Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Grappige advertenties Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2013-07-18 - 22:04:10 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Niet om te lachen maar gewoon treurig,een lijst 1 vogel kruisen met een moeilijk te kweken soort en dan nog handopfok toe moeten passen ook om een paar ,,bied maar ,,vogels op te markt te slijten.


Te koop

sehr seltene wenn nicht sogar die erste Nachzucht von Hybridamazonen (Taubenhals und Goldmaskenamazone)
2 Küken in der Handaufzucht. Cites und geschlossen beringt. Abgabe erst wenn Futterfest.
Gegen Gebot

Ben er maar trots op zou ik zeggen......


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-07-19 - 00:12:51 send message to Karel

Tja, duidelijk een "kweker" voor op de "negatieflijst".wink ;)


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2013-07-19 - 11:55:28 send message to mreyder

Ben het op zich met jullie eens, ben zelfs een groot tegenstander van handopfok. Alleen: misschien is het toch iets genuanceerder dan in 1e instantie lijkt. Kan best een situatie geweest zijn, waarin ze niet bewust gekoppeld zijn, maar waarin er 2 vogels waar moeilijk een partner voor te vinden is bij elkaar gezet zijn om elkaar gezelschap te houden. Ik heb zelf bv jarenlang een Aratinga pertinax aeruginosa MAN gehad. Echt onmogelijk om er een pop bij te krijgen, internationaal geprobeerd. Uiteindelijk wilde ik hem niet alleen laten zitten en heb er een pertinax pertinax MAN bij gekocht , zodat hij gezelschap had. Ik koos wel bewust voor een man, zodat ze niet konden bastaarderen. Maar wat als je nu bv een losse man van 1 soort en een losse pop van een andere soort hebt? Natuurlijk: je kunt zeggen: geef ze dan geen broedblok, maar veel soorten slapen in het broedblok, dat moet je dus wel aanbieden. Ik zeg niet dat het zo gegaan is bij deze man, ik zeg alleen: misschien ligt het genuanceerder dan wij in 1e instantie denken. De situatie die je veel bij Ara's ziet, waar heel bewust 2 verschillende soorten met elkaar gekoppeld worden veroordeel is wel.


van Tuijl
Website Member
Posts :54

Website Member
2013-08-10 - 15:34:09 send message to van Tuijl

Wegens beëindiging hobby,

4- Borneo bronzenmannen

5- Molukse bronzenmannen

2- Zilverbekjes, Agaat

2- Zilverbekjes, Donkerbuik

11- Loodbekjes Opaal

15- Loodbekjes Wildkleur

7- Loodbekjes Bruin

2- Loodbekjes Pastel

4- Masker grijs zebravinken, groot formaat

2- Bichenow Astrilde

2- Japanse Meeuwen, Wit en Bruin.

99 % van de vogels zijn geringd, het zijn mijn kweekvogels met jongen.

Bieden in één koop.

Op onzin biedingen wordt niet gereageerd.




99% geringd? tja dan gaan we dat even controleren laugh :D 0.46 vogels zijn dus niet geringd...


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2013-08-24 - 13:19:14 send message to ParkietenTom



P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-08-24 - 13:21:45 send message to P.Rooth

Lijkt mij niets mis mee te zijn met deze advertentie
Een kooi voor een kind van 3 wat is daar fout aan ?
Een bench voor een kind van 3 voorkomt dat deze bijt laugh :D

Paul


peterjeany
Website Member
Posts :64

Website Member
2013-08-27 - 21:59:51 send message to peterjeany


Een absoluut goed, betrouwbaar, veilig en stabiel nieuw onderkomen gezocht voor Rozetje, een vrouwelijke grijze roodstaart van 3,5 jaar.
We hebben het een jaar aangekeken maar echt klikken met onze andere grijze roodstaart doet het niet en dit zien we er ook niet van komen. Het e.e.a. brengt veel gedoe met zich mee in een aantal opzichten, vandaar wij hebben besloten tot herplaatsing.
Rozet brengt haar dag door op een klimboom met henneptouw, speelgoed, (verse) wilgentakken, karton enz. Ze vindt het heerlijk om takken en houten speelgoed te slopen. Ze blijft op de boom, ook als de baasjes niet thuis zijn, mocht ze toch op de grond belanden dan klimt ze er zelf weer in.
's Nachts slaapt Rozet in een bench in een aparte slaapkamer om goed te kunnen rusten. Een kooi voor overdag heeft ze bij ons niet.
Rozetje is heel goed te trainen met de clicker en targetstick. Voor een stukje kaas als beloning is ze niet te stoppen. Maar ga je te snel of vraag je teveel van haar dan irriteert dat (dit geeft Rozetje aan) en kun je een pittige uithaal verwachten als je toch doorgaat.
Rozet krijgt als basis Harrison's Birdfood (High Potency Coarse) aangevuld met fruit (appel!), groenten of een lekker nootje. Ze zit prachtig strak en glanzend in haar veren, heeft heldere ogen, een strak zwarte snavel en heeft een knalrode staart.
Rozet is getest op PBFD, Polyoma, Chlamydia en KDS: alles negatief. Ze is helemaal -ook na lichamelijk onderzoek door een vogelarts- 100% gezond verklaard. Niets met haar aan de hand.
Het is een lieve, rustige vogel met een vaste ring om, de kweker is bekend. Rozet stapt gemakkelijk op en af (hand of opstaptouw) en vindt het gezellig bij je te zitten: Sesamstraat kijken bijvoorbeeld.
Rozet is gewiekt en vindt het heerlijk om buiten te zitten en rond te kijken. Dan trekt ze haar pootje op (zie foto) en geniet van de buitenlucht en alles om haar heen in het park bijvoorbeeld.
En Rozet doucht een paar keer per week. Zelf badderen vindt ze ook leuk.

Wij zoeken voor Rozet (een) nieuwe eigenaar(s) met:

- ervaring met papegaaien en kennis van papegaaiengedrag
- motivatie door te willen gaan met HBF, en zich bewust van het financiële plaatje wat dit met zich meebrengt, ook op de lange termijn (pellets, Juvenile, palmolie enz.)
- niet roken-beleid in het bijzijn van de vogel
- een goed aangeklede klimboom waarin het e.e.a. geregeld afgewisseld wordt. Dit zegt niet dat ze nooit in een kooi zou mogen als dit eens uitkomt maar Rozet brengt haar dag grotendeels door op een klimboom. Ze is -net als alle papegaaien- geen kooidier.
- leuke mogelijkheid om Rozet een leven buiten te bieden
- het inzicht dat als er medische zorg nodig is, de consulten bij een vogelarts (= geen dierenarts) flink op kunnen lopen.

Wij hoeven geen hoofdprijs voor Rozet.
Een kooi komt niet mee want die heeft ze niet. De slaapbench (nieuw) is eventueel ter overname. De klimboom houden we zelf.

Als Rozetje overgenomen wordt willen we absoluut dat zij goed terechtkomt. We komen ook bij u kijken, brengen haar zelf en het moet voor ons gevoelsmatig en verstandelijk 100% kloppen. Mogelijk kunt u een referentieadres overleggen, bijvoorbeeld van een dierenarts, vogelarts, een papegaaiencursus die u gevolgd heeft enz.

Mocht u oprecht geïnteresseerd zijn mail ons dan wie, wat, waar, hoe, enz. u bent of jullie zijn en vooral: waarom u Rozetje zou willen hebben en wat u haar te bieden heeft.

Mail niet met verhalen over geen geld maar veel liefde, de hele dag thuis en eenzaam, ziek of zwak en daarom gezelschap zoeken, zielig gedoe enz. Hier gaan we niet op in.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-08-27 - 22:31:46 send message to Karel

happy :)

En ik dacht nog wel dat het na de stille tocht voor die dode potvis niet gekker kon worden.....

Maar ja, ieder gaat op zijn eigen manier met dieren om en dat moeten we ook maar accepteren, denk ik.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-08-28 - 11:13:54 send message to P.Rooth

Ondertussen is het een verkooppraatje en zou de vogel in verkoopafdeling thuis horen

Of zijn we minder streng indien er zo'n verhaal bij staat Karel ?

Paul


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-08-28 - 21:10:30 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Paul
Ik ga er van uit dat Peterjeany deze advertentie ergens heeft gekopieerd en dat het niet zijn eigen vogel betreft. Mocht dat wel zo zijn dan hoort deze "advertentie" hier natuurlijk niet thuis.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2013-08-29 - 13:09:22 send message to blg



P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-08-29 - 20:19:30 send message to P.Rooth

Helemaal duidelijk was mij n.l niet echt duidelijk of dit van een andere website gehaald was stond ook niks bij vandaar mijn reactie

Voor het geval ik fout gereageerd heb mijn excuus Karel

Paul


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-08-29 - 23:45:56 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dank je Paul, maar excuses zijn voor mij niet/nooit nodig. Kritiek houdt me scherp!wink ;)


Kievit
Website Member
Posts :110

Website Member
2013-09-01 - 19:40:47 send message to Kievit

Geen vogels, maar voor wie honger heeft


Te koop: Chinese rijsttafel voor 2 personen

Gezien: 39000 keer sinds 01 sep. '13, 12:05Bieden  e-mailPlaats bod

Hoogste bod

€ 9.999.999,99

Conditie

Gebruikt

Levering

OphalenTe koop: restanten van een Chinese rijsttafel. Gisteren afgehaald bij Chinees restaurant en we hebben nog behoorlijk wat over. Maar omdat het bij mij vannacht niet erg goed is gevallen (de welbekende maag- en darmklachten), durf ik het niet aan om de restjes vandaag op te eten. Weggooien vind ik echter zonde.Het gaat om:- Bami (1/3 bakje)- Rijst (vol bakje/nieuwstaat)- Saté (nog 2 stokjes met wat saus in een plastic bekertje met origineel cellofaantje)- Koelojoek (weet niet of de schrijfwijze juist is, half bakje/5 balletjes)- Bapi Pangang (1/2 bakje)- Van die slappe groenten in dikke saus- klein zakje sambalNieuwprijs is €27,50. Ik wil er minimaal €5,- voor hebben.Graag wel vandaag, want ik heb geen ruimte meer in de koelkast. Dus het staat al sinds gisteren op de eettafel (wel met de dekseltjes erop). En het begint enigszins te ruiken inmiddels.Wordt geleverd met de originele aankoopbon en in de originele verpakking.Voor de snelle beslisser doe ik er nog een half potje van die zure Chinese groenten bij (gekocht bij de C1000, en nog zeker 2 maanden houdbaar).Geen garantie mogelijk.Honger gekregen? Mail dan snel!

Adverteerder

Rob

Locatie

Sterksel, Noord-Brabant


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2013-09-02 - 07:35:47 send message to interactivet

Kievit. Ha ha ha Dat is inderdaad grappig. Ze vergten wel te zeggen dat het nog maar een kwart portie is.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede