Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogelsoorten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogelsoorten
ice9340
Website Member
Posts :58

Website Member
2008-05-01 - 11:47:31 send message to ice9340

welk koppel vogeltjes zou ik het best kunenn houden bij mijn kanaries en groenvinken

nu is het moment niet ze zjin aan het kweken enzo maar dat ik zo een idee zou hebben voor met het najaar heb men rijstvogels moeten wegdoenz e maakte de nesten kapot dus ja


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-05-01 - 16:17:39 send message to roodmus

Probeer eens een koppel Barm sijzen of Elzen Sijzen,Roodmussen.
En let wel op de ruimte en tijd die je hebt.wink ;)

Maar bedenk wel dat in de broed tijd de vogels wat agresiever worden.sad :(


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-05-01 - 21:14:53 send message to chrislaevers

Wie bij mij in dezelfde ruimte meermaals vorig jaar met succes gebroed hebben : groenvinken (3 nesten met jongen op stok), diamantduifjes (3of 4 nesten...), zebravinken (3 broedkoppels en ik heb het soms niet meer bij gehouden, kanaries (4 nesten met jongen op stok), binsenastrildes (4 of 5 nesten waarvan 2 niet gelukt), Chinese dwergkwartels (3 broedsels), Gouldamadine (slechts één jong), valkparkieten (3 nesten met jongen op stok) en de vlammenwever (2 nesten met jongen op stok).

Grootte van de volière : ong 2m30 op 1m30 - twee vlieggaten en dan 4m op 90cm. Beplanting - organische bodem - open fruitcomposthopen - vele voeder-en drinkplaatsen en een overvloed aan nestmateriaal en nestkasten.
Anders was het niet mogelijk geweest, vermoed ik.
Het was vorig jaar een vroege lente en milde zomer na een milde winter. Dat zal er allemaal ook wel mee te maken hebben want dit jaar geraken de vogels niet op gang, heb ik de indruk.
Enfin, ik hoop dat je met deze info een beetje kan beslissen welke vogels er nog bij kunnen. Alles hangt grotendeels natuurlijk af van de ruimte (kijken ze op elkaar of hebben ze een 'hoekje om'. Het aantal voeder- en drinkplaatsen en cetera.

Succes!
Christine.



Christine.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede