Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken met Groenlingen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Kweken met Groenlingen
Rieske
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-03-07 - 23:34:21 send message to Rieske

Hallo,

Al ruim 10 jaar lang heb ik een ruime buitenvoliere. Dit jaar heb ik besloten dat ik graag wil gaan kweken met wildzang. Ik heb nu een mooi koppel groenlingen en wil daar dit jaar mee aan de slag. De groenlingen zitten in de buiten voliere. Komende week wil ik ze dus in een broedkooi gaan doen.

Wie kan mij wat extra informatie geven hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken. Wie kan me helpen hoe ik deze vogels het beste kan gaan voeren? Moet ik ze gescheiden houden?

Groeten,

Rieske


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-03-08 - 00:30:45 send message to Hobby-handel

Gekke vraag misschien, maar waarom ga je ze in een broedkooi doen terwijl ze nu in je voliere zitten?
Zijn het vogels die gekweekt zijn in broedkooien?


Rieske
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-03-08 - 09:32:50 send message to Rieske

De reden dat ik wil gaan kweken met de groenling is dat ik ervaring op wil doen met het kweken in broedkooien. Aangezien ik een gemengde voliere heb met ook wat grotere vogels zijn de broedresultaten nooit echt geweldig. Omdat de groenling een makkelijke vogel blijkt te zijn om ervaring op te doen lijkt met me verstandig om eerst daar eens mee te beginnen.

Vandaar dat ik op dit forum graag wat meer informatie wil inwinnen hoe ik dit het beste kan aanpakken.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-03-08 - 17:26:05 send message to roodmus

Hallo Rieske.

Ik ben bang dat je wat aan de laate kant bent met je vogels in een broedkooi te zetten.

Ze zijn gewend aan de ruimte,en zullen dus moeilijk wennen in korte tijd,zodat waarschijnlijk van broeden weinig terecht komt.

Normaal zet je de vogels zo rond December vast.

Maar misschien lukt het zo ook ,maar betwijfel
het.sad :(

Zet ze zeker in een kooi van 120x50x50 dit is echt wel de minimale maat.

Nog mooier zijn kweekboxen van 2x2x1.

Suc6.


Rieske
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-03-09 - 18:14:03 send message to Rieske

Dankje Roodmus voor je reactie.

De broedkooi die ik heb ik ruim voldoende voor de groenlingen dus dat is het probleem niet. Eigenlijk heb ik altijd een gezelschapsvoliere gehad met diverse vogels. Dit jaar wil ik gewoon eens proberen hoe het is om te kweken met deze groenlingen. Het kweken in broedkooien is toch anders dan het vogels een nestgelegenheid geven in een gezamelijke voliere. Vandaar alvast bedankt voor je informatie.

Wat ik verder nog graag wil weten is of het verstandig is om de pop en man te scheiden van elkaar. Van iedereen hoor ik daar eigenlijk verschillende verhalen over.

Verder zou ik graag nog wat willen weten over het voer dat verstrekt moet worden. Is wildzangzaad met eikracht al voldoende? Eventueel aanvullen met levend voer? Wie kan me hier meer over vertellen?


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-03-09 - 22:30:22 send message to roodmus

Ik zou het koppel nu zeker niet meer scheiden.
Wel de man in de gaten houden tijdens het broeden,maar verwacht bij Groenlingen weinig last,maar je weet het nooit.

verder een goed wildzangvoer,ja ik bestel mijn voer altijd bij firma koenings in Bakel deze verkoopt voer voor verschillende soorten vogels.
verder een goed eivoer van de fabriek of zelf gemaakt kan ook.

Wat ze ook wel lekker vinden is Pinkey maden -Meelwormen en Buffeltjes,ik geef deze uit de diepvries.

Verder onkruid zaden vers-paardebloemen stukje groen.


Rieske
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-03-10 - 20:53:58 send message to Rieske

Bedankt Roodmus,

Ik hoor inderdaad veel van liefhebbers over Koenings te Bakel. Het is in principe voor mij bij de deur en ga er vrijdagavond eens kijken wat ze precies allemaal hebben.

Wanneer je het levend voer verstrekt, geef je dat dan in zijn geheel of 'knip' je dat in kleine stukjes zodat er jonge vogels er niet in stikken? En hoeveel buffalos/pinky's geef je de vogels dan per dag?


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-03-10 - 22:27:56 send message to roodmus

Misschien ken je hem al www.jankoenings.nl

Pinkey,s en buffel geef ik uit de vriezer door het eivoer heen nu nog 3 keer in de week,maar met het broeden dagelijks een eetlepel per koppel.

meelwormen geef ik niet te veel maar wel levend,ze pellen ze zelf wel.

grt.


Rieske
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-03-13 - 20:59:17 send message to Rieske

Bedankt! Ik kende Koenings al, maar kwam er eigenlijk nooit. Vanmiddag even wezen kijken en wat Groenlingen voer meegenomen.


Rieske
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-03-13 - 21:00:05 send message to Rieske

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-03-13 - 22:54:07 send message to roodmus

oke suc6 verder.

grt


geoffrey
Website Member
Posts :9

Website Member
2011-03-30 - 15:28:39 send message to geoffrey

hallo ik heb ook een aantal vragen over het kweken met groenlingen??


geoffrey
Website Member
Posts :9

Website Member
2011-03-30 - 16:23:08 send message to geoffrey

kan iemand mij helpen??happy :)sad :(


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2011-03-30 - 17:36:32 send message to roodmus

Ik zou zeggen stel je vraag.

Grt Roodmus.


geoffrey
Website Member
Posts :9

Website Member
2011-03-30 - 20:24:59 send message to geoffrey

ik heb van 3weken geleden een pop groenling in de voilaeire gestoken dus ik heb nu een mannetje en een popje mijn vraag is nu hoe kan ik daar mee kweken want ik heb op het internet gekeken en ieder site zeg het anders

mvg geoffrey


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2011-03-30 - 22:51:10 send message to roodmus

Hang kanarie nestkastjes op,geef nest materiaal en de natuur regeld het verderwink ;)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 251 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede