Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > het tam maken van een kanarie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : het tam maken van een kanarie
sann393
Website Member
Posts :33

Website Member
2008-05-10 - 18:59:11 send message to sann393

hallo,

wij hebben nu buiten een voliere en daar zitten een aantal kanaries in. 2 vrouwtjes en 3 mannetjes (er is een vrouwtje dood gegaan). deze 2 vrouwtjes hebben nu een nestje. het oudste nesteje is 2.5 weken oud en die andere is 1 week oud. maar het nestje van 2.5 weken gaan nu dus bijna vliegen, later wil ik een jonge vogel in een kooi binnen houden. mijn vraag is dus: waneer kan ik de vogel naar binnen halen om binnen tam te maken? en hoe maak ik deze het best tam? (ik heb 7 jaar een grasparkiet gehad en dus wil ik weten of dit op de zelfde manier kan gebeuren.)

groetjes sanne.

p.s. ik ben natuurlijk wel van plan om de vogel eerst in de garage te zetten om een beetje aan een andere tempratuur te wennen.


sann393
Website Member
Posts :33

Website Member
2008-05-11 - 13:24:37 send message to sann393

ze zijn nu echt heel lief. ze gaan nu echt bijna vliegen..

ik hoop op een reactie, want anders is het misschien al telaat..

groetjes sanne


sann393
Website Member
Posts :33

Website Member
2008-05-11 - 20:36:13 send message to sann393

weet niemand een antwoord op mijn vraag??


stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2008-05-11 - 20:58:49 send message to stijnsuy

hey,

Ik zou de kanarie eerst nog eeen paar weken bij ouders laten zitten want hij moet nog gevoerd worden. Een kanarie tam maken is niet zo simpel, je moet veel geduld hebben en vaak bij zijn kooi gaan zitten. Ik denk dat dit ongeveer hetzelfde is als het tam maken van een parkiet maar een kanarie gaat nooit echt zo tam worden als een parkiet, hij niet meer bang van je zijn, uit je hand eten, op je hoofd of schouder zitten, maar hij gaat nog altijd zijn zin doen!

groetjes Stijn


sann393
Website Member
Posts :33

Website Member
2008-05-12 - 11:58:57 send message to sann393

oke dank je wel.

ze zijn vandaag allebij uitgevlogen. maar 1x per dag laat ik er een van op mijn hand zitten en zorg dat die niet meer bang voor me wordt. hij zit nu steeds op de zelfde plek omdat die nog niet zo goed kan vliegen(nu fladderd die) maar dat is dicht bij het gaas dus blijf ik steeds tegen hem/haar praten. ik heb de kanarie ook al een naam gegeven. tamie dat heeft mijn broertje verzonnen leuk toch..

groetjes,


vogelfreak 1
Website Member
Posts :22

Website Member
2008-08-23 - 18:15:27 send message to vogelfreak 1

Zoals ik al bij efif heb gezegd is het heel moeilijk om een kanarie tam te maken.
T'is wel veel gemakkelijker als het nog een jonkie is. Heb zelf een gehad NIET GEMAKKELIJK OM TAM TE MAKEN want was al volwassen.
Je hebt veel geduld nodig en een goeie beloning: Eten graag fruit appelen wortelen Oh ja van wortelen als je een gele kanarie hebt wordt hij wel een beetje oranje

Allez veel succes é.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-08-23 - 18:51:52 send message to medaar

Een vogel tam maken is niet moeilijk De liefde is door de maag. Zo doen eten in kleinbakjes genoeg voor 2uur. Zal wel komen zien wanneer je bij geeft. Maar nooit zonder drinken. Zaad van vogelmuur zijn . ze gek van. En wanneer je eten geeft veel tegen praten. Het kan wel.zeker weten


thieb
Website Member
Posts :39

Website Member
2008-08-24 - 11:55:25 send message to thieb

geen idee hoe je een kanarie moet tam maken. maar als die koppels in 1 voliére zitten kan je nog wel eens problemen krijgen. want normaal gezien is het voor 1 mannetje, 2 popjes in de voliére ken veel kwekers die het vaak 3 poppen nemen. maar zelfde verhouding dat ken ik wel en dat gaf problemen. en denk een kanarie tam maken dat dat niet makelijk is, omdat het geen sociale en speelse vogel is. zoals parkieten die hebben meer interachtie onder elkaar.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2008-08-24 - 23:20:24 send message to digipeet58

kanarie tam maken kan zeker wel.
bij mijn ouders thuis hadden wij een koppel.
die vlogen 1 x per dag door de kamer,
eenmaal vergeten in de kooi te doen, we gingen brood eten, aten gewoon mee.
de kooi stond in de vensterbank achter.
liep heel vaak iemand vlak langs, nooit bang.
moet wel zeggen dat 1 iemand de vogels verzorgde
en iedereen ertegen sprak en/of floot.
Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede