Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > harlekijnkwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : harlekijnkwartels
tristan
Website Member
Posts :25

Website Member
2008-04-24 - 21:42:21 send message to tristan

Vandaag zijn bij mij harlekijnkwarteltjes uit het ei gekomen. Helaas vond ik er een dood. Ik kon echter niet echt iets bijzonders aan het beestje zien, alleen leken de poten aangepikt. Naast de broedende hen lopen er nog een hen en een haan rond. De haan toont eigenlijk geen interesse in de broedende hen (heeft wel interesse in de andere hen)en ik vraag me dan ook af of de broedende hen haar eigen eieren uitgebroed heeft.Verder lopen er ook nog een viertal Chinese dwergkwarteltjes rond, waarvan ook een haan. Zou de boosdoener hier tussen kunnen zitten? Heeft iemand advies over wat ik het beste kan doen?
Overige vogels in mijn voliere zijn Napoleonwevers, Goudmussen, Mozambiquesijsjes, St.Helenafazantjes, Staalvinkjes, Goudvinken, Putters en een zebravink.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-04-24 - 21:52:53 send message to Zjurre

Het zou kunnen dat de harlekijn-haan de jongen heeft aangepikt om de hen weer te kunnen treden, maar dit lijkt mij heel sterk.

Ik heb bij mijn kwartels soms ook wel uitval, "natuurlijke selectie" zullen we maar denken. Hoeveel kuikens heb je in totaal rondlopen? Wel een prachtig gezicht he!

Mag ik verder nog zo vrij zijn om te vragen of je actief probeert te kweken met je goudmussen, staalvinken en napoleonwevers?
Zoja, dan kun je je als je dat leuk vindt aanmelden bij de Wever-werkgroep. Dit is een forum voor en door kwekers van wevers, wida's, mussen en aanverwanten. Ik en nog enkele mensen van dit forum zijn er ook lid van!
Op dit moment kun je meelezen bij de kweek van goudmussen en Kaapse mussen, van ei tot pas uitgevlogen jongen.

Als je (en evt. andere serieuze kwekers hier) geinteresseerd bent, stuur me dan een PB'tje, dan geef ik je de link van het forum (ik neem aan dat ik hier niet mag adverteren met de website).

Succes met je kwartels!


tristan
Website Member
Posts :25

Website Member
2008-04-24 - 22:11:44 send message to tristan

Ik heb geen idee hoeveel kwarteltjes uitgekomen zijn, want ze zaten lekker warm onder moeders. Er lagen tegen de tien eitjes, dat heb ik wel gezien.
Wat betreft de goudmussen, ze hebben een nest gemaakt en daar lagen vier eitjes in, maar helaas onbevrucht. De Napoleonwevers zijn overal nestjes aan het maken, maar verders (nog) niets. De pop van de staalvink is erg nieuwsgierig naar het nest van de St.Helenafazantjes. Mijn man is volgens mij niet helemaal in orde, ik denk dat hij niet zo goed ziet, helaas.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 218 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede