Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grootbrengen met de hand Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : grootbrengen met de hand
janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-04 - 20:00:30 send message to janvana

ik heb momenteel 3 jonge herder maina's,ze staan op uitvliegen.nu wil ik ze uithalen en met de hand verder opvoeden.heeft iemand een idee hoe dit verder moet,ik heb dit nog nooit gedaan.
de vogels hebben tot dusver buffulo's-wasmotlarven-morio's en witte meelwormen gehad.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-06-04 - 20:03:13 send message to meyer

quote
nu wil ik ze uithalen en met de hand verder opvoeden.heeft iemand een idee hoe dit verder moet,ik heb dit nog nooit gedaan.



Vooral niet aan beginnen ook, dit heeft geen nut.


groeten Meyerwink ;)


DurkVDellen
Website Member
Posts :145

Website Member
2008-06-04 - 20:14:57 send message to DurkVDellen

Maar als je het wil kan het zeker...
Hoe weet ik ook niet maar het zal vast wel kunnen...

Gr,


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-06-04 - 20:15:47 send message to tropic

om welke reden zou je het doen??


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-04 - 20:16:27 send message to janvana

ik ben bang dat ik dan geen jonge vogels overhoud
de man is nu al zo fel naar de pop en de jongen


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-04 - 20:43:57 send message to janvana

heeft dan niemand een suggestie,is dit de kromsnavel site of zo ?


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2008-06-04 - 21:03:52 send message to hoogervorst

Jan,

Ik persoonlijk zou ze ook niet met de hand grootbrengen verder, tenzij het een noodgeval is.
Als de man nu erg fel is waarom probeer je dan de man niet uit te vangen en de pop het nest verder groot te laten brengen.
Krijgt de man veel meelwormen?
Probeer anders andere voeders, zoals krekels en wasmotten, wormen en minder de meelwormen.
Arjan de W. uit Almere heeft op het forum van de speciaalclub een heel verhaal neergezet over het met de hand grootbrengen van VI soorten.

Succes en maak de voor jou beste keus.

Ronald Hoogervorst
Purmerend


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-06-04 - 22:01:29 send message to meyer

Als de man te fel word van al de insecten(eiwitten) moet je hem er uitvangen en pas terug bij de pop plaatsen als de jongen zelfstandig zijn en uitgevangen.
Dit is niet speciaal een kromsnavelsite, hier komen liefhebbers van allelij soorten vogels.
Ik heb dan nu wel papegaaien maar 25 jaar geleden kweekte ik ook insekteneters en kwam dit probleem ook af en toe tegen.

Groeten Meyerwink ;)


toontje
Website Member
Posts :86

Website Member
2008-06-04 - 22:25:54 send message to toontje

De man word na minder meelwormen niet gelijk rustig
vang de man er uit en kijk of de pop de jongen goed voert, gaat dit niet dan voer je de jongen met de hand groot, dit kan goed met een spuit je met een ventielslang eraan de jongen slikken de slang in tot in de krop MAAR DENK ERAAN OM DE 2UUR VOEREN (minimaal)


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-06-05 - 10:41:58 send message to tropic

Hoe kan de man al te fel zijn naar de jongen als ze nog niet uitgevlogen zijn?????
En neen , het is hier geen parkietensite, maar bedenk dat veel vogelLIEFHEBBERS niet gunstig staan tgo. handopfok, vandaar misschien de weinige reakties.
Ik begrijp ook gewoon niet als je een goed voerend koppel hebt, waarom je de jongen dan met de hand zou grootbrengen. Geldgewin???wink ;)


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-05 - 11:30:55 send message to janvana

met geldgewin heeft het allemaal niets te maken,dan kon ik beter al mijn vogels opruimen met de hedendaagse prijzen.
het afvangen van de man heb ik reeds geprobeerd maar dit was geen succes,de pop zat bijna voordurend naar de man te roepen en vergat de jongen dus maar weer snel teruggezet waarna het voeren van de jongen gelijk weer begon.
meelwormen krijgen ze al niet veel dus daar kan ik ook al niet gaan minderen.ze krijgen hoofdzakelijk wasmotlarven en buffalo's


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-05 - 16:18:13 send message to janvana

bijna vergeten
"tropic"als je hier zou komen kijken zie je meteen wat een LIEFHEBBER is.
ik wil je graag mijn adres geven om te komen kijken (niet op het forum)
e-maill adres is jcvanassouw@hotmail.com


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-06-05 - 19:02:46 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je hoef niet op de reactie van tropic te reageren,dit slaat nergens op.
Geldgewin?? Deze soorten hebben zich al 5 keer opgegeten voor ze verkocht worden. Je weet blijkbaar niet wat er aan insekten doorgaat en wat deze insekten kosten.
________________________________
Het zijn niet alleen de meelwormen waar de eiwitten inzitten deze zitten in al de insekten.
Jongen van deze soorten worden nu éénmaal grootgebracht met bergen insekten,de ouders eten hier ook gretig van mee. Het probleem blijft de man welke van al deze eiwitten toch te fel word en dat je hem niet kunt verwijderen van de pop. Mag ik vragen wat hij precies doet bij de pop en de jongen?

Groeten Meyerwink ;)


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-05 - 19:20:17 send message to janvana

ZOALS IK AL VERMELD HEB STAAN DE JONGEN OP UITVLIEGEN,ZE VERTONEN ZICH REGELMATIG IN HET UITVLIEGGAT.NA ENKELE DAGEN OBSERVATIE IS ME OPGEVALLEN DAT VAN DE ENE KANT (POP)DE JONGEN NAAR BUITEN WORDEN GELOKT,DOOR VOEDSEL AAN TE BIEDEN BUITEN HET BLOK,DE MAN ZE JUIST HET BLOK WEER INJAAGD EN ZEER FEL ACHTER DE POP AANGAAT TERWIJL IN HET BEGIN VAN UITKOMEN DE MAN VOOR VOEDSEL ZORGDE VOOR POP EN JONGEN.
DE JONGEN ZIJN INMIDDELS 21 DGN OUD EN EIGENLIJK RIJP OM UIT TE VLIEGEN


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2008-06-05 - 19:26:50 send message to Glansspreeuw

Jan,
Probeer de man te vangen en zet hem in een kleine kooi in de volière bij de pop. De pop zal dan niet roepen en de man krijgt de tijd om "af te koelen". Ik deed dit bij mijn europese spreeuwen en dat lukte goed. Mvg,


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-05 - 19:32:12 send message to janvana

DAT IDEE STAAT ME WEL AAN,IK HEB DIT VORIG JAAR GEPROBEERD MET EEN KOPPEL BLAUWOOG GAAILIJSTERS WAARVAN DE MAN EEN EIERPIKKER WAS (MET NEGATIEF RESULTAAT OVERIGENS)
HET IS HET PROBEREN WAARD
BEDANKT VOOR DE HINT



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede