Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > dood in het ei Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : dood in het ei
blottekop
Website Member
Posts :36

Website Member
2008-05-24 - 21:17:10 send message to blottekop

hallo ik heb 5 koppels grijze roodstaarten waarvan 4 koppels alle jaren voor nageslacht zorgen nu heb ik 1 koppel welke vorig jaar in augustus nog 3 jongen hebbne grootgebracht sederdien hebben zij nog tweemaal een nest van 3 eieren gehad waarvan telkens 1 jong uitgekipt en de andere dood in het ei zaten volledig volgroeid het uitgekomen jong doet het uitstekend en is nu 15 dagen oud word goed gevoederd weet iemand wat de oorzaak kan zijn van sterfte in het ei mischien het blok een tijd wegnemen


groenen
Website Member
Posts :11

Website Member
2008-05-25 - 10:53:16 send message to groenen

dat kan bij iedereen wel eens gebeuren alleen
de jong die er uit was gegooit was weet je waarom
omdat de moeder of de vader dacht dat dat geen goeien werd ik werk vrijwilegers bij het papegaaienpark en daar heb ik dat toevalig geleerd groetjes jordy groenenhappy :)


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-05-25 - 12:30:03 send message to Rogert

Klinkt als een te droge leefomgeving.

Alles verloopt goed tot het moment van uitkomen. Het ene jong heeft zich waarschijnlijk met veel moeite uit het ei weten te wurmen terwijl het andere jong dit niet gelukt is.

Wat gebruik je als nestmateriaal? Hebben de ouders de beschikking over badwater? En hoe hoog is de luchtvochtigheid in je hok?

Bij het uitkomen van de eieren is een hogere luchtvochtigheid nodig zodat het jong zich gemakkelijk kan keren in het ei. Gaat het keren moeizaam dan kan het jong door uitputting in het ei overlijden.

Heb je deze zaken goed voor elkaar dan moet je aan iets anders gaan denken.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-05-25 - 12:30:56 send message to meyer

quote
dat kan bij iedereen wel eens gebeuren alleen
de jong die er uit was gegooit was weet je waarom
omdat de moeder of de vader dacht dat dat geen goeien werd ik werk vrijwilegers bij het papegaaienpark en daar heb ik dat toevalig geleerd groetjes jordy groenen



Erg duidelijk allemaallaugh :D

Uitkippen is niet het zelfde als uit het nest kiepen. Beter opletten voortaan op het papegaaienpark.wink ;)

Dit kan met de vochtigheidsgraad te maken hebben tegen de tijd dat de eieren uit moeten komen.
Heb je dit koppel in een drogen ruimte zitten?

Groeten Meyerwink ;)


blottekop
Website Member
Posts :36

Website Member
2008-05-25 - 23:16:22 send message to blottekop

alvast bedankt voor julie reactie maar het rare is dat dit verschijnsel zich maar bij 1 koppel voordoet zelfde periode 1 koppel met 4 eieren 4 jongen uitgekomen ander koppel 2 eieren 2 jongen uitgekomen vogels zitten binnen winteperiode 10 tot 15 gr c in de zomet tussen de 15 en 20 gr c dus zeker niet te warm of te koud de vogels hebben de gelegen heid tot baden maar ben niet zeker of alle koppels dit doen


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-05-26 - 17:13:10 send message to meyer

Als het niet de vochtigheidsgraad zou zijn dan moet er verder gezocht worden.
Probeer bij het volgende nest eens de eieren van dit koppel te rapen zodat ze op één dag uitkomen.
Het lijkt erop dat de pop van het nest afgaat als het eerste jong uit het ei is gekropen en de rest van de eieren laat onderkoelen waardoor de jongen in het ei geen kracht meer hebben om het ei open te krijgen.
Ik weet dit natuurlijk niet zeker maar als je niet probeerd dan zal je het ook niet weten.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede