.

mijn voliere was 4x1 dus met de grootte die jij aangeeft lijkt het me helemaal geen probleem


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-02-29 - 19:35:25 send message to chrislaevers

Grasparkieten kunnen zelfs de jongen van een soortgenoot in de blok de schedels open vreten. Ik zou toch maar voorzichtig zijn.
Mijn rijstvogels heb ik apart moeten zetten want ze zijn tweemaal met een pas uitgekomen jong van de zebravinken aan de haal gegaan. Niet prettg om die vlucht te zien met een dood jong in de bek of om nog levende jongen toegetakeld en al uit nest aan te treffen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede