Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Beginnersvraag: vechtende kanariemannen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Beginnersvraag: vechtende kanariemannen
bartvdb
Website Member
Posts :15

Website Member
2008-03-10 - 18:32:52 send message to bartvdb

Hallo iedereen,

Ten eerste wil ik hier eerst even melden dat dit een geweldige website is. Veel geleerd en veel tips opgevangen om mijn gezelschapsvoliere te bouwen.

Mijn voliere is 3x1,20x2(lxbxh) waarin nu momenteel sinds eergisteren mijn eerste vogels in wonen:

- 4 dwergkwartels (1 haan - 3 hennen)
- 4 kanaries (allemaal mannen)

Sinds vandaag vechten twee van deze mannen continu.
Ik ga er van uit dat dit territoriaal gedrag is en/of omwille dat ik nog geen poppen heb (deze zijn verdorie niet gemakkelijk te vinden momenteel)?

Heeft er iemand tips voor een eventuele oplossing tegen het vechten of dient dit door de vogels zelf uitgemaakt te worden?

Ik wil naderhand nog een koppel putters en een koppel sijzen bij plaatsen!? Zal dit lukken of kunnen hier ook problemen van komen?

Grtjs en dank op voorhand,

Bart


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-03-10 - 18:58:22 send message to hj de graaf

Als het bij een beetje achtervolgen blijft dan kan dit geen kwaad is teken dat ze gezond zijn en wellicht al wat in broedconditie komen.

je zegt dat ze nog maar net bij elkaar zitten en bij meerdere kanaries samen is er altijd een rangorde kan zijn dat die nog weer even bepaald moet worden.

gewoon in de gaten houden dat het niet uit de hand loopt tot bloedens toe pikken.

sijzen en putters en kanaries kunnen prima bij elkaar maar wil je met sijzen en putters serieus kweken dan kan je ze beter per koppel apart houden.

en als je bij je 4 mannen nog 4 poppen doet en nog is 2 sijzen en nog eens twee putter en je kweekt wel wat kanaries dan zit je snel vol !

mvg,

H.J de Graaf


bartvdb
Website Member
Posts :15

Website Member
2008-03-10 - 19:13:28 send message to bartvdb

Dank je wel voor het snelle antwoord.
Ik had al zo'n sterk vermoeden dat het om rangorde ging, drie van deze mannen zaten al ooit samen, de laatste (ook een andere kleur en ouder) is de nieuweling in de groep maar ook de aanstoker.

Dat mijn voliere snel vol zal zijn al er kanaries gekweekt worden dacht ik ook al wel.
Misschien dat er toch maar een koppeltje minder in moet (waarvan moet ik nog uitmaken).

Gr,

Bart


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-03-11 - 17:27:54 send message to roodmus

Bart.

Ik zou op 1 man 2 of 3 poppen zetten.

En inderdaat wil je met de Putters en Sijzen goed Kweken zet ze dan appart.
Met wat geluk krijg je wel bastaards.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede