Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > even genieten van hele vreemde vogel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : even genieten van hele vreemde vogel
tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-04-27 - 11:06:06 send message to tonnl

Prachtig filmpje van vreemde vogel

http://gprime.net/video.php/strangeexoticbird

Ton.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-04-27 - 11:13:45 send message to Wickingh

Mooie vogel, is dat een prieelvogel?


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2008-04-27 - 12:53:59 send message to smedinga

geweldig om tezien welke prachtige vogels er op deze wereld zijn, kom je weer zoiets tegen direct plaatsen.

bert smedinga


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-04-27 - 13:46:06 send message to tonnl

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

De eerste zijn paradijsvogels

Deze zijn ook wel leuk, moonwalk. happy :)
http://gprime.net/video.php/birdmoonwalk

Hier een superimitator:
http://gprime.net/video.php/mimicbird


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-04-27 - 16:29:43 send message to Zjurre

Haha die moonwalk is echt prachtig, alleen jammer van dat gekke mens wink ;)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-04-27 - 18:26:48 send message to chrislaevers

Prachtig! De paradijsvogel en de laatse vogel had ik al in reportage op TV gezien.
Nu weten we waar de lang ingeslapen inspiratie voor ballet, tutu, French cancan (de rokken en niet de benen) en moonwalking vandaan komt. Wij zijn toch eerder slechte imitators.

Ik heb mijn Vidua fischeri (wida die 4 lange 'strootjes' als staart heeft in bruidskleed) enkele dagen geleden losgelaten in de volière. Na aankoop heeft die maanden in een gewone kanariekooi gezeten waar hij zich 'voorbeeldig' heeft gedragen, in die mate dat ik de indruk heb aangekweekt dat hij graag in de hoogte leeft voor voeding en drinken.
Niets is minder waar. Hij combineert graag zijn lange vluchten (4m) en misschien toch wel klinisch gedrag, graag met op de bodem zoeken naar zaden. Ik ben onorthodox en elke dag gooi ik het zaad van de bakjes gewoon op de grond. Soms gooi ik daar water op en dan kiemt het.
Wat doet hij wat geen enkele andere vogel in mijn volère doet : hij stoot met beide poten op de 'zaadhoop' om zo de positie van het zaad te veranderen. Toen ik het zag deed het me denken aan de poolvos die in zomertijd snuffelt en dan met beide poten op een bepaalde plaats stoot om lemmingen of muizen te verrassen.
Mijn hond doet het ook soms als er iets in het gras zit (met beide poten stoten).
Ik ben aangenaam verrast door dit gedrag van de Vidua fischeri en tevens groeit het gevoel met een paar sprongen vooruit dat zo'n vogel helemaal niet thuishoort in gevangenschap (er is geen pop, er zijn geen pleegouders...)
Dat geldt ook voor die 3 prachtige vogels en hun baltsgedrag. Het is zo indrukwekkend dat je het gevoel krijgt dat zij heel intensief geweven zitten in hun habitat en dat wij mensen, met ons denkvermogen, er geen yota van snappen.
Zet zo'n vogel in een kooi en dan zal die niet dood gaan of zo, maar met veel geluk krijg je dan nog 5% te zien van wat die in volle vrijheid doet. Op dat gebied hebben we zeer weinig fantasie en die hebben we eigenlijk wel nodig bij gebrek aan kennis.
Ik hoop van harte dat de habitat van deze vogels beschermd wordt en beschermd blijft.
En wat mijn Vidua fischeri betreft... die heeft gewoon pech dat hij gepakt is geweest en hier zit. Die vogel zit op 10% van zijn capaciteiten en dat is heel triestig.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede