Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Gedrag Rotsparkiet??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Gedrag Rotsparkiet???
bacootje
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-04-09 - 22:35:07 send message to bacootje

Wie kan mij meer informatie geven over het gedrag van een rotsparkiet?
Ik kan er heel erg weinig over vinden via het internet e.d.
Bedankt......


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2008-04-09 - 22:52:57 send message to Martien Strijdveen

Hallo
nou tik eens ROTSPARKIET in bij Google
dan zie je verschillende site's over de rotsparkiet


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2008-04-09 - 22:56:05 send message to Gert Jan

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het zijn behoorlijke schreeuwers. Als ze goed de ruimte hebben zijn het mooie vogels om te zien vliegen. Ik heb tot vorig jaar een koppel gehad. Bij mij hielden ze naast het vliegen echter ook veel van klimmen en klauteren. Ik heb ze altijd veel takken van verschillende diktes gegeven. Als je deze rechtop in de volliere zet zijn ze er uren druk mee.
Het merendeel van de koppels patagonen die ik ken zijn erg schuw. Waar dit aan ligt ben ik nooit achter gekomen. Als ze in een volliere zitten met dichte zijwanden (net als kaketoe's) heb je iets minder last van het schuwe gedrag en het geschreeuw. Dit kan behoorlijk irritant worden. Vooral in een woonwijk. Er zit weinig variatie in toon en hardheid van het geluid, maar ze vinden het zelf erg fijn om te horen denk ik? Ze doen alles samen (tenminste bij mij!) eten, badderen etc.
Veelal overnachten ze, zomer en winter, in het broedblok.
Als huiskamervogel ken ik hem niet, maar ik kan me voorstellen dat ze daar hetzelfde gedrag vertonen (schuw en schreeuwen) Ik weet niet of dit je vraag iets heeft beantwoord? Anders laat je het maar horen.


bacootje
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-04-11 - 21:36:26 send message to bacootje

Helaas Martien, biedt het internet niet de antwoorden die ik zoek over de rotsparkiet.

Gert-Jan, bedankt. Ik heb ze inderdaad gewoon in een huiskamer, ze zijn erg luidruchtig, schuw geldt er maar voor 1, de ander is erg tam, maar wel schrikachtig. Ze doen veel samen, wat de een doet wil de ander ook ineens, net kleine kinderen.
Vooral kibbelen doen ze erg veel samen hahah soms tikkeltje jaloers.

Waarom heb je het koppeltje niet meer?
En hoe weet je dat ze een koppel zijn? Ik heb ze namelijk apart gekocht en gelukkig klikt het wel erg goed, maar of dat genoeg is voor een koppel en om ermee te kweken??? geen idee.



Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2008-04-12 - 14:21:46 send message to Gert Jan

Ik heb het koppel niet meer omdat ik ruimte wilde hebben voor meer australische soorten. En als je niet meer ruimte hebt, moet je keuzes maken!
Bij mij wist ik dat het een koppel was, aangezien ik ze dna heb laten sexen en omdat ik ze meerdere keren heb zien paren. Ik heb er echter nooit jongen bij gehad.
Als jij er mee wilt gaan kweken, zal dat in de woonkamer waarschijnlijk niet meevallen?

Ik snap echter nog steeds de achtergrond van je vraag niet goed. Heb je problemen met het gedrag van je vogels, of wil je alleen vergelijkingsmateriaal hebben?


bacootje
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-04-12 - 21:23:39 send message to bacootje

als het een koppel is, dan kan ik er misschien meer mee dan wat ik nu doe, maar dat is niet de intentie geweest toen ik ze kocht. Ik had er een maar die was zo druk alleen en aan het schreeuwen dat ik dacht dat ze eenzaam was en toen heb ik de ander er bij gekocht.
Maar wat ik vooral wil weten is hoe kan ik ze het zo leuk mogelijk maken, omdat ze soms van die fases hebben waarin ze echt onuitstaanbaar zijn. En de een die schreeuwt erg veel maar met een soort zeur ondertoon dus ik ben bang dat zij niet echt gelukkig is.
En om nou een beetje uit te vinden wat haar probleem is dacht ik wellicht zijn er meer mensen met hetzelfde probleem of gewoon goede tips voor specifiek hun soort.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 226 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede