Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Grappige advertenties Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-01-02 - 23:30:09 send message to Ton Koek

Niet grappig maar ik wil het toch even kwijt.
Ik had gisteren een advertentie gezet waarin ik meldde dat het verboden is mijn foto's te jatten.
Dat mag dan weer niet van marktplaats, binnen 5 minuten was de advertentie er af.

Dat jan en alleman foto's illegaal gebruikt, boeit ze kennelijk niet.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-01-02 - 23:31:31 send message to Karel

Paul, je had nog beter kunnen reageren met:

"Split voor grijsgroen BESTAAT niet. Vraag het maar na op het forum van Vogelarena, daar zitten wat kenners!!"

wink ;)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2012-01-02 - 23:45:16 send message to Wickingh

quote
Niet grappig maar ik wil het toch even kwijt.
Ik had gisteren een advertentie gezet waarin ik meldde dat het verboden is mijn foto's te jatten.
Dat mag dan weer niet van marktplaats, binnen 5 minuten was de advertentie er af.

Dat jan en alleman foto's illegaal gebruikt, boeit ze kennelijk niet


Triest ja.
Ik heb zelfs meegemaakt dat letterlijke tekst van mijn site geript was naast een foto van een oranjekuif om een vogel aan te bieden.
MP reageerde nergens op.
De adverteerder pas op het moment dat ik hem had aangeschreven en daarna zijn biedingen dwars zat.
Hij snapte niet eens waarom ik zo kwaad werd , hebben mensen zo'n plaat voor hun hoofd?

Mvg Frank


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-01-03 - 08:18:18 send message to eric 008

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

tsa jullie zijn kenners ik ook maar split voor grijsgroen bestaat wel als je zo praat zul je altijd de SOORT erbij moeten vertellen neem bv.de grijsgroene elegant jaren verkeert mee gekweekt naar tien jaar er pas achter komen dat het REC vererft en meen dat er nog wat soorten zijn die niet DOM vererven .

m.v.g eric wink ;)


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-01-03 - 09:23:41 send message to freddy321

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

nog een vraag aan Paul is een grijsgroen hetzelde als een olijf ? zoals de adverteerder aangaf


bva118
Website Member
Posts :290

Website Member
2012-01-03 - 10:26:06 send message to bva118

Zoals Eric al aangeeft zijn er ook recessief verervende grijsmutanten. O.a. bij de Forpus coelestis, de Alexanderparkiet en de twenty eight zijn deze bekend. Maar zoals Paul al aangeeft, bij de pruimekop vereft die dominant en zijn er dus geen splitvogels van.
In het verleden is ook wel de naam olijfgroen gebruikt, dit was sowieso verkeerd,olijfgroen is de oude benaming voor een dubbele donkerfactor in de groenserie.Isabel is overigens ook een verkeerde benaming.Isabel grijpt in op het pheaomelanine en dat is niet aanwezig in kromsnavels.Zou goed zijn om te kijken welke mutatie dit nu werkelijk is zodat ook daar de goede benaming gebruikt kan worden.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-01-03 - 11:46:26 send message to eric 008

isabel is toch palid en ivoor palid,cinamon ik mis die fantasie namen wel maar ja zal wel mee moeten doen anders begrijpen ze je niet meer over wat jaartje,s wat ik wel gek vind want voor export word nog steeds in oude benamingen ook zaken gedaan .wink ;)

m.v.g eric


bva118
Website Member
Posts :290

Website Member
2012-01-03 - 18:19:04 send message to bva118

Die fantasiebenamingen werkten goed zolang je maar in je eigen groep vogels bleef. Zo gauw je met een andere groep vogels bezig bent kloppen deze benamingen dan niet meer. Daarnaast is het wel zo eerlijk naar de liefhebbers toe om aan te geven welke mutaties er in een vogel zitten.
Zo voorkom je misverstanden tussen liefhebbers.
Mijn ervaring is overigens dat de liefhebbers in het buitenland heel snel de goede benamingen oppakken. Nederland,en ook Belgie, wordt in het buitenland gezien als een land met bijzonder veel kennis en kwaliteit van vogels.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-01-04 - 20:10:42 send message to P.Rooth

Hallo Karel

Ben me daar van de po gerukt zeker om die vent richting de vogelarena te duwen .
Als je om vervelende klieren zit te springen die ook nog stronteigenwijs zijn dan ken dat altijd nog er zijn al meerdere die zeer gepikeerd kunnen reageren op adviezen zeg je het maar wink ;)
Hij heeft de advertentie verwijderd en denk dat die zich eerst eens bedenkt of zich in de vererving van pruimekopjes verdiept.

Isabel is wezenlijk anders en ken ik niet als pallid bestempelen .
Cinnamon heeft een bruine waas en dit mist de Isabel die een stuk lichter van kleur is , heb enkele grote kwekers gesproken op de laatste vogelmmarkt in de markthal van Meppel die mij eerst erop wezen dat ik cinnamon zou hebben en die een paar vogels op kleur goed bekeken hebben en tot de conclusie kwamen dat er geen bruine aanslag aanwezig is dus het wel Isabel moet zijn vandaar ik mijn nakweek ook als Isabel aanbied .
Een groot kweekster van Pruimekopjes ( o.a. Bont ) heeft mijn vogels grondig bekeken aangezien ik lichtelijk kleurendoof ben en zij is er net zoals ik ervan overtuigd dat ik Isabellen kweek komt nog bij dat zelfs ik het verschil ken zien en dat wil wat zeggen .
Kon de grijze en blauwe halsband eerst niet uit elkaar houden .

Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-01-04 - 20:16:31 send message to P.Rooth

Freddy321

Grijsgroen is de hedendaagse benaming , vroeger was dit Olijf .
Deze benaming werd gewijzigd aangezien die bij de Halsbandparkieten in zwang waren en de echte Olijf zijn intrede gedaan had kon je een veel lichter gekleurde vogel toch niet meer Olijf noemen .

Paul


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-01-04 - 20:17:09 send message to eric 008

sorry paul maar isabel is bij de parkieten een fantasie naam een bekende keeumeester schreef eens dat het de naam van een frans meisje was en meer niet heeft hij nog gelijk in ook.

m.v.g eric wink ;)


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-01-04 - 20:22:20 send message to P.Rooth

Foto's jatten gebeurd en ook ik ken dit niet waarderen zeker niet als die van een website gejat zijn en doen alsof het de eigen vogels betreft .
Mail dergelijke figuren dan ook en daar reageren ze niet eens op .

Een plaat voor de kop hebben schijnt interessant te zijn .

Misschien mogelijk om de website te beveiligen om diefstal te voorkomen ?

Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-01-04 - 20:35:18 send message to P.Rooth

Eric 008

FF een linkje van een gerenomeerde kweker anex bedrijf .
http://www.birdpark-jagrie.nl/collectie

Fantasienaam of niet de naam Isabel werd ruim 20 jaar geleden al gebruikt en in het boek van een ander gerenomeerde kwekers van Halsbandparkieten de heren Bastiaan uit Wezep in 1993 beschreven .

Keurmeesters ( van de nederlandse bond van enz ) hebben echt niet de wijsheid in pacht alleen doe ze wel alsof .

Google maar eens met Isabel en niet met Isabelle ( want dat is dat Franse meisje )

Geloof je het niet , nodig ik je bij deze uit om het met eigen ogen te zien , maar neem dan wel een Cinnamon pruimenkop mee want die heb ik niet .

Paul


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-01-04 - 21:14:49 send message to eric 008

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

beste paul wat voor mutatie is isabel een oxydatie mutant of een verlies mutant of een combinatie van de eerder genoemde ?

m.v.g eric wink ;)


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-01-04 - 21:33:43 send message to P.Rooth

Hallo Eric 008

Roest zit er niet op en ze hebben ook niks verloren laugh :Dlaugh :D

Ben maar een simpele kleine kweker die zich niet bezighoud met oxidatie of wat dan ook snap daar ok geen jota van .

Je zou zo'n vogel wetenschappelijk moeten onderzoeken zoals ik uit je reactie begrijp en uit een eerdere reactie .

Ik zie alleen de kleuren neit 100% en er zijn nog een paar verschillen met de Cinnamon die kaneel kleurig is zoals de staartpennen zijn afwijkend .
Heb ergens een briefje met de staartpennen en uitleg kleur maar moet die opzoeken kan die met foto's naar je mailen als je prijs op stelt

Paul




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 165 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede