Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelarts of dierenbeul?
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Vogelarts of dierenbeul?
Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-05-04 - 00:31:36 send message to Wickingh



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-05-04 - 00:47:23 send message to Ton Koek

Die zou bij mij al lang een dreun gekregen hebben.
Normaal ben ik heel vredelievend, maar mijn dieren behandelt niemand zo.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-05-04 - 09:02:57 send message to johanblok

Tja, sommige mensen zijn zo sterk overtuigd van hun gelijk dat ze overal hetzelfde probleem zien en iedereen proberen te bekeren. Mijn eigen ervaring met deze arts is overigens niet zo negatief.

Trouwens, ik vind het nog wel raar dat een vogel kan vallen...


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-05-04 - 10:35:48 send message to ineznick

Inderdaad, ik woon zelf in meppel.Maar ben nog nooit zelf naar hem toe geweest, maar mijn schoonzusje is er paar keer met hun grijze roodstaart geweest en zij was wel tevreden .Maar inderdaad , hij wil wel graag preken. En weet ook wel van prijzen, maar hij moet wel goed zijn. Zoals die hij in de hierboven vermelde link deed, had ik overigens ook niet gepikt, ook al is het hooimeijer.

gr gerben


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-05-04 - 11:29:24 send message to Wickingh

Als dit een incident zou zijn was ik zelf zeer terughoudend geweest in mijn berichtgeving.

Maar er spelen veel meer verhalen ,een paar die ik uit de 1ste hand heb zal ik dan ook kort noemen.

-Een papegaai met een hersenschudding ongevraagd met andere zieken gaaien samenzetten.
Het gevolg een compleet dierenbestand met een zware Giardia infecktie.

-Bij een te testen kweekkoppel ongevraagd de veren te kortwieken.

-Het weigeren van een behandeling omdat de eigenaar van een aga geen duur gedragsconsult wenste.

Ik denk dat deze man alleen nog maar in zijn hoofd heeft dat alle vogels van hem gedragsconsulten nodig hebben en dat alle andere ziekte dan als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Op zijn gunstigst noem je dit tunnelvisie,

mvg Frank



P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-05-04 - 11:49:32 send message to P.Rooth

Heb deze ' vogel ' dierenarts meegemaakt tijdens een lezing en ook toen was er niemand op de wereld die het beter wist dan hij .
Hij toonde foto's van de door hem behandelde vogels en wat er wel niet mis was ( preken )in de vogelliefhebberij verkeerd voer dus koop dat van mij want dat is het beste ( voor zijn beurs)op moment dat hij een halsbandparkiet met jicht liet zien stelde hij dus de vraag wat dit beest nu kon mankeren onderwijl rondlopend als een baltsende pauw , wat mij heel erg tegenstond zodoende heb ik hem op de kast gejaagd laugh :D(een hele hoge ) door te zeggen dat die stakker jicht had en dat een blinde dat nog wel kon zien de rest van de avond liep hij wat minder maar de preken die werden opgevoerd was niet leuk meer .
Achteraf gezien had ik eerder wat moeten zeggen maar je bent nog jong en denkt vaak onervaren .
Dus als iemand anders ook wat weet schiet hij gelijk in de stress en begon hij te kakelen en moet iedereen het ontgelden lijkt wel wat op die Balkebrijer die alles ook zo goed weet en de rest van de Nederlanders zijn dom .

Onze vriendin die helaas overleden is kweekte met kleine geelkuifkaketoes , in een nest lagen 2 jongen waarvan ze 1 met de hand opfokte deze gingen naar Japan en moesten gekeurd .
Wist deze maloot meteen te vertellen welke met de hand opgefokt was omdat die veel groter en beter in de veren zat want dat kon hij zo wel zien .
Dat hij volledig fout zat kon hij maar moeilijk verkroppen .laugh :D

Maar wat ik met andere zeer bedreven ( lees stronteigenwijze ) dierenartsen meegemaakt heb komt overeen met deze betweter .

Had een Goffin die zijn hakpees van het bot losgetrokken had en moest in het gips .sad :(
Woon in Friesland en naar Hooimeier was geen optie dus naar Drachten was dezelfde reistijd maar ook deze dierenarts mocht van geluk spreken dat hij al z'n tanden nog had toen wij vertrokken mijn vrouw stond op het punt uit te halen en dat kreeg deze man in de gaten wat een kluns zij tijdens de behandeling kan je dat niet in een keer goed doen ?( ff de termen fatsoeneren )angry
Maar de rekening loog er niet om want die kunnen ze heel goed in elkaar prutsen en is onbegrijpelijk als ze iets fout doen er niet zelf voor opdraaien , 4 keer onder narcose brengen om eem kraag aan te meten die te groot bleek te zijn en onnodig de stakker verrekte van de honger kon niet eten met de kraag .sad :(angry
Nadien bleek een teentje deels afgestorven wat de " deskundige " dierenarts niet gezien had en zodoende zelf geamputeerd .
Onder narcose natuurlijk een beetje ether op een watje en het afgestorven deel verwijderd waarna dichtgebrand met een soldeerbout .
Nadat de goffin bijkwam in m'n handen natuurlijk wat beter voor zo'n vogel is tegen de stress is hij pas echt opgeknapt en at binnen een half uur met die poot waar een teentje af miste .happy :)

Ga dus niet direct naar zo'n vent maar informeer eerst eens bij vogelvrienden want iemand die al jaren vogels heeft en er goed voor is ziet en weet vaak meer dan zo'n charletan .

Sterkte met je vogel happy :)
Paul


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-05-04 - 21:52:32 send message to chrislaevers

Als een vogel twee keer valt in zijn 'gewone doen' omdat hij gekortwiekt is, is dat voor mij twee keer te veel.
Misschien horen sommige mensen wel bij sommige veeartsen. Wat de vogels daar tussen moeten doen, dat kan ik niet meer volgen.
Als het gaat om een kneuzing of een wond kan je best gaan naar een doodgewone dierenarts (honden, katten, cavia's en konijnen) en die weet ook wat die moet doen, misschien wel beter dan iemand die (zoals ik hier lees) een hoge dunk heeft van zichzelf. Maar misschien past die zijn behandeling wel aan aan degene die aankomt.

Christine.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-05-05 - 12:53:50 send message to P.Rooth

Hallo Cristene

Een omhooggevallen pauw past zich niet aan wordt alleen maar narrig omdat hij alles weet en een ieder die bij hem komt dom en onnozel is
Wat Frank aangaf is de gewoonste zaak van de wereld voor deze man , wat hij wel bereikt is dat er minder mensen naar hem toe zullen gaan en wie weet houd hij dan z'n eigen selecte groep jaknikkers om hem heen .
Paul


R.a.rook
Website Member
Posts :29

Website Member
2008-05-05 - 14:36:11 send message to R.a.rook

tjonge,

ten eerste ken ik deze dierenart persoonlijk niet. Ik heb 1 keer een bonte boer gehad, die door deze meneer is gesext.

Maar is het niet heel erg makkelijk om met zn allen hier even met stront te gooien.
Bel de beste man op, spreek rechtstreeks met hem.
En als je vindt dat hij je dier niet goed behandeld, kom er dan gewoon niet weer.
er is niets makkelijker dan iemand vanachter je pc even lekker helemaal af te branden.
Ook al zijn de bovenstaande verhalen waar.
Hoor en werderhoor..ook hier...


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-05-05 - 16:09:10 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik moet zeggen na het lezen van het artikel en de reacties hier, dat er nogal weer wat te vertellen is.sad :(

Ik weet dat bepaalde personen hier absoluut Anti-Hooimeier zijn.(een reputatie die hij niet vanzelf krijgt mag men aannemen) En daar heeft ieder zo zijn eigen reden voor. Of die gegrond zijn ga ik hier natuurlijk niet beoordelen, dat mag iedereen voor zichzelf doen.

Waar ik natuurlijk wel mijn vraagtekens bij heb is dat als je al van negatieve ervaringen weet waarom verwijs je dan iemand door? Maar dat heeft Frank hier zeker wel van geleerd. sad :( Helaas een harde(re) les.

Natuurlijk is iedereen welkom om zijn verhaal op VogelArena te doen. Ook meneer Hooimeier.

Het moge echter wel bekend zijn dat er op VogelArena geen behoefte bestaat om als rechter op te gaan treden in persoonlijke kwesties/er(aan)varingen. Maar dat weet de poster wel.

Dit topic is dan ook echt bedoelt om IEDEREEN te waarschuwen!

Als een benadering je niet bevalt en je gerede twijfel hebt dat een arts zijn geld waard is, maak er dan werk van via de gerechtelijke macht. Dit kan wellicht een lange weg zijn.

Natuurlijk kunnen enkele negatieve ervaringen uitzondering zijn, maar zodra het regel wordt mag er zeker gepaste twijfel bij de expertise geplaatst worden. Zoals op VogelArena en elders meer te lezen valt zou dit voorbeeld wel eens meer regel dan uitzondering kunnen zijn.

Een gewaarschuiwt mens telt voor twee en voorkomt vogelleed!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2008-05-06 - 18:53:32 send message to natasja

quote
Bel de beste man op, spreek rechtstreeks met hem.
En als je vindt dat hij je dier niet goed behandeld, kom er dan gewoon niet weer.
er is niets makkelijker dan iemand vanachter je pc even lekker helemaal af te branden.



Daar ben ik het mee oneens , als deze arts zijn werk naar behoren zou doen , iets waar mensen tenslotte dik betalen voor zijn diensten dan zou je dit soort berichten niet vinden op het internet .

Wanneer deze arts echter zijn werk niet goed zou doen en alle klachten onderling via de telefoon worden besproken/uitgesproken zou je er wederom niets van horen .. maar dan wel met als resultaat dat mensen ook niet gewaarschuwt worden voor zo iemand en dat laatste is juist erg belangrijk want alles achter gesloten deuren houden leverd alleen voordelen op voor deze arts in kwestie ..

het werkt 2 kanten op naar mijn mening ,
zowel dat mensen gewaarschuwt worden voor zijn behandelwijze als dat de arts in kwestie gewaarschuwt word dat zijn reputatie eraan kan gaan als hij zich niet op een juiste wijze gedraagt


R.a.rook
Website Member
Posts :29

Website Member
2008-05-06 - 19:09:16 send message to R.a.rook

jammer dat je mijn laatste zin niet quote.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-05-06 - 20:05:33 send message to P.Rooth

R.a.Rook
Het is niet de bedoeling iemand vanachter de pc af te branden .

Mijn ervaringen heb ik aangegeven en zodoende zal ik niet gebruik van zijn diensten maken als iemand dat wel doet is geheel op eigen risico wat eveneens bij andere dierenartsen het geval is .

Het zou dan ook zinvol zijn om bij zo'n praktijk een bordje te plaatsen .

BETREDEN EN BEHANDELING GESCHIED OP EIGEN RISICO
DE REKENING DIENT BETAALD OF MEN NU WEL OF NIET TEVREDEN OVER DE BEHANDELNG EN RESULTAAT BENT
BENT U NIET TEVREDEN , PECH GEHAD .sad :(sad :(sad :(sad :(

Verder kan ik mij aansluiten bij het schrijven van Parkietenpeter .

Paul


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-05-06 - 22:11:34 send message to chrislaevers

Ik heb het verslag van de ene Margareth nog eens gelezen (halfweg) en merk dan maar op :

de vogel valt dus twee keer, de ene keer door het schrikken van het zoontje...
Haar commentaar : "...nu is het zo dat Roxy een beetje een stuntel is, hihihi..."
Voordien beschrijft ze haar vogel na de val : "ze was gewoon vrolijk..."

Zulke uitspraken horen niet thuis bij een grijze roodstaart en bij geen enkele vogel vooral niet als die gekortwiekt is! Die 'hihihi' snap ik dus niet. Wat valt daar nu om te lachen?
Ik zat al bij de eerste lezing van dat verslag niet op 'Margareth's' golflengte

Als je de hele tekst nog eens overleest, dan kom je toch wel tot de conclusie (de mijne althans) dat die Margareth zelf hulp nodig heeft of iets in dien aard.
Ze is naar de vogelarts gegaan op advies van...
Heb je daar voor advies nodig?

Ze mocht niet naar de vogel kijken en de arts heeft de vogel op een stok gezet. Dat lijkt me vrij logisch want als je een vogel in de handen houdt kan je moeilijk zien of hij nog goed op een stok zit en of zijn reflexen nog goed zijn.
Dat had ze niet eens door en zelfs niet op het ogenblik dat ze dat verslag schreef.
En dat verhaaltje dat ze 100 euro moest betalen telkens ze naar de vogel keek...

Als het verslag authentiek van haar hand is, dan stel ik me serieuze twijfels bij haar capaciteiten om een grijze roodstaart te verzorgen.

Als je een grijze roodstaart hebt, dan moet je sowieso 'the guts' hebben (assertiviteit noemen ze dat) om de activiteiten van een 'mishandelende vogelarts' te stoppen.

Ik ken die vogelarts niet (ben volledig onpartijdig) maar afgaande op het verslag van die dame, stel ik eerder vragen bij haar mentale labiliteit.

Christine.




natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2008-05-06 - 23:52:59 send message to natasja

oeh jij durft met zulke uitspraken ....

Dat mensen overbluft worden door mensen met een autoritaire houding , artsen , leerkrachten , agenten zelfs bij zinloosgeweld en ga zo maar door is iets wat heel normaal is .. of heb jij nog nooit een situatie meegemaakt waarvan je achteraf zoiets had dat je er wat van had moeten zeggen ?

En waarom zou een gekortwiekte vogel niet vrolijk kunnen zijn ? Je mag er tegenstander van zijn maar het is pure onzin om te stellen dat een gekortwiekte vogel per definitie ongelukkig in een hoekje zit weg te kwijnen

Dat ze haar vogel een stuntel noemt .. da's een vermenseling die je bij huisdieren ontzettend vaak ziet , zo noemen mensen hun honden bijv lomp of eigenwijs of zelfs dom en ga zo maar door dus waarom zou een eigenaar zijn of haar vogel geen stuntel mogen noemen of vinden ?
Mijn vogels zijn ook wel eens zowat van de stok gevallen omdat ze ergens van schrokken en dan krijgen ze ook een liefkozend "sukkel"naar hun hoofd , betekend niet gelijk dat je moet twijfelen aan iemands mentale labiliteit .

En op advies naar een vogelarts gaan , wat daar vreemd aan is begrijp ik niet helemaal ..
Zo erg is het toch niet dat je even overlegt met iemand die er wellicht wat meer vanaf weet


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-05-07 - 08:45:56 send message to ParkietenPeter

Straffe uitspraken, Christine.sad :(

Zoals het verhaal eenzijdig te lezen is komt er gewoonweg heel sterk naar voren dat deze veearts absoluut geen duidelijkheid heeft gegeven over zijn handelen. Voor iemand die zichzelf, zoals zeker uit meerdere verhalen en uit verschillende bronnen bevestigd wordt, als "de enige vogelarts" opwerpt heeft hij meer dan een vreemde houding naar de baasjes toe.

Als je de vogel op een stok zet om hem te bekijken dan vertel je normaal gesproken waarom de eigenaar liever niet moet kijken. (aankijken neem ik dan aan) Daarbij zou ikzelf aan een epilepsie denken bij dat vallen, maar dat kun je niet vanaf een afstandje. En dat kun je ook niet zien als hij even op de stok gezet wordt.

quote
Als je een grijze roodstaart hebt, dan moet je sowieso 'the guts' hebben (assertiviteit noemen ze dat) om de activiteiten van een 'mishandelende vogelarts' te stoppen.

Dit is natuurlijk een uitspraak die kant noch wal raakt! Hoeft geen betoog.
quote
Ik zat al bij de eerste lezing van dat verslag niet op 'Margareth's' golflengte

Dat hoeft ook niet maar je mag wel met respect spreken. Zeker over een liefhebber die hier dus blijkbaar niet kan reageren. Ik durf liefhebber te zeggen want ze zoekt toch wel maar hulp.

http://www.vogelarena.com/forum/reglement.php
ParkietenPeter
Moderator VA



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede