Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Jonge zonparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Jonge zonparkieten
Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-05 - 11:47:11 send message to Papegaaienboer

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met jonge zonparkieten. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar soms zie ik bij kwekers net uigevlogen jongen met geheel groene vleugels en soms met gele vleugels zoals de ouders dat ook hebben.
Zit er bij die jongen met groene vleugels dan misschien jendayabloed doorheen?

Ik heb ook al eens een nest gezien waarbij een jong groen en een ander geel was. Wie kan hier meer over vertellen, in de boeken kan ik er niets over vinden.


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-06 - 12:11:39 send message to Papegaaienboer

Er zijn toch wel mensen met zonparkieten hier?


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2008-03-06 - 15:46:27 send message to DE MOTOR

Jongen hebben veel meer groen dan oudere zonparkieten. Het is meer een jeugdkleed. Als ze 1 jaar zijn en een keer helemaal door rui geweest worden ze wel geel.


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-06 - 21:05:11 send message to Papegaaienboer

Dat dacht ik ook maar toch heb ik net uitgevlogen jongen gezien met gele vleugels. Zouden dit dan misschien nakomelingen zijn van de recent ontdekte Aratinga pintoi die erg veel lijkt op de zonparkiet maar wat geler is.

Dacht in Zwolle een zonparkiet gezien te hebben die wel wat aan deze omschrijving voldeed maar ik wist niet zeker of het een vogel op kleur was en de handelaar zelf ook niet.


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member