Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoe doe jij de diepvries insekte voeren?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hoe doe jij de diepvries insekte voeren??
goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-03-30 - 09:50:14 send message to goulds

Naar het schijnt heeft ieder zijn eigen methode om zijn diepvries insekte aan vogels aan te bieden.

Ik vul afgesloten plasticbakje met pinky en buffalo laat deze nachtje in koelkast en voer deze dag erna.

andere doen dit ontdooien onder stromend water,waarom??

hoe doe jij het?


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-03-30 - 10:33:43 send message to roodmus

Haal ze uit de vriezer en laat ze een half uurtje ontdooien.
Daarna met kiemzaad en eivoer mengen.happy :)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-03-30 - 11:08:12 send message to chrislaevers

Ik haal de dagportie pinky's uit de diepvries en laat ze enkele uren ontdooien tot ze mals zijn.
Ik voer ze in schalen gemengd met wildzangeivoer en onkruidzaad.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-03-30 - 12:44:30 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Ik vul afgesloten plasticbakje met pinky en buffalo laat deze nachtje in koelkast en voer deze dag erna.



Ik gebruik ze nu niet meer maar tig jaar geleden was ik fanatiek kweker van insecteneters.In die tijd gingen er bergen met insekten de voerbakken in en vooral in de tijd dat er jongen lagen. De manier zoals jij doet in de koelkast was voor mij toen niet haalbaar maar is wel een goede manier.Doordat ik er nogal veel gebruikte zou mijn koelkast vol met deze beestjes staan, ik geloof niet dat de vrouw dat goed had gevonden.
Ik ondooide mijn insekten dan ook in koud water waardoor ze geen vocht konden verliezen en ook lekker mals bleven. Levende Meelwormen hield ik even onder de warme kraan alvoor ze gevoerd werden.Dit na een slechte ervaring met jonge nestvogels.

Groeten Meyerwink ;)


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-03-30 - 12:50:37 send message to goulds

Ik ontdooi ze in een nog werkende afgedankte ijskast,anders word ik met insekten en al eruit gegooid laugh :D

Maar als ik het goed begrijp leggen jullie ze gewoon in bordje/schaaltje op kamertemp. te ontdooien dan direct voeren.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-03-30 - 13:13:38 send message to meyer

Als er jongen in de nesten lagen had ik(we)het volgende schema.

Ik begon toen smorgens met voeren van insekten deze had ik savonds in het water gezet,dit eerste bakje van de dag stond snachts wel in de koelkast. Na het voeren werden gelijk nieuwe op water gezet want deze waren weer voor 10.00uur, dan weer voor 12.00uur, 15.00uur, 19.00uur en dan nog één om 21.00uur zodat de buikjes goed gevuld waren voor de nacht.Ik moet even vermelden dat mijn vrouw de taak overdag van mij overnam (er zijn nou eenmaal mensen die moeten werken)Ik ben er toen ook achter gekomen waarom er toen de tijd slecht gekweekt werd met grotere insekteneters. Er gingen kilo's levend voer doorheen waar toch een flink prijskaartje aanhing.Ik durf best te zeggen nu ik papegaaien kweek ben ik goedkoper uit.

Groeten Meyerwink ;)


leila
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-03-30 - 13:15:27 send message to leila

ik voerde ze als ik naar de vogels ging door mijn ei en universeelvoer even wachten en dan voeren nog nooit een vogel of wat dan ook verloren,als je ze lang laat ontdooien is volgens mij niet zo bevordelijk vooral s,zomers
groet wim


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-03-30 - 13:18:53 send message to meyer

Je moet ook niet voor de hele dag gelijk voeren.
Zoals je in mijn vorig antwoord kunt zien worden er om de paar uur nieuwe insekten aan de vogels gegeven zodat deze gelijk opgevoerd werden en niet konden bederven. Laat je ze de hele dag staan is het inderdaad niet bevordelijk voor de jongen vogels.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede