Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Kwekerslijst 2 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Kwekerslijst 2
Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-04-05 - 12:14:20 send message to Wickingh

quote
Het initiatief is en blijft goed.
In navolging van vorige topics over deze site, zal echter ook dit topic gesloten moeten worden.

Zoals eerder ook al vermeld werd is het niet de bedoeling/toegestaan om uitgebreid reklame te maken over sites anders dan via een sponsorlink. (Neem hierover contact op met Agabird) Ook al is het initiatief van een VA-lid uitgegaan en is het zeker een welkome aanvulling voor de hobby.

Hierin zullen we echter consequent moeten blijven.
VogelArena wenst Erwin wel veel succes met zijn site www.kwekerslijst.nl

ParkietenPeter.
Moderator VA.



Hallo ,

ik wil hier toch nog even op in gaan.

Het idee voor de kwekerslijst is ontstaan uit VA en van algemeen nut voor ALLE kwekers.
Vanwege het algemene nut verdient zo'n lijst gewoon alle mogenlijke aandacht en publiciteit.
De kwekerslijst is op GEEN enkele manier concurrentie voor VA of het Papegaaienforum van Jan.
De kwekerslijst dient ook GEEN enkel commercieel doel of wordt door NIEMAND commercieel gebruikt.
Het sluiten van het onderwerp stuit mij daarom tegen de borst Het gevolg de daarbij behorende opzegging van Erwin Folkers vind ik zeer te betreuren.

MVG Frank


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-04-05 - 13:01:54 send message to danielkempenk

ik vond ook wel apart dat topic werd gesloten.
snapte het probleem al niet.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-04-05 - 13:23:25 send message to agabird

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

We hebben deze discussie al eens eerder gevoerd. Het gaat er niet om of het een concurrent is of niet. het nadeel is dat als er andere sites uitgebreid worden "behandeld", er vragen komen van anderen die ook hun site willen gaan "behandelen".

In het verleden heb ik dit als niet gewenst beschouwd, en worden onderwerpen als deze gesloten.

Wel is daarop 1 onderwerp aangemaakt waar iedereen zijn eigen site kan plaatsen (door Dennis Fr.) Zodat er wel wat speelruimte is. Zie link hieronder.

Dat Hawkeye_NL zijn lidmaatschap opzegt, dat is erg jammer en dat is echt niet iets waar ik blij mee ben, maar dat is aan hem.

Einde van de vorige discussie over kwekerslijst.nl:
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=3712&recordnum=90

Onderwerp waar leden hun website kunnen plaatsen:
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=3000

Wie kweekt wat onderwerp:
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=2007&recordnum=0


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-04-05 - 13:41:29 send message to Wickingh

Hallo Jan,

ik snap best dat niet voor elke site reclame gemaakt hoeft/moet/kan worden.
Heb zelf ook een privesite en die hoeft echt niet extra in de picture gezet te worden, terwijl ook daar zeer veel zinvolle info op staat.

Ik vind echter de kwekerslijst een site in het algeheel belang, voor alle kwekers en daardoor op zijn tijd eens extra in de balangstelling mag staan,

mvg Frank


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-04-05 - 13:48:00 send message to blg

Het gevolg de daarbij behorende opzegging van Erwin Folkers vind ik zeer te betreuren.

Edwin had altijd zeer positieve bijdragen in het forum en kennis van zaken als hij een reactie plaatste.
Alleen kan ik niet begrijpen dat het sluiten van een topic een dergelijke reactie geeft, net als bij andere leden die na een negatieve reactie of een terecht wijzing hun lidmaatschap opzegden.
Je moet toch wel heel erg snel op je ziel getrapt zijn of beledigd zijn om zo te reageren.
Ik weet niet welke procedure er gevolgd wordt bij het sluiten van een topic, neem aan dat de betreffende eerst persoonlijk op de hoogte wordt gesteld, wanneer niet, zou ik dit als eerste aanpassen.
De reden dat hier "reclame" wordt gemaakt voor een andere site is zwak aan gezien het topic nog steeds op de site staat, als dat de werkelijke reden is had het verwijderd moeten worden.
Dus heren denk nog een keer na over uw besluiten.




agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-04-05 - 14:14:15 send message to agabird

Dat de kwekerslijst een behulpzame site is voor de vogelliefhebber zal ook niemand tegenspreken. Het nadeel is gewoon dat je op een gegeven moment het onderwerp moet afsluiten. Misschien had nu nog niet gehoeven, misschien had het al eerder gemoeten, dat blijft moeilijk te bepalen.

De reden dat het topic er nog steds staat is om te voorkomen dat er allemaal topics geopend worden met de vraag waar dat topic is gebleven. Dat helpt ook niet, dus vandaar dat het topic er nog staat inclusief de reden van de sluiting van het onderwerp.

Het is inderdaad zeer te betreuren dat Erwin heeft besloten VA te verlaten. Ik heb hem in mijn reactie ook vermeld dat hij altijd welkom is, mocht hij terugkomen op zijn besluit.

De normale gang van zaken is dat een onderwerp gesloten wordt, en dat de reden daarvan in het topic zelf vermeld wordt. Dus niet elke deelnemer krijgt een persoonlijk bericht. Dat is helaas ook niet te doen. Ik weet niet precies hoe het in dit geval gegaan is, ParkietenPeter en Erwin hebben wel onderling berichten uitgewisseld, maar de precieze volgorde en inhoud is mij niet bekent.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-04-05 - 14:22:53 send message to Karel

Helaas heb ik het plotseling sluiten van de kwekerslijst-topic ook als tamelijk bot en niet passend in de stijl waarop we op vogelarena (VA) met elkaar omgaan, ervaren.
Dat Erwin als reactie direct zijn lidmaatschap heeft opgezegd, wordt wellicht als wat kort door de bocht beschouwd, maar is nmm niet geheel onbegrijpelijk!

Zoals hierboven al is aangehaald, is de kwekerslijst vanuit en via VA ontstaan en vult de lijst duidelijk een "gat" dat door geen andere site wordt gevuld. Duidelijk zonder commercieel oogmerk; sterker nog: het bijhouden van de lijst en site kost alleen maar geld!
Naar mijn mening gaat het hier om een informatieve functionaliteit die VA zelf ontbeert, maar door VA-leden vrijwillig en voor eigen rekening wordt aangedragen. Kortom, alle reden om het bestaan en de ontwikkeling van de lijst onder de aandacht van de leden te brengen en te houden.

Het argument dat dan iedereen zijn prive-site onder de aandacht wil kunnen brengen is niet bepaald sterk. Gezien de grootte en het unieke algemeen informatieve karakter van de kwekerslijst, zal een andere site hier immers niet voor in aanmerking kunnen komen.

Bovendien kan Jan zich als eigenaar van VA altijd het recht voorhouden een eenmalige uitzondering op de regels te maken voor de kwekerslijst op grond van het unieke karakter van de lijst. (Persoonlijk denk ik bovendien, dat het feit dat het hier om VA-ers van het eerste uur gaat, een extra reden voor uitzondering mag zijn.)

Mogelijk dat je eea eens wilt heroverwegen, Jan.




Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-04-05 - 14:24:29 send message to Papegaaienboer

Waar staat dat Erwin is gestopt? Lijkt me niet handig, als beheerder van de kwekerslijst kun je gewoon niet zonder de belangrijkste site voor kwekers denk ik.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-04-05 - 15:16:52 send message to blg

Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-04-05 - 17:24:08 send message to agabird

Waar ik een beetje mee zit is het feit dat we deze discussie al eens hebben gevoerd, ook over de kwekerslijst. Waarom is het deze keer anders dan de vorige keer? Beetje hypocriet zou het van mijn kant zijn als het deze keer wel mag, en Dennis Fr. 2 jaar geleden niet.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-04-05 - 19:10:28 send message to Karel

quote
Waarom is het deze keer anders dan de vorige keer? Beetje hypocriet zou het van mijn kant zijn als het deze keer wel mag, en Dennis Fr. 2 jaar geleden niet.



Ik begrijp je dilemma, Jan, maar de situatie is nu volkomen anders dan twee jaar geleden. Dennis heeft van een ambitieus plan een zeer groot volwassen en waardevol bestand gemaakt (waarvoor hulde aan hem!), dat als uniek in Nederland kan worden bestempeld.
Bovendien is de situatie nu anders omdat er, onder initiatief van Erwin, een team aan deze lijst gaat werken, waardoor naar ik heb begrepen, de professionaliteit zal toenemen en de continuteit is gewaarborgd.
Hierdoor is deze lijst inmiddels en zeker in de toekomst van grote waarde voor alle vogelliefhebbers.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2008-04-05 - 20:10:22 send message to kakatoe

Zover ik weet heeft Erwin op al zijn sites en de sites waaraan hij heeft meegewerkt nog nooit beperkingen gesteld aan de informatie deling. Dat wil zeggen dat hij zelf zonder problemen mensen naar VA verwees en zelfs een banner plaatste die hij zelf voor Jan heeft ontworpen.
Het enige wat hij hierover heeft laten vallen is dat hij het zeer betreurt dat een site als VA zo bang is voor het delen van informatie.
Hiermee mist de site in zijn ogen geheel het doel van zijn bestaan.
Tenslotte is het juist de bedoeling van fora dat zij informatie verstrekken aan een ieder die dit zoekt. Informatie die dus niet op de eigen site word of kan worden gegeven maar online staat moet in zijn mening dan ook zonder dat er kosten of eigenbelangen mee tellen aangewezen kunnen worden.
Verder wil erwin niets over hetgeen zeggen omdat zijn persoonlijke mening betreffende de manier waarop het topic is gesloten niet erg vriendelijk vond.
Er was geen enkele waarschuwing in het voren,het topic is zonder pardon gesloten.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-04-06 - 08:28:10 send message to ParkietenPeter

Tjonge jonge, het maakt wat los.sad :(

Ik wil dan toch ook even hier reageren. Natuurlijk heeft iedereeen het recht op zijn eigen mening en ik waardeer dit ook. Ik vind het alleen jammer dat als er een actie vanuit VogelArena genomen wordt dit voor sommigen zo moeilijk te accepteren is. Ook wel begrijpelijk weer omdat de site inderdaad een grote aanwinst is voor onze hobby in het algemeen.

quote
Het idee voor de kwekerslijst is ontstaan uit VA ...

Dit wil ik toch echter rechtzetten. Twee jaar geleden is het initiatief ontstaan uit een discussie die op het forum van VogelArena gevoerd is maar, verder naar eigen initiatief van het lid, Dennis, opgestart en uitgewerkt. En dat dit een heel volwassen geslaagd initiatief is moge ook duidelijk zijn. Hier heeft VogelArena zelf echter nooit enig deel in gehad. Zoals VogelArena sowieso niet verantwoordelijk is voor de meningen/uitingen van leden zelf, natuurlijk.

Dat de kwekerslijst onbelangrijk zou zijn is nooit gesuggereerd. Ze heeft ook haar plaats gekregen zoals alle sites die men van enige waarde vindt voor de hobby, in http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=3000

Zoals vele andere sites in het belang van de hobby en het voortbestaan ervan zijn, is de kwekerslijst niet anders dan dat. Als voor de kwekerslijst een uitzondering gemaakt wordt, zal dit voor al deze vele andere ook gedaan moeten worden en daar heeft VogelArena voor gekozen om niet te doen. Voor de kwekerslijst en deze andere is er nog altijd de mogelijk om een link geplaatst te krijgen bij: http://www.vogelarena.com/links/vogel_sites_Verenigingen.html

Voldoende mogelijkheden bij VogelArena om een pagina onder de aandacht te brengen dus.

Hoe en wanneer een topic gesloten wordt is zoals Agabird al zei niet altijd even makkelijk te bepalen. Hier kan echter niet altijd voor gewaarschuwt worden want dat geeft ook weer een discussie op zich. In gevallen wanneer er een botte discussie ontstaat of dreigt te ontstaan (in strijd met de forumregels) is het mogelijk om met sluiting te 'dreigen'om zo die discussie weer terug normaal te krijgen. En dit is al vaker met succes gebeurt. In deze is er echter geen sprake van terug brengen van de discussie. Een sluiting zal dan ook voor sommigen altijd onverwacht komen en als men dit als 'bot' wil betittelen, is dit betreurenswaardig, dat mag. (De taak van een moderator is ook niet altijd even dankbaar, gelukkig dat ze er zijn.) Hier is echter niks aan te doen en de leden zullen dit toch moeten proberen te begrijpen.

Net als Agabird, betreur ik het ook dat Erwin zijn besluit genomen heeft. Het moge wel gezegd en duidelijk worden dat onze correspondentie direct volgend op de sluiting (inmiddels bij Agabird bekend) hier in ieder geval geen aanleiding voor geweest kan zijn omdat hier geen verwijten gesteld zijn of bot gesproken is.

Zoals al gezegd zijn er mogelijkheden bij VogelArena om je site onder de aandacht te brengen. Maak hier gebruik van en zeker ook als je een site zoekt! Het blijkt toch dat velen deze link niet bezoeken. http://www.vogelarena.com/links/vogel_sites_Verenigingen.html

Met vriendelijke groeten
ParkietenPeter


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-04-06 - 10:48:46 send message to blg

Dat een topic gesloten wordt is een beslissing van de moderatoren en is iets waar je het mee eens kunt zijn of niet.
Wat ik alleen jammer vindt dat je ziet dat leden die waardevolle bijdragen leveren aan discussies of initiatieven, als ze tegenwind krijgen besluiten om niet meer in het forum te reageren of zelfs het lidmaatschap op zeggen.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-04-06 - 11:00:22 send message to agabird

Het is me duidelijk dat er vanuit onze kant misschien hier en daar wat duidelijker gecommuniceerd mag worden, om zulke gevallen in de toekomst te voorkomen. Ik zal met ParkietenPeter dan ook kijken hoe we het "wat wel en wat niet" duidelijker kunnen maken.

Ik zal niet in herwoverweging nemen om discussies/promotie/reclame over sites toe te staan. Ondanks dat kwekerslijst.nl een echte aanvulling is voor de vogelliefhebbers, vind ik niet dat daarom een uitzonderingspositie gemaakt moet worden.

Dit wil niet zeggen dat er nooit een verwijzing naar een andere site gemaakt mag worden. Als iemand op het forum vraagt naar een overzicht van kwekers. Dan mag best verwezen worden naar de kwekerslijst om daar een kijkje te nemen. Zolang het maar verwijzen naar informatie is, en niet een site bespreking.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2008-04-06 - 13:28:20 send message to kakatoe

Wat ik alleen jammer vindt dat je ziet dat leden die waardevolle bijdragen leveren aan discussies of initiatieven, als ze tegenwind krijgen besluiten om niet meer in het forum te reageren of zelfs het lidmaatschap op zeggen.
blg als jij hawkeye-nl wat beter kent dan weet je ook dat hij wel tegen tegengas geven kan en dat dit de laatste druppel was om tot zijn besluit te komen.
En dat jij dan toch de oorzaak ergens anders moet gaan zoeken en niet zomaar gaan oordelen.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede