Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > over gevonden vogeltjes .. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : over gevonden vogeltjes ..
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2008-05-15 - 23:48:04 send message to natasja

Iedere zomer is het eigenlijk weer raak dat er veel mensen hier lid worden omdat ze een vogeltje gevonden hebben en willen weten wat ze ermee aan moeten ..
Eigenlijk zijn de antwoorden ook steevast een beetje het zelfde nml dat je ze beter terug kan zetten , vogelopvang brengen etc.

Is er misschien niet een mogelijkheid om zo'n algemeen verslagje over gevonden vogeltjes een plekje op de voorpagina ofzo te geven in de zomermaanden ?
dan beperk je ook dat mensen lid worden om maar eenmalig een topic te plaatsen en met de noorderzon te verwijnen ..

en .. de eerste gevonden vogeltjes topics worden meestal wel vriendelijk beantwoord maar na de zoveelste zijn de meeste dat ook wel zat wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-05-16 - 08:50:54 send message to ParkietenPeter

Jan is bezig met het maken van sticky topics.
it heeft even nodig omdat het natuurlijk naast zijn gewone werk moet gebeuren en hij dit zelf moet programmeren.

Daar zouden dit soort informatie op z'n plaats zijn.

Wellicht voor de volgende zomer klaar. laugh :D
wink ;) Peter


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2008-05-16 - 10:10:10 send message to birdies

Hallo,

Ik las laatst een artikel dat de dierenbescherming aanraad jonge vogels te laten liggen omdat vaak de oudervogels nog in de buurt zijn.

Ik hoop dat ik in dit geval wel een link mag plaatsen?
Het artikel:
http://www.destentor.nl/regio/vechtdal/3118956/Dierenbescherming-laat-jonge-vogels-liggen.ece


Kieba
Website Member
Posts :67

Website Member
2008-09-12 - 00:08:41 send message to Kieba

Hallo, ik dacht laat ik eens reageren op dit probleem. Ik werk als vrijwilliger in het vogelhospitaal en wij maken dagelijks mee dat mensen allerlei jonge vogels bij ons binnen brengen die ze inderdaad beter hadden kunnen laten liggen. Aan deze jonge vogels mankeert niets ze zijn vaak, tijdelijk, even uit het zicht van de ouders verdwenen. De jonge vogels zijn meestal behoorlijk van de kaart door het vangen en het vervoeren naar ons toe. Dit is een probleem wat wij al honderden keren aan de " bezorgde " mensen hebben uitgelegd maar het heeft weinig zin. Natuurlijk zijn er situaties dat je weleens in moet grijpen als er een jonge merel in je tuin zit en op enige afstand zitten er een paar katten te gluren, maar dan nog is het beter om de merel even iets hoger en veiliger te plaatsen. Maar ja wij zijn nu eenmaal een volk dat om beesten geeft en dat is toch ook wel een pluspunt maar vaak grijpen we iets te vlug in.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 289 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede