Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > swiften !!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : swiften !!!
turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-04-13 - 14:02:31 send message to turbos

hallo vogelliefhebbers,
Ben in het bezit van 2 paar koppels swiften ,het eerste paar van eerste ronde 2007 en tweede paar van laatste ronde 2007.Heb al verschillende keren gezien dat de oudste koppel de man doet om het vrouwtje te voederen maar nog niet gezien dat ze paren.Mijn vraag is duurt ditnog lang en is dit een teken dat ze denken voor nageslacht of is dit meer een teken dat ze goed met elkaar kunnen omgaan?Heb ze al eens enkele keren in een nestbak zien kruipen zowel de man als de pop.Wie met swiften ervaring geeft graag een reactie aub!!Zou zo graag met de swiften kunnen kweken en om ze in broedstemming te hebben moet ik nog iets speciaals ondernemen,geef al eivoer met insekten ,fruit honing en wat groenvoer)Ze *zitten in een ruime vogeliere ;;Bedankt voor de tips!!!!!!

Groeten Chris.happy :)happy :)wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-04-13 - 15:38:45 send message to tonnl

Ik denk dat je helemaal op de goede weg bent, royaal afwisselend voedselaanbod is voor veel parkietachtige een sein om te gaan broeden.
Het eerste koppel is ongeveer een jaar nu, die kunnen er wel aan toe zijn.
Geef je ook nectar?

Ton.


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-04-13 - 18:17:13 send message to turbos

Hallo ton,
Bedankt voor de snelle redactie.Ik geef mijn swiften vloeibare honing in een inox potje ,en zijn er dol op,wat aangelengd eerst met wat warm water even roeren en klaar.Hopelijk zie ik de volgende weken wat meer zodat ik de eerste swifteitjes kan verwachten!!!!Bij de swiften verzorgen ze beiden de eieren of niet(bedoel bebroeden en hoelang duurt dit,,?????,

Groeten chris.(uit Belgie!!!)


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-04-13 - 19:09:34 send message to wings

Hallo Chris,
Als je wil, moet je eens een gedroogde vijg in reepjes snijden en in je honingwater doen, smullen maar.
gr Jan.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-04-13 - 23:11:02 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Meestal broedt de pop alleen, de man voert haar op het nest. Vanaf het moment van vast broeden ongeveer 18 dagen voor de jongen uitkomen.
Veel plezier met deze prachtvogels.
Ton.


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-04-14 - 06:28:13 send message to turbos

Hallo ton en jan,
Bedankt voor de goede raad en als de swiften aanzetten als ze kweken dan laat ik ietes van me horen!!!!!
Het zijn voor me de prachtigste vogels oder de parkieten.

Groeten Chris.happy :)wink ;)


frank_ursela
Website Member
Posts :76

Website Member
2008-08-27 - 20:50:10 send message to frank_ursela

Hoi Chris
Een late reactie van mijn kant,ik had je al een mail gestuurd ,maar kwam niet over !
Wat betreft de swiften: Als het bewezen koppels zijn , zou het eerste koppel dit jaar zeker kunnen doen.
(En anders alle 2 koppels in 2009 )
Wat je geeft aan voer ,lijkt mij okee .
Zelf geef ik LORIFOOD (papvoer) van de CeDe,met een klein schepje honing,uiteraard ook gemengd zaad ,eivoer en een stukje appel .
In het kweekseizoen krijgen ze ook nog kiemzaad .

m.vr.gr Frank


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-09-05 - 19:00:14 send message to turbos

Hoi frank,
Heb je ook proberen te e-mailen maar bij mij ging het ook niet.bedankt voor de reacties en als ik kweek resultaten heb in 2009 dan zal ik wel iets van me laten horen.Heb ondertussen nog een koppel swiften aangeschaft,heb er nu 3 koppels en zal ermee proberen in kolonieverband mee te kweken.Nogmaals bedankt en hopelijk hoor ik nog af en iets van je!!!happy :)wink ;)
Wie met swifte kweekt mag gerust wat tips geven over huisvestiging,voeding en...;Bedankt alvast aan iedereen en hopelijk zijn er veel swiftliefhebbers.
groeten Chris(turbos)wink ;)wink ;)wink ;)


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-09-05 - 19:06:25 send message to turbos

Hallo vogelliefhebbers,
Zijn er nog die ervaringen over swiften willen delen met anderen of is deze vogel niet in trek bij vogelkwekers.Heb zelf nu 3 koppels ,en hoop in 2009 om er mee te kunnen kweken. Vind het zeer mooie en speelse vogels en beginnen zeer snel vertrouwd te raken met de verzorger.Alle reacties welkom en bedankt op voorhand.
groeten Chrishappy :)happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)wink ;)wink ;)


frank_ursela
Website Member
Posts :76

Website Member
2008-09-05 - 20:00:38 send message to frank_ursela

Hoi Chris

dat de swiftparkiet niet in trek is bij vogel liefhebbers , lijkt mij niet juist !
Zelf heb ik dit jaar ( en andere jaren ) goed gekweekt met de swiften , ( dit jaar 39 jongen )en ieder jaar ben ik de jonge swiften in een korte tijd allemaal kwijt . ( mijn ervaring is dan ook dat de swiftparkiet een vertrouwde en prettige vogel is om te houden )

Betreft jou 3 koppels swiften in kolonie !
Hoe groot is de voliere ????
Houd er rekening mee ,dat de voliere zo groot is dat er ook nog jonge swiften bij in moeten !
(als de voliere groot genoeg is ,is er geen enkele probleem , MAAR ZORG ER WEL VOOR VOLGEND JAAR DAT ER 2 NESTKASTEN PER KOPPEL IN DE VOLIERE HANGEN !) ze moeten wel ruim de keuze hebben.

Voor eventueel informatie ,kijk dan bij vogelarena
onder de naam : frank_ursela
(Voor vragen of opmerkingen kun je natuurlijk ook op die site)

m.vr.gr Frank



turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-09-06 - 10:43:22 send message to turbos

Hoi frank,
Mijn vogeliere is 7meter op 3meter.Als ik nestbakken inhang wanneer is daarvoor de beste tijd in het voorjaar??Moet je rekening houden met de temperatuur of zeg je begin maart.Heb zojuist de vogels eten gegeven en zie dat ze veel beginnen te ruien,geef multivit; van orlux moet ik nog iets bijgeven of niet.
Bedankt Frank voor de tips en groetjes van Chris!!!wink ;)


frank_ursela
Website Member
Posts :76

Website Member
2008-09-06 - 20:21:21 send message to frank_ursela

Hoi Chris

De voliere is ruim genoeg ( 7 m x 3m ) voor 3 koppels swiften !
Voor volgend jaar met de kweek ,zou je de nestkasten al eind februari in kunnen hangen .
( ligt ook aan weersomstandigheden ! )

De swiftparkiet is ,wat de kweek betreft een vroege vogel .
Als het WEER meezit ,kun je in maart al eieren hebben.

Wat betreft de swiften in de rui , zou je de swiften elke dag een klein beetje eivoer kunnen geven.
Zodra de ruiperiode voorbij is , 2-3 per week eivoer .
De toevoeging van extra essentiele aminozuren bevordert ook de rui .

m.vr.gr Frank


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-09-07 - 11:38:08 send message to turbos

Hoi frank,

zal vanaf vandaag iedere dag wat eivoer(orlux voor grote parkieten met insecten)geven .Verlang zo terug naar het voorjaar om mijn beestjes aan het werk te zien.bedankt en
Groetjes chris!!!happy :)happy :)wink ;)


Nensba
Website Member
Posts :80

Website Member
2014-07-21 - 18:10:01 send message to Nensba

Beste, ik heb net 5 swiften aangeschaft, 2 mannen en 3 poppen. Ik ga deze in kolonie laten kweken. De kweker waar ik ze gehaald heb, vertelde me dat het beter was om een man minder te hebben en zo te kweken. Klopt dit of haal ik best nog een man bij?

groetjes


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2014-07-21 - 22:51:37 send message to dooren

Ja het beste is een man minder.
Ik kweek met 3-5
Gert


Nensba
Website Member
Posts :80

Website Member
2014-07-24 - 11:00:06 send message to Nensba

Bedankt Gert. Hoe groot is jouw volière dan en hoe zijn de kweekresultaten?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 130 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede