Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eieren
Maes D.
Website Member
Posts :60

Website Member
2008-04-25 - 17:53:24 send message to Maes D.

bevruchte eieren maar toch niet willen uitkomen hoe komt dit?


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2008-04-25 - 19:27:16 send message to Asura

Dan is het embryo helaas gestorven in het ei.. misschien doordat het niet goed genoeg bebroedt werd of dat er iets anders mis was.


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-04-25 - 19:46:34 send message to wings

Misschien te droog.
gr Jan.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2008-04-25 - 20:28:31 send message to Picolet

De oorzaak kan ook liggen in een tekort aan vitamine B12. Vlak voor het uitkomen heeft een jonge vogel dit nodig, vaak zie je volgroeide jongen dood in de dop met de dooierzak niet opgenomen in de buikholte. Ook vaak jonge vogels die aan het aanpikken zijn en het te lang duurt voordat ze eruit zijn, vaak "help" je ze dan. Echter als de dooierzak niet opgenomen is dan is de vogel meestal ten dode opgeschreven.

Een goed vers gemaakt eivoer met aangevuld supplement om de vitamines in goede verhoudingen te verstrekken is wellicht de oplossing. Ik gebruik al vele jaren met Aves opfok -A.

Voor vogels die slecht eivoer eten of wanneer men snel wil doseren om tekorten op te vangen kan er ook avesmix 25 gegeven worden.

Kijk voor meer informatie maar eens op de website van Avesproducts.

Ruud


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-04-26 - 11:11:07 send message to lZebravinkjel

Als het inderdaad aan de vochtigheid ligt dan kun je de ouders besproeien met wat water. Of gewoon ervoor zorgen dat ze regelmatig kunnen badderen natuurlijk happy :)


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2008-04-29 - 10:28:43 send message to Picolet

Ik heb een stuk van een artikel wat ik enige tijd geleden geschreven heb overgenomen.

Eivoer nemen de meeste vogels gemakkelijk op en zijn er talloze merken die men kan gebruiken. Persoonlijk ben ik zoals al vaker in andere artikelen is beschreven een enthousiaste gebruiker van Aves producten. De firma Aves verkoopt geen kant en klaar eivoer maar supplementen die men aan een hard gekookt ei en beschuitmeel moet toevoegen. Het voordeel van zelfgemaakt eivoer is dat het voer supervers is en er geen conserveringsmiddelen, geur- en kleurstoffen inzitten. Het is weliswaar meer werk om een ei te koken, beschuitmeel en het Aves Opfok A supplement te mengen maar ik ben al meer dan 25 jaar dik tevreden over dit product. In het verleden kwam ik tijdens een lezing met de heer Holsheimer in contact en vertelde over het probleem dat veel jongen vlak voor het uitkomen dood in het ei zitten, soms kwamen gehele nesten niet uit. Het probleem lag waarschijnlijk in het feit dat er een gebrek was aan vitamine B12. Een tekort aan deze essentiële vitamine veroorzaakt sterfte aan jonge vogels in het ei. Hij gaf mij het advies om enige tijd het vitaminesupplement Avesmix 25 te voeren in het drinkwater en de vogels te wennen aan het Aves eivoer. Zodra de vogels het eivoer goed opnamen kon ik stoppen met het wateroplosbare vitaminepreparaat waar 25 essentiële vitamines inzitten. De vogels waren snel gewend aan het eivoer en de kweek ging sindsdien voorspoedig. In de loop van tijd heb ik met veel verschillende vogelsoorten gekweekt en zijn de producten van Aves wellicht de sleutels voor deze successen geweest.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede