Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Zieke Japanse meeuw Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Zieke Japanse meeuw
chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-04-07 - 20:37:56 send message to chrislaevers

Een opgevangen gehandicapt Japans meeuwtje in mijn volière zat dik en had lichtgroene poep met witte sliertjes er in. Gisteren heb ik de vogel binnen gezet en voor de eerste keer pas ik antibioticum toe. 't Is een geel poeder dat ik al maanden geleden gekregen heb via iemand van een vogelarts die het zelf maakt :
"zweetziekte, neststerfte, bacteriële diarree/ 4 lepeltjes per liter in de eerste levensweek of gedurende 7 dagen."
De vogel drinkt veel en dus ben ik deze morgen met wat poep naar de veearts gegaan en met het produkt om wat meer info te verkrijgen.
De poep kwam niet aanmerking voor onderzoek (verzending 20 euro) daar er te veel grid in zat...ze bevestigde evenwel dat de gele kleur wees op een ingrediënt tegen diarree. De vogel zelf heb ik niet meegenomen vanwege de koude en de bijhorende stress van zo'n vervoer.
Mijn vraag aan haar was of de vogel geen overdosis zou krijgen van het medicament daar hij vrij veel drinkt. Ik had deze voormiddag al gewoon water gegeven. Volgens haar moet ik het drinkwater met het medicament de hele dag blijven geven.
Thuisgekomen heb ik de warmtelamp bovengehaald en die schuwt hij niet( 't kan ook een zij zijn).
Gelukkig eet de vogel regelmatig.
Zijn poep bestaat nu alleen nog uit water en witte door het medicament gele smalle mootjes.
Nooit eerder gezien.
Nu enkele uren na het installeren van de warmtelamp stel ik vast dat zijn veren gladder liggen. Maar hij zit dik hoor en die poep ziet er helemaal niet goed uit.
Hier zijn enkele foto's om een idee te geven.


Ik heb sinds de lamp nog wat dichter gezet. Als het te warm wordt kan hij op de stok verder zitten, denk ik maar.



Het klassieke dik zitten met trage oogleden.

Ik hoop dat hij er door komt en ik hoop ook dat als ik morgen de poep binnenbreng voor verzending en onderzoek ik niet als diagnose krijg : bacteriële diarree. Want daar ben ik niets mee natuurlijk.
De andere vogels in de volières stellen het goed.
Ik hou jullie op de hoogte en alle reacties zijn welkom.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2008-04-08 - 10:14:26 send message to natasja

ik kan je geen tips of dergelijke geven maar ik hoop dat ie op knapt aan de zorg zal het in ieder geval niet liggen , fijn te zien dat je er zo veel voor doet !


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-04-09 - 12:39:17 send message to chrislaevers

Bedankt Natasha,
De vogel zit nog steeds op stok. 't Is vandaag dag 4 van de antibioticum kuur. Hij moet nog 3 dagen krijgen.Hij eet en hij drinkt en zijn veren liggen ietsjes gladder.
Ik heb 'm vandaag ook een druppeltje in de nek gegeven tegen mijten en parasieten.
't Is afwachten en de vogel warm houden.
Zijn poep kon ik niet meer laten onderzoeken omdat er dus die antiobiotica in zit.
Als het slecht eindigt zal ik het zeggen, als het goed eindigt natuurlijk ook maar daar zal wat tijd over heen gaan, denk ik.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede