Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > wie maakt nu onze hobby stuk Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-07-07 - 19:56:32 send message to P.Rooth

hoge prijzen maken we zelf
Maar daarvoor iemand bestelen zoals de o.a kluten geeft aan dat er kennelijk flink " handel"
is in gestolen waar
en ongeringde vogels kunnen of import of gejat zijn .
Paul


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-07-08 - 00:42:00 send message to chrislaevers

De Senegaltortel of ook Palmtortel genaamd moet geringd zijn daar hij in Zuid-Turkeye voorkomt.
Ik heb de indruk dat vroeg of laat er een update zal gemaakt worden van bestaande kolonies in Europa van o.a. St-Helenafazantjes en andere exoten in Spanje, Portugal en de Iberische eilanden. En dan zullen zij ook geringd moeten worden wat een dik probleem zal worden voor volièrenakweek. Een duif kan je gemakkelijk ringen maar een vogeltje in een slurfnest en verborgen al veel minder.
Toch denk ik persoonlijk dat de situatie een plafond zal bereiken na de importstop en hopelijk hinkelt de Europese wetgeving qua practische handhavingsinfrastructuur niet te fel achterop.
Wat de halsbandparkieten betreft... in Londen was er sprake van een wetsvoorstel waarin gesproken werd van vernietiging.
't Is een complete chaos. Het roer slaat tilt.
In Rotterdam is er een probleem met de reigers die door de mensen gevoerd worden met kippenvleugels en de nesten worden uit parkbomen getrokken om broedsel te beperken.
Het aanbrengen van nestkastjes wordt gepromoveerd in scholen en milieuorganisaties.
Kritiek komt er als iemand een jonge kraai opvangt die het niet redt terwijl kraaien, eksters en spreeuwen vernietigd kunnen worden met toelating van de overheid als je maar het juiste formulier invult (twee bladen).
Wie kan hier nog aan uit?
En dan zijn er houdingen van 'alles' voor de vogels, die katten moeten weg en alle middelen daartoe zijn geheiligd.
Dan besluit ik bij al deze opmerkingen, berichten en reacties (de mijne incluis) dat wij mensen heel ver van de natuur staan. Deze is namelijk heel geordend, heel gestructureerd en wij zwiepen alle kanten op en zelfs over één onderwerp (vogels) proberen we een rangorde te geven aan vogelsoorten die welkom zijn, minder welkom zijn, zeer welkom zijn, absoluut niet welkom zijn en daar linken we dan weer andere dieren aan : waakhonden oké, katten neen, muizen neen. En dan weer : handopfok ja, carrouselpapageaaien : verkoop ze door.
't Is verwarrend en chaotisch.
Ja en wie maakt de hobby stuk?
Wij allemaal zeker, want ieder doet zijn ding en die dingen spreken elkaar tegen.
't Is een eindeloze zoekactie naar uniformiteit.
Wat de mens betreft, kan er nog lang gezocht worden naar uniformiteit.

Ik ondervind graag de samenhang tussen fauna en flora. De chaos daarentegen van al het menselijke... het is niet aangenaam en er komt geen einde aan.

Christine.





ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-10-31 - 02:37:00 send message to ineznick

Volgens mij draait het allemaal om geld, zoals alles jammer genoeg om geld draait.sad :(
Jammer, maar het is niet anders. Ik denk altijd als ik een vogel verkoop, vind ik zelf dat ik er een goede prijs voor heb gekregen? Dan is het toch goed,het is een hobby en een hobby kost bijna altijd geld.wink ;)

gr gerben


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2008-10-31 - 05:47:49 send message to casehulsebosch

Over Japanse Nachtegalen gesproken. In Australie eigen kweek $5000 pr. Hier in Nieuw Zeeland al jaren niet meer verkrijgbaar.Heb er well $5000 voor over, helaas.................


harri
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-12-07 - 11:03:53 send message to harri

prijs word bepaald door de koper niet de verkoper.
als jij zo dom bent om deze hoge prijsen te betalen zullen ze nooit meer zakken daar de verkoper er mee weg komt.

harri


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-12-07 - 11:35:37 send message to Karel

quote
als jij zo dom bent om deze hoge prijsen te betalen


Zo simpel is het niet. Kopers kun je grofweg in twee groepen verdelen: de koper die alleen maar leuke vogels in zijn voliere wil hebben ("de eindgebruiker" die moet werken voor zijn geld) en de koper die juist vogels koopt die een hoge prijs hebben, in de hoop er mee te kweken en volgend jaar ook een goede prijs te krijgen voor de jongen.
(Natuurlijk ligt er een groot grijs gebied tussen deze twee groepen.)

Het is met name de tweede groep die de prijs in stand houdt door voor de vogels veel te betalen en vervolgens veel te vragen.
Als "eindgebruiker" kun je daar dan sip naar kijken, maar veranderen kun je dit systeem nauwelijks. Hooguit kun je je eigen jongen voor een lage prijs aanbieden, maar dit veroorzaakt hooguit een klein tijdelijk rimpeltje in het systeem.

Voor groep 1 blijven er overigens nog genoeg hele mooie vogels over om uit te kiezen, en dat voor een aantrekkelijke prijs.happy :)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-12-07 - 11:57:44 send message to denegon

quote
Hooguit kun je je eigen jongen voor een lage prijs aanbieden, maar dit veroorzaakt hooguit een klein tijdelijk rimpeltje in het systeem.


Ik heb ook al mee gemaakt dat een wantrouwen gekweekt wordt als je de vogels goedkoop aan bied. Er zal wel iets met de vogel aan de hand zijn omdat deze zo goedkoop is.

Ik ga eens kijken of ik kan ruilen om mijn bestand uit te breiden. dan kost het me niets en ik heb ook weer nieuwbloed. dit als ik goed kweek tenminste.
groetjes egon



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede