Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > leuk voor de vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : leuk voor de vogels
wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-04-10 - 18:12:54

Hallo,
Ik heb mijn caique's en lorie's tafeltennis-balletjes gegeven om mee te spelen.
Ze hebben het er maar druk mee, is weer een leuke afleiding.
gr Jan.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-04-10 - 18:31:13

doe ik al jaren met mijn botvinken.. waar welk kleur.???? groen zwart of blauw zwart. en goal hoe groot.?????? grapje


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-04-10 - 19:02:25

Ze krijgen ze niet kapot neem ik aan? Want er zit wel een licht ontvlambaar gas in pingpong balletjes :P


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2008-04-10 - 19:38:12

ik geeft de kaketoe,s altijd katten speeltjes zo als balletjes met een belletje er in.

kunnen ze uren mee vermaken.

ik heb nu ook speeltjes waar je voer in kan doen zo dat ze een tijdje bezig zijn om het er uit tekrijgen , tegen de verveling.

sebastiaan


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2008-04-10 - 21:54:17

Ik had vroeger een klein balletje van een mini-rammelaartje voor mijn grasparkietje. Zaten 2 kleine gaatjes in, waardoor hij het balletje kon oppakken en weggooien.. en dan als een gek erachteraan rennen! Supergrappig om te zien! laugh :D

Mijn forpusje had ik zo'n kattenballetje gegeven.. maar die vond het vooral leuk om hem op de grond te gooien zodat ik hem steeds weer moest oprapen :P


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2008-04-11 - 08:32:33

Ik geef de caique,s en edelpapagaaien regelmatig
dennenappels (kleine en grote)hier zijn ze erg druk mee en bijten ze helemmaal kapot.
gr.Patrick


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-04-11 - 11:03:07

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :) een zinvol topic!

Verveling is de grootste vijand van dieren in gevangenschap!

zie voor het hoe en waarom over dit onderwerp ook:

Onze vogels (NBvV) mei06, pag. 159 ev.
of
Vogelvreugd *(ANBvV) nov05, pag. 420 ev.
of
voor België BVP feb08, pag. 63 ev.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-04-11 - 17:03:53

heb voor mijn nakweek Goffins allemaal roestvaststalen schalen, botervloten ( waarin lekkers verstopt ) voerbakken ,sleutelhangers kettingen en bellen en schommels als het maar glimt en rammelt als ze er mee om donderen anders schroefden ze grote houtschroeven uit het hout of stenen wand heb n.l. nog houten volieres waar ze in zitten zodat er regelmatig een stuk azobe of jatoba zo hier en daar opgeschroefd moet worden .happy :)
De oude vogels hoef ik geen speeltjes bij op te hangen of in de voliere te leggen want dan schreeuwen ze net zolang tot ik dat weggehaald heb .sad :(


marcelj
Website Member
Posts :71

Website Member
2008-04-11 - 20:35:19

Ja het is idd goed om ze bezigheid te geven en ook nog eens leuk om naar te kijken.


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-05-01 - 17:16:13

Hallo allemaal,
mijn vogels hadden het vandaag reuze naar hun zin,ik heb in de kooien plastic-markering-kettingen opgehangen het was dolle pret. Je kunt ze per meter kopen bij de doe het zelf-zaken.
groeten Jan


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-05-01 - 20:25:35

golfballen zijn ff sterker en harder dan de pingpongballen wink ;)


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-05-01 - 23:19:51

Ballen , worden die op de grond gelegd of hang je ze op. De meeste papegaaien komen toch bijna niet op de grond?

gerben


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2008-05-02 - 08:01:02

Ik heb bij ieder koppel lories
2 tennisballen gelegt en daar spelen ze goed.
Het is prachtig om er naar te kijken.
Ik had dat nooit geweten ik had alleen wat touwen bij de lories hangen, tot ik laats een artikel las dat in de ps stond en daar vertelde ze in dat je ze bezig kon houden met tennisballen.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-05-02 - 09:55:45

Verrijking is een goede zaak, maar wat mij opvalt uit het bovenstaande is dat er van alles gebruikt wordt waarvan men niet realiseerd dat het ook gevaar kan opleveren.

De pingpong ballen lijken op eieren. Je loopt het risico dat ze dat met elkaar gaan vergelijken. Gebruik liever ballen die niet op eieren lijken.

Markeringsketting is leuk, maar bijna iedereen weet dat je geen kettingen moet gebruiken in kooien en volieres. Als een vogel er met zijn pootjes in vast komt te zitten kan dit je een nagel of teentje kosten.

Metalen belletjes zijn ook erg leuk, maar de klepeltjes kunnen doorgeslikt worden. Daarbij kan het metaal giftig zijn voor de dieren. Net als sommige kunsstoffen en kleurstoffen die gebruikt worden voor speelgoedjes.

Probeer zoveel mogelijk speelgoed te gebruiken van natuurlijke materialen. Hier voorkom je een hoop leed mee.

Zouden jullie foto's willen plaatsen van jullie verrijkingsmaterialen. Hier kan een hoop inspiratie uit voortvloeien.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede