Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > niet ontwikkelde bevruchte eieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : niet ontwikkelde bevruchte eieren
MauS
Website Member
Posts :25

Website Member
2004-04-21 - 22:46:35 send message to MauS

Ik had een nestje van mijn kakariki's. Ze hadden heel wat eieren maar toen ze na 3 a 4 weken nog niet uitgekomen waren (op 1 na) hebben we ze weggehaald.
Omdat ik nieuwsgierig was heb ik ze ook opengemaakt.
Nu waren ze wel bevrucht maar de jongen waren maar half ontwikkeld en toen gestopt met groeien.
Mijn vogels krijgen alle voeding etc etc wat ze nodig hebben, goede hygiene etc.

Wie weet hoe dit kan komen?
Misschien de luchtvochtigheid (of heeft dat alleen maar met het uitkomen te maken?)


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-04-21 - 23:29:57 send message to Gert Jan

hangen je broedblokken binnen of buiten? Het heeft rond die periode nog enkele keren fors gevroren!!


MauS
Website Member
Posts :25

Website Member
2004-04-22 - 08:24:01 send message to MauS

Hoi, bedankt voor je reactie,

Ze hangen in een buitenvolliere.
Ik kan me niet heugen dat het nog flink gevroren heeft. Maar dan zouden mijn andere parkieten toch ook geen jongen kunnen hebben. Daar heb ik goede resultaten bij.
En in het begin rond eind februarie, begin maart, had ik nog een zeil tegen mijn volliere aan tegen bescherming van wind en kou,

Het zou natuurlijk kunnen maar ik hoop nog op meer reacties.


angelique
Website Member
Posts :124

Website Member
2004-04-22 - 11:19:20 send message to angelique

Het kan zeker wel met de luchtvochtigheid te maken hebben. Daardoor heb ik 12 jongen misgelopen. Vlak voor het uitkomen stierven ze in het ei af. je zag het door met het schouwen, dat het er geel uitzag van binnen.
In mijn nachthok is de luchtvochtigheid meestal rond de 60 en dat is prima.
Maar als ik met lekker weer mijn deur openzet, daalt het tot soms wel 35.
Misschien heeft het bij jou ook met de luchtvochtigheid te maken?


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2004-04-22 - 14:49:27 send message to kurt fierens

Als de vogels 's nachts opgeschrikt zijn door iets kan dit ook al een oorzaak zijn. Zelf kweek ik verschillende kakarikies en kan ik bevestigen dat er weinig eieren niet uitkomen. De luchtvochtigheid bij het uitkomen van de eieren ligt merkelijk lager dan tov poicephalussen waar dit zeer hoog is. Ik denk niet dat je dit probleem bij het volgend broedsel zal hebben. Blijkbaar is het een geval geweest waar de vogels het nest verlaten hebben.


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2004-04-22 - 15:28:01 send message to johanm

Zijn het jonge vogels? Heb indertijd bij mijn kakariki's bij het eerste legsel hetzelfde gezien, later ging het veel beter.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2004-04-22 - 23:40:24 send message to KeesdeJongh

Ik denk dat het antwoord van Kurt in de goede richting zit, mogelijk dat de pop ergens van geschrokken is en hierdoor te lang van het nest is geweest.
Dat het vriest hoeft als de pop goed blijft zitten en vermits de nestkast niet van erg dun materiaal gemaakt is, niet fataal te zijn voor de eieren, bij mij hangen de nestkasten ook gewoon op een beschutte plaats maar wel buiten.
Als het hierbovenstaande klopt zal je bij de volgende ronde meer sukses hebben en komen de eieren gewoon uit, wanneer het weer fout mocht gaan zou je meer te aan sterke inteelt moeten gaan denken.

Veel sukses,

Kees de jongh



MauS
Website Member
Posts :25

Website Member
2004-04-26 - 19:55:40 send message to MauS

Hallo, bedankt voor jullie reacties.

Misschien dat ze inderdaad snachts van haar nest is afgeweest, kan ik niet controleren. Ik hoop dat dat het is want de vogels komen van het zelfde adres (ookal heeft die man wel 1000 vogels zitten. De man heb ik vorig jaar aan geschaft en de pop een paar maanden geleden.
En ik hoop dus niet dat het per ongeluk broer en zus is.... daar zou ik van balensad :( omdat mijn vogels niet pe koppel apart gezet worden maar een vrije partnerkeuze hebben.

Misschien is de pop ook nog ietwat aan de jonge kant, weet ik niet, de verkoper zei rond de 9 maanden. Dus dat kan ook een optie zijn.
Bedankt allemaal!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-04-26 - 21:35:23 send message to Karel

Dit probleem kan vele oorzaken kan hebben MauS. Toen je de eieren openmaakten, waren de jongen toen even ver ontwikkeld? Als dat niet zo is, dan kan onderkoeling inderdaad het probleem zijn geweest, want dan zijn ze vermoedelijk allemaal op hetzelfde tijdstip afgestorven. Als de jongen even groot waren, dan is er iets anders aan de hand. Inteelt ligt dan het meest voor de hand. Ook de conditie (en leeftijd) van de ouders kan dan van invloed zijn.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede