Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Mag dit?
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mag dit?
Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-04-05 - 17:31:50 send message to Wickingh

quote
Te koop

Mooie geleewiekte Grijze Roodstaart Man
Doe eens een mooi bod


M
Zwolle
Overijssel
x
Stuur email
2008-04-05



Ik meende dat men zelfs geleewiekte vogels niet te koop mocht aanbieden.
Maar weet dit niet zeker , wie kan mij hierin duidelijkheid verschaffen.

Mvg Frank


Diana en Jurre
Website Member
Posts :31

Website Member
2008-04-05 - 17:35:01 send message to Diana en Jurre



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-04-05 - 17:41:32 send message to Wickingh

Hallo ,

en bedankt, ik mag aannemen dat het geachte beheer hier dan ook gepaste aktie in onderneemt.

Mvg Frank


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-04-05 - 18:18:46 send message to tropic

Mag dit , mag dat, wat mag , wat mag niet. Wel ik heb het hier ontzettend moeilijk mee dat je zo een topic opstart.
Zijn er dan in onze maatschappij al niet genoeg regeltjes en wetten van wat wel en niet mag??
Laat gewoon iedereen een beetje meer begaan, bemoei je niet teveel met andermans zaken, bekijk alles een beetje positief, en het leven zal er een heel stuk makkelijker op worden, zowel voor jezelf als voor de anderen.wink ;)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-04-05 - 18:35:59 send message to Wickingh

Geen woorden voor de bovenstaande reaktie.
U kijkt ook de andere kant uit indien bij u in de straat een stalker zijn ex en de kinderen ombrengt, want er zijn al zoveel regeltjes?
Vogels leewieken is strafbaar , hoort dus hier niet thuis PUNT


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-04-05 - 18:41:49 send message to agabird

Wat niet mag, dat mag niet, lijkt me duidelijk.
De advertentie is verwijderd.


Jan MJ
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-04-06 - 11:38:13 send message to Jan MJ

Mag dit ook?
Op marktplaats worden dikwijls gratis vogels gevraagd met de bedoeling ze een goede thuis te geven. Als je de advertenties dan is zorgvuldig leest worden deze vogels te koop aangeboden onder een andere naam maar wel met hetzelfde telefoonnummer. Met deze wil ik niet iedereen over de zelfde kam scheren er zullen ongetwijfeld organisaties zijn die het wel goed menen. Het zou beter zijn die gratis advertenties te weren en enkel die toelaten die een geregistreerd opvangcentrum hebben


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2008-04-06 - 13:20:50 send message to natasja

Ja op zich mag dat wel denk ik ...

ze zeggen nml de vogel een goed tehuis te geven ze zeggen er vaak niet specifiek bij de vogel ook te houden tot de dood ..

en zonder harde bewijzen kan je daar volgens mij ook niet veel aan doen.. je kiest er zelf voor ze over te dragen aan die gene ipv een geregistreerde opvang bijv.



chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-04-06 - 18:59:01 send message to chrislaevers

Ik vraag me af of je met een zebravink met een klompvoetje of een bijna horizontale poot terecht kunt bij een geregistreerde opvang? In België zie ik dat in elk geval niet zitten. De vraag is ook wie er moeite voor gaat doen om een goede opvang voor zo'n vogel te vinden.
Dat 'tegen de grond smijten' is de achterkant van de maan waar zeer weinig over gepraat wordt.
Van alle zebravinkennesten die ik heb en gehad heb, zijn er ook zo'n 4 of 5 vogels met een mankementje. Ik heb maanden geleden nog eens 7 soortgelijke zebravinken opgevangen en ook twee Japanse meeuwtjes.
Nu overweeg ik om een advertentie te zetten om kleine vogels die een handicap hebben opgelopen aan de poten op te vangen. De mannen kunnen meestal niet treden en het vliegen is ook op mineur en vraagt enige aanpassing in de volières (enkele platte planken, voedsel en water constant op de grond...). Deze vogels kunnen niet meer verkocht worden en zijn niet goed of zelfs onmogelijk voor broed. Stel dat ik op Kapaza zo'n advertentie zet, hoeveel mensen gaan dan niet denken dat ik gek ben of zo of misschien denken sommigen wel dat ik gehandicapte vogels opvang om ze door te verkopen als levend voer voor reptielen... verzin maar wat. Het is jammer dat mensen in advertenties niet expliciet zijn in hun beweegredenen.
Wat mijn grootste zorg is (en mijn fantasie gaat hier misschien op hol) dat als mensen een gat in de markt ontdekken dat gehandicapte zebravinken uitermate geschikt zijn voor vogelhouders die wel een koppeltje in huis willen hebben maar er niet mee willen kweken (vaak gehoord bericht op een specifieke site), ze moedwillig zebravinken gaan verminken om ze dan te verkopen als 'sukkeltjes' die zeer oké zijn maar niet kunnen broeden wegens hun handicap.
En dat brengt me terug naar de papegaai met vleugelverminking. Misschien was er ooit een papegaai met een vleugelkwetsuur waardoor die niet meer kon vliegen en viel dat beest enorm mee qua 'gedrag'. En de homo sapiens kennende, is zo misschien iemand op het idee gekomen om zo'n dier moedwillig te verminken.... Het heeft enige toegang gevonden in het 'aanvaardbare' daar watervogels (aalscholvers, flamingo's) in zoo's wel geleewiekt mogen worden op voorwaarde dat ze buiten zitten natuurlijk.
Ik probeer hier een voor mij ethisch verantwoorde weg in te vinden: wat wel kan en niet kan en het is zeer moeilijk.
Als ik nu advocaat van de duivel speel dan zegt die dat zo'n gehavende vogels het geen 48 uren in de natuur zouden overleven. En als ik die redenering aan houd dan is het volledig acceptabel dat iemand een gehavende vogel 'euthanaseert'; hij treedt in zo'n situatie op als roofdier.
Maar we zijn mensen hé, en dat maakt het zo verdomd moeilijk!
Wat voor mij in elk geval vast staat is dat deze vogels een enorme levenslust hebben ondanks de mankementen aan hun poten. Ik geniet van deze vogels ook.
Het moedwillig aanbrengen van vleugelverminkingen bij vogels is voorbij gestreefd en hoort thuis in de oude doos op zolder.
Hoe oud is die papegaai eigenlijk? Misschien werd hij geleewiekt jaren geleden...
Het dier moet wel ergens terecht kunnen, niet?

Dit zet me tot aandenken.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-04-06 - 19:41:55 send message to tropic

wickingh, uit de grond van mijn hart, reakties als die van jou vind ik ONGEPAST, niet te vergelijken met het leewieken van een vogel, en getuigen van zeeeeeeeer weinig verstand.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-04-06 - 19:59:23 send message to Wickingh

Tropic uit de grond van mijn hart ik vond jouw reaktie ongepast.
Leewieken is een vorm van dierenmishandeling en daarom vind ik het vreemd dat deze vogel op deze manier als gewone "handelswaar" wordt aangeboden.
Alsof het normaal is dat kromsnavels geleewiekt worden.
Jouw reaktie om zoiets met de mantel der liefde te bedekken schoot mij behoorlijk in het verkeerde keelgat , met als gevolg een ietwat gecharcheerd voorbeeld.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat een liefhebber leewieken normaal kan / wil vinden,

Frank

Ps Natuurlijk komen er gehandicapte vogels voor door omstandigheden en nee ik stel niet voor om deze te euthaniseren , wel om daar netjes mee om te gaan.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2008-04-06 - 20:29:10 send message to wiechmann

ik heb pas een groenvleugel ara met 1 vleugel opgevangen en als je zie wat voor levenslust die vogel heeft en zich heeft aangepast aan zijn handycap is het gewoon genieten om deze vogel ook een kans te geven .heb ook een goffini man die vroeger gelewiekt is .die redt zich ook goed .ik heb voor dit soort vogels een voilere staan en kunnen zo lekker oud worden ik heb zo 5 kneuzen bij elkaar en heb daar ook plezier aan.


cactushenk
Website Member
Posts :91

Website Member
2008-04-06 - 21:51:32 send message to cactushenk

2008-04-05 - 18:35:59

"Geen woorden voor de bovenstaande reaktie.
U kijkt ook de andere kant uit indien bij u in de straat een stalker zijn ex en de kinderen ombrengt, want er zijn al zoveel regeltjes?
Vogels leewieken is strafbaar , hoort dus hier niet thuis PUNT"

Gewoon belachelijk dat het bovenstaande hier gewoon blijft staan , zulk taalgebruik hoort hier op dit forum niet thuis !!!!


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-04-06 - 22:01:03 send message to Wickingh

Wat is er mis met het taalgebruik?
Staat geen schuttingtaal of andersinds onwelvoegelijk taalgebruik in de reply.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-04-06 - 22:53:43 send message to tonnl

quote
Wel ik heb het hier ontzettend moeilijk mee dat je zo een topic opstart.
Goh wat Zielig voor je.
Gelukkig ben jij altijd heel positief in je berichten, ja, daar hebben we echt wat aan.



agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-04-06 - 22:56:25 send message to agabird

Tijd voor een slotje.

De vraag is beantwoord, het heeft geen zin hier verder op door te gaan, dus bij deze het slot erop.

Zoals Wickingh al aangaf, is het een wat gechargeerd voorbeeld, al kan ik me ook de verontwaardiging voorstellen van andere betreffende het gekozen voorbeeld. Maar goed, dat heeft geen zin hierop verder te gaan.


Van Dale:
char·ge·ren (overgankelijk werkwoord, ook absoluut; chargeerde, heeft gechargeerd)
1 (iets) overdrijven om het belachelijk te maken



Pagina : 1

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 167 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede