Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Chinese dwergkwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Chinese dwergkwartels
stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-06-06 - 20:49:09 send message to stijnow

Hallo,

Ik heb een koppeltje chinese dwergkwartels met 3 jongen van een paar weken oud, zitten al best goed in de veren.

Maar nu heeft de hen weer 13 eieren gelegd en is weer gaan broeden. Wat moet ik nu doen? De jongen uit het hok halen en de hen weer rustig verder laten broeden? De jonge kwartels eten ook al goed (parkietenzaad en eivoer, en een beetje onkruid)

******************


Deze foto's zijn ongeveer 1 á 1,5 week geleden gemaakt.


Mvg,

stijn


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Wim B
Website Member
Posts :87

Website Member
2008-06-07 - 10:36:10 send message to Wim B

Hallo Stijn,

Om geen risisco te lopen dat de hen gestoord wordt tijdens het broeden zou ik de jongen in een andere kooi onderbrengen. Ze zijn al enkele weken oud en kunnen zich prima redden.
Compliment voor de keuze van natuurboed kwartels.
Succes met het vervolg van de kweek!!!

Groet,

Wim B


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-06-07 - 16:51:53 send message to stijnow

Oke, ik kan de kwartels dus gewoon in een andere voliere plaatsen? Ik heb ook nog een grote buitenvoliere van ongeveer 3.5m lang en 1.5m breed maar daar zit al een koppeltje chinese dwergkwartels in (zonder eieren) Kunnen ze daar ook bij of worden ze dan aangevallen ofzo?

Wat is ongeveer de prijs van natuurbroed chinese dwergkwartels nu ongeveer?


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-06-07 - 18:31:34 send message to cocobar

Als je ze samen zet met andere/vreemde kwartels dan bestaat er inderdaad een kans dat ze elkaar gaan aanvallen. Je kan het proberen, zeker als er voldoende schuilplaatsen zijn, maar hou het dan in het oog.

Natuurbroed ongeveer 10à15euro/koppel of 20à25/trio (haan en 2 hennen).


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-06-07 - 19:33:05 send message to stijnow

Oke ik heb dus 2 mogelijkheden:

1. ik zet ze met z'n 3e in een tt kooitje.

2. ik zet ze met z'n 3e in de grote buitenvoliere, waar wel een koppeltje andere chinese dwergkwartels inzit. Wel heb ik hier als schuilplaatsen: 2 dakpannen schuingezet in 2 verschillende hoeken en een bloempot waar ze onder kunnen.
Deze voliere is 3.5m bij 1.5


Wat zouden jullie doen.

Mvg,

stijn


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-06-07 - 20:55:09 send message to cocobar

Zet ze aub niet in een tt-kooi!

Plaats nog wat schuilplaatsen of objecten en zet ze dan maar in de volière! Niet direct panikeren als er wat achter elkaar gejaagd wordt. Ma mocht het te ver gaan, dan wel ingrijpen!


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-06-08 - 19:09:06 send message to stijnow

Oke, iemand nog wat suggesties als schuilplaatsen, behalve dakpannen schuin en bloempotten.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-06-08 - 20:26:25 send message to chrislaevers

Ik zou ze ook in de volière zetten bij het andere koppel. De ruimte lijkt me groot genoeg.
't Kan goed zijn dat ze na een tijdje allen samen een zandbad nemen.
Graspollen ingraven, zodat er een klein labyrintje ontstaat waar ze tussen kunnen lopen en schuilen en elkaar niet altijd hoeven te zien, dat effe elkaar 'niet zien' ervaar ik persoonlijk als heel beangrijk.

Christine.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-06-08 - 20:49:31 send message to ParkietenPeter

Je kunt ook een natuurbroedblok op de grond leggen met het ak eraf.


Geen dwergkwartel maar wel eenhele berg eieren.
Ik vind dit nog steeds een prachtig gezicht.


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-06-08 - 21:50:32 send message to stijnow

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat ziet er heel mooi uit peter, ik heb nu dus ook een kwartel die weer zit te broeden, prachtig. Alleen graspollen zal niet lukken er zit namelijk beton onder de voliere alleen op een plaatsje niet want daar staat een boompje en daar rondom een diameter van ong. 20cm nemen de kwartels altijd een zandbad.

Zijn het trouwens niet te veel eieren onder die kwartel? En wat is volgens jullie ongeveer het maximaal aantal eieren wat onder een chinese dwergkwartel kan? Mijn kwartel heeft nu namelijk 13 eieren, iemand toevallig ervaring met natuurbroed chinesedwerg kwartels, want hoeveel eieren leggen ze bij jullie?

Mvg en bedankt voor jullie reacties,

stijn


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-06-08 - 22:29:54 send message to chrislaevers

Ik had vorig jaar van één koppel 11 jongen (eerste nest), dan 1 jong uitgekomen (van de 6 of 7 eieren) en dan 6 jongen (verschillende eieren zijn niet uitgekomen)
Nu zit ze op een tiental eieren. Binnen enkele dagen zou ik iets meer kunnen vertellen.

Ik heb bij één broedsel eieren weggenomen (er waren er 23) maar of ik daar nu goed aan gedaan heb, weet ik nog altijd niet.

Christine.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-06-08 - 22:44:54 send message to Zjurre

Lijkt me wel Christine, 23 kuikens lijkt me nogal veel, en bovendien zullen ze toch niet eens allemaal uitkomen.

Mijn record (of eigenlijk die van de hen) staat tot op heden nog op 15, natuurbroed en alles groot, van de Chinezen.

De prijzen die ik aanhoudt zijn meestal zo tussen de 5 en 7.50 euro voor een hen, met een gratis haantje erbij. Geen haan dan ook geen hen wink ;)


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-06-08 - 22:46:56 send message to stijnow

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mooi om zo de verhalen van andere te lezen!

Maar 13 eieren niets teveel dus'?

En de kwartel op de foto, heeft die niet teveel eieren want je ziet er veel onderuit liggen, is er zo niet veel kans dat veel eieren niet uitkomen omdat ze dan weer wel goed verwarmd worden en dan weer niet omdat ze dan bijv. weer iets naar de buitenkant gerold worden?

En moet ik mijn eieren die de kwartels leggen elke dag omdraaien in het nest(als ze nog niet zitten te broeden) dit tegen het uitzakken van de dooier of iets dergelijks? Ik heb dit namelijk nu gedaan en de vorige keer ook.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-06-08 - 23:30:35 send message to lZebravinkjel

Je kunt ze gewoon rustig laten liggen Steinow, het komt goed als de hen vast gaat broeden.


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-06-09 - 19:01:54 send message to stijnow

Oke, ja hij zit nu al ong. een week te broeden.


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2008-06-12 - 19:13:43 send message to roul rouls

Beste Medehobysten,

Ik heb op dit moment 6 chinese dwergkwartels van 19 mei ze zijn als ruim 1 week van hun ouders gescheiden, omdat ze helemaal geplukt werden. Mijn vraag is op wat voor leeftijd kan ik ze verkopen, want de hen is ook al weer aan het leggen.

met vriendelijke groet Martine

p.s de veren zijn bijn geheel door



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede