Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > donkere vlekken ei grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : donkere vlekken ei grijze roodstaart
mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-06-03 - 21:06:23 send message to mootje

Hoihoi,

Even een vraagje.
Mijn grijzen zitten op 3 bevruchte eieren, en bij inspectie vandaag zag ik dat er 1 ei aangepikt was (staan op uitkomen), maar 1 ei was erg donker gemarmerd, en er zit een klein rond gaatje in.
Kan ik ervan uitgaan dat dit (bevruchte) ei niet meer goed is?
Zelf heb ik het idee dat het kuiken in het ei gestorven is, hoewel het ei niet stinkt.
Wat moet ik hier nu mee?
Kan ik in deze fase met een schouwlamp nog zien of er leven inzit?
Het aangepikte ei zag er goed uit, waren echt al barstjes van binnen uit, hoelang mag het maximaal nog gaan duren dat het kuiken eruit is?

Alvast bedankt!

Groetjes Monica.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-06-03 - 21:18:30 send message to meyer

Wat je moet doen is,dit nest met rust laten en niet nu uit gaan zoeken welke eieren wel goed zijn en welke niet. Ook al zou er een ei niet goed zijn laat het dan gewoon liggen.
Laat je vogels met rust,vooral nu.

Groeten Meyerwink ;)


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-06-03 - 21:28:34 send message to mootje

Bedankt voor de snelle reactie Meyerhappy :)
Ik laat ze ook gewoon met rust verder, houd alleen inspectie wanneer ze beiden even buiten zijn.
Het is een onervaren koppel, vandaar dat ik me een beetje zorgen maakwink ;)

Groetjes Monica.


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2008-06-04 - 19:14:21 send message to memaa

Normaal gezien moet je het kuiken horen piepen. Als de luchtvochtigheid te laag is zit het kuiken heel waarschijnlijk vast en geraakt het niet uit het ei.
Dan kan je 2 dingen doen, niets doen ofwel het kuikentje een beetje helpen door het ei te bevochtigen met lauw water en of eventueel een beetje eischaal weg te plukken. Dit houdt wel een risico in.
Hopelijk heb je geen te schuw koppel.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-06-04 - 22:17:05 send message to meyer

Is er een probleem dan???????
Je geeft een advies waardoor er wel eens fouten gemaakt kunnen worden.
Om jouw advies op te kunnen volgen moet je toch al weten waar je op moet letten en aan de vragen te zien is het baasje al net zo onervaren als het koppel papegaaien, maar dat geeft niet hier leer je alleen maar van. En als het mee zit zullen we over een aantal dagen wel te horen krijgen of het goed of fout gegaan is.

Groeten Meyerwink ;)


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-06-06 - 10:55:53 send message to mootje

Meyer, je hebt gelijk, want voor mij is het de eerste keer dat ik mij uberhaubt met de kweek serieus bezig houdwink ;)
Wel altijd veel vogels gehouden, maar kweken is toch heel wat anders.
Zowel mijn koppel als ik, zijn hierin onervarenwink ;)!
Vandaar dus ook mijn onzekerheid hierin.
Ik heb gisteren pas voor de eerste keer weer gekeken, toen beide ouders van het nest waren, en daar lag keurig mijn eerste kuiken, ik was natuurlijk helemaal opgeluchtlaugh :D.
Het gemarmerde ei begon te lekken, deze heb ik verwijderd, dit jong was afgestorven in het ei, erg jammer, al weet ik wel de oorzaak.
Tijdens het broedproces hadden er dakdekkers ongevraagd op de schuur lopen rond baggeren, om de aangrenzende schuur van de buren te voorzien van nieuw dakleer.
En omdat de schuren 2 onder 1 kap zijn, moest de onze dus ook maar.
Dus ik kwam thuis en zie dakdekkers op het dak van de grijzen aan het rondstampen, ik was hier van te voren niet over ingelichtangry
De grijzen waren toen aardig aan het voetballen in het blok.
Al met al dus best verbaasd over een toch uitgekomen ei.
Het andere ei is overigens nog niet aangepikt.

Had het ei overigens gisteren, nog niet gevorderd in het uitkomen, had ik het wel geholpen, maar dan zou ik het zo niet durven terug te leggen, heb dan het idee dat pa of ma korte metten ermee maakt.

Vanmorgen voor het eerst gepiep gehoord tijdens de vaste voerronde, klonk hongeriglaugh :D

Groetjes Monica.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 236 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede