Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vakantie in leefgebied ara's amazones Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Vakantie in leefgebied ara's amazones
jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2008-03-21 - 15:02:48 send message to jurn

Hallo,

Zijn er hier mensen, die al eens in het amazonegebied zijn geweest, en de pantanal?
Ik wil dit in julie gaan doen!
Maar ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die hier ervaring mee hebben?

m.vg j.w



Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2008-03-22 - 18:57:49 send message to Martien Strijdveen

Hallo,is hier nog nooit iemand heen geweest of die er meer van weet?
was zelf ook heel erg benieuwd
mvg Martien


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-03-22 - 19:55:44 send message to marco20

als je die films afentoe ziet op tv dan zul je er als vogeliefhebber wel van genieten om daar op vakantie te gaan . grote kluchten van die aras door de lucht tegen de klei wanden aan . schitterend om te zien op tv en vooral in het echt . maar wel dure reis denk ik maar wel de moeite waard lijkt me . groeten marco .


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2008-03-22 - 22:06:33 send message to jurn

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Het lijkt mij ook een schitterende ervaring ! En dit is ook iets wat ik al heel lang wil.
Maar was nieuwsgierig of er mensen waren met ervaring, maar nog weinig reactie, dat is jammer.
Ik denk dat er meer ervaring is met australie.

maar vertel maar eens ervaringen met dit soort vakanties



denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-03-22 - 22:13:18 send message to denegon

Ik ben op aruba en curacau geweest. op curacau heb ik maisparkieten gezien en ara's maar echt van een afstand. wat wel een hele mooie ervaring was dat ik in aruba kolibrietjes heb gezien en dan op een meter afstans dat was echt heel gaaf.
Achteraf heb ik spijt dat ik niet meer oip zoek ben gegaan naar vogels. Ik was daar voor mijn werk dus niet voor vacantie maar had achteraf tijd genoeg.
groetjes egon


gboom
Website Member
Posts :67

Website Member
2008-03-23 - 01:00:16 send message to gboom

Wij zijn wel een paar keer in midden- en zuid-amerika geweest en hebben (uiteraard!!) goed op papegaaien en parkieten gelet. Ook wel genoeg gezien, maar stel je er ook weer niet teveel van voor! Ten eerste zijn ze erg moeilijk te vinden en als je ze dan ziet is het vaak maar voor even.
Ze zitten vaak in dichte begroeiing en dan ook nog erg hoog (10-20 meter).
Vliegend zie je ze wel vaak, maar dan zijn ze moeilijk te herkennen (amazone's zijn wel te herkennen als onhandig vliegende dikkertjes, maar welke soort is het???).

Ik kan je maar 1 tip geven: blijf altijd goed opletten en luister altijd goed: je hoort ze meestal eerder dan dat je ze ziet. En meestal op een onverwacht moment.
En geniet van iedere ontmoeting, want dat blijft iets magisch!!!

Alvast een hele fijne reis gewenst!!!

groet, Gerben


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2008-03-23 - 12:56:35 send message to jurn

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Dat geloof ik ook wel, maar het zijn dan ook geen tamme vogels. Maar ik ga ook een dag bij het hyacint ara project kijken, deze mensen zijn bezig met het voorbestaan van de ara. Nesten plaatsen en nog veel meer. dus dit is ook al leuk.

Maar waar bent u geweest?
Ik ga dan naar de pantanal en het amazonegebied en dan bij manaus. Wat voor papegaaiachtigen komen er allemaal voor daar?



eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2010-02-05 - 00:54:36 send message to eckers

hallo,ik ben eigenlijk geen vakantieganger,maar zit er al een tijd aan te denken om op vakantie te gaan,maar dan om vogels in het wild te zien,ik zit aan australie te denken,heeft iemand hier ervaring mee,en waar in australie moet je dan ergens zijn,andere landen en tips zijn ook welkom,of reizen die speciaal hier voor gepland zijn
groetjes jan willem


roseland
Website Member
Posts :51

Website Member
2010-02-05 - 07:27:48 send message to roseland

Welke soort vogels wil je zien ?happy :)
Austrailie is erg groot om alles te zien.happy :)


Goffi
Website Member
Posts :48

Website Member
2010-02-05 - 08:00:39 send message to Goffi

mijn vrouw is brazilliaanse....we gaan al een paar jaar naar brazillie maar het land is zo vreselijk groot dat ook ik er nog niet aan toe gekomen ben!in december gaan we weer en gaan we wel de amazone op ik zal zeker fotos maken en hier plaatsen maar tot die tijd blijft het ook voor mij gissen!laugh :D


gboom
Website Member
Posts :67

Website Member
2010-02-05 - 09:21:22 send message to gboom

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Australie is, denk ik, wel het meest geschikt om veel verschillende soorten vogels te zien; zeker voor een kromsnavel-liefhebber.
Wij zijn erg gecharmeerd van dat fantastische continent. Ik kan het alleen maar van harte aanbevelen!!!
Voor een foto-impressie zou je eens op onze website kunnen kijken: www.deboompjes.nl
Onder het kopje reizen staan foto;s van het landschap en onder "papegaaien - wild" foto's van de vogels.
Maar pas wel op: Australie is verslavend wink ;)
gr. Gerben


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2010-02-05 - 11:06:36 send message to casehulsebosch

Hallo Jan Willem. De vraag is of u geinteresseerd bent in exoten of papagaaien? van beiden zijn er genoeg te zien in het wild.Ikzelf ben al ettelijke malen in Australie geweest, de laatste jaren veelal in West Australie omdat mijn zoon en familie daar wonen. Alhoewel ik de hele oost, west en zuid kust heb afgereden en ook het midden heb doorkruisd vind ik zelf de West kust het mooiste. Vogels ten overvloede. In Margaret River WA eten de splendid wrens uit mijn hand! wat wil een mens nog meer. als u geintereseerd bent stuur my eens een pb. groet, Kees Nieuw Zeeland.


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2010-02-05 - 17:59:12 send message to eckers

iedereen bedankt voor de reactie,s
ik vind alle vogels mooi,maar de voorkeur gaat toch naar kromsnavels,en dan hoofdzakelijk papegaaien,volgens mij is de kans van slagen het grootst in australie,omdat daar veel soorten voor komen(veel kaketoe,s)
maar het probleem is inderdaad waar kun je het beste heen gaan in australie?,want het is zo groot
groetjes jan willem


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-02-05 - 19:32:01 send message to dooren

Van Darwin naar Kakadu Nat. park, stukje naar beneden rijden en rechtsaf richting kust dan naar Sydney dan heb je een mooie route en veel vogels.
Gert


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2010-02-05 - 19:49:59 send message to lapland

Ben een paar keer naar Manou Peru geweest waar de klei wanden zijn in een woordt schitterend drie soorten ara"s plus de dwergara"s pionusen amazones diverse soorten, parkieten ook meerdere soorten en dan de andere soorten vogels nog voor mij was het super zelfs midden in de miljoenen stad Lima, Aratinga"s kolibrie"s veel soorten duifjes en als je daar dan toch ben ga eens naar een markt aan een kant triest maar wat je soms te zien krijg grenst aan het ongeloolijke trouwens Lima heeft een mooie dieren tuin ook de moeite waard


gboom
Website Member
Posts :67

Website Member
2010-02-05 - 19:58:18 send message to gboom

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Jan-Willem, oriënteer je op de soorten die je graag zou willen zien en probeer daar dan rekening mee te houden als je een route door Australie uitstippeld.
Rosé-kaketoes zie je bijna overal (zou zelfs knap zijn als je ze wist te missen), maar bijv. zwarte roodstaart kaketoes alleen in de noordelijke helft, koningsparkieten langs de oostkust, twenty-eight's zuid-west, etc. etc.
Tip: kijk verder dan alleen maar naar vogels bij het kiezen van een route. Australie heeft zo veel moois te bieden, zowel qua verschillende landschappen als ook qua flora en fauna. Vergeet bijv. de kangoeroes, koala's en walvissen niet (geweldige whale-watching als je er de juiste tijd van het jaar bent!).
gr. Gerben



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede