Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > keuze papagaai voor in de woonkomer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


johanne
Website Member
Posts :17

Website Member
2009-08-18 - 22:20:23 send message to johanne

ook wij hebben een zwartkopcaique ,het zijn echt leuke papagaaien voor in huis ,die van ons is een echte allemansvriend en een clown ,ze zijn niet zo groot ,af en toe kan hij flink schreeuwen vooral als we weggaan ,maar desondanks een aangename vogel voor in huis.
groetjes johanne


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-08-22 - 09:46:41 send message to sylvain

Hallo,
Ik heb een grijze roodstaart , een bont boertje en een valkparkiet in huis.
De grijze roodstaart en de valkparkiet zijn helemaal niet eenkennig maar het bonte boer durft wel heel eenkennig zijn.
Mvg Sylvain


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-08-22 - 11:33:15 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wellicht heeft men hier nog wat aan:

http://www.ikbengeenhuisdier.nl/

Persoonlijk hoef ik mijn kaketoes niet in de huiskamer. Maar goed ik ben ook niet zo stellig dat ze niet in de huiskamer thuis horen. Volgens mij heeft men wel een punt dat je dan ook kunt gaan afvragen of ze in een voliere thuis horen. Veel zal ook aan de verzorger liggen. Krijgt de papegaai evt nog een maatje, de ruimte, worden ze niet de hele dag opgesloten etc etc. Is dat allemaal niet het geval dan zullen ze denk ik niet slechter uit zijn denk ik. Maar ja een voliere van 40 meter is natuurlijk wel beter maar ja wie van ons heeft zo een voliere he.
Er wordt vaak gezegd een minimale maat van 4 meter is genoeg maar goed dat is ook maar door iemand bedacht hoor.

gr

Henk



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-09-01 - 00:48:01 send message to whitebulldog

ja ook wel goed dat men ook eerst eens de andere kant van het vrhaal ziet alvorens er aan te beginnen.

Maar wat ik vreemd vindt aan deze site is dat onder het kopje gastenboek, er een sponsering van dennis papegaaien staat die dan vervolgens zelf doodleuk kaketoes aanbied, nou vraag ik je........


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-09-01 - 07:15:38 send message to mijnkaketoes.nl

Dat had je ook al bij onderwerp "Vreemd" gezet.
En ik zie dat je daar ook al een antwoord op heb gekregen van Frank

Je bedoeld waarschijnlijk bij de "google adds", daar heb je helaas geen invloed op de ga's linken op basis van de google-hits en daar komt helaas iid Dennis in voor.
Het enige wat je daar tegen kan doen is de google adds verwijderen, ik denk dat de initiatiefnemers niet opgerekend hadden.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat deze mensen zeker Dennis niet als sponsor zullen overwegen,

mvg Frank


_esther_
Website Member
Posts :38

Website Member
2009-09-01 - 09:14:14 send message to _esther_

Ik heb het net gecheckt en inderdaad komen er diverse aanbieders langs van papegaaien. Dit zijn advertenties van Google waar wij geen invloed op hebben helaassad :( Dit is echter alleen op de pagina van het gastenboek onderaan, verder is de site geheel in eigen beheer en hebben wij bewust gekozen voor een geregistreerde site die wij zelf betalen en maken.

Wel hebben wij bij onze link pagina's ook enkele kwekers staan. Het is, in onze mening, utopisch om te denken dat er geen kaketoe meer wordt aangeschaft. Maar de mensen die bij onze links staan zijn verantwoord bezig en verkopen papegaaien aan collega kwekers danwel aan liefhebbers die weten waar ze aan beginnen. Dat is ook de reden dat wij hebben gekozen om naast de waarschuwingen en negatief advies ook te laten zien wat je kunt doen als je dan een kaketoe in huis hebt. Hoe ga je de vogel bezig houden, welke voeding etc. En waar kun je meer informatie krijgen.

Ook wij vinden het prachtige vogels maar helaas zijn er te vaak onervaren / onkundige eigenaren waardoor er zeker teveel in de opvangcentra komen.

Een kaketoe in huis is niet voor iedereen, zeker niet als ze broedrijp worden! We hopen dat je begrijpt dat deze advertentie niet door ons geplaatst, geinitieerd of ondersteund wordt. Wij worden niet gesponsord, dit is puur ons eigen initiatief wij hebben zelfs een button waar wij werven voor stichting papegaaienhulp, moge duidelijk zijn dat als er vogels verhandeld worden wij dit graag op verantwoorde manier zien gebeuren. Nogmaals het enige dat wij proberen te doen is beide zijdes van de medaille te laten zien. Dat is ook de reden dat wij eigenaren met negatieve maar ook met positieve ervaringen aan 't woord laten.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-09-01 - 12:52:28 send message to whitebulldog

zie mijn reactie in het forum de kroeg.

veel suces verder met jullie mooie site.


_esther_
Website Member
Posts :38

Website Member
2009-09-01 - 13:15:47 send message to _esther_

Ik heb het gelezen, dank je wel..............

En toch maar alle advertenties laten verdwijnen, om verwarring te voorkomen en de focus te houden waar hij hoortwink ;)


Atmozz
Website Member
Posts :7

Website Member
2010-01-26 - 15:38:16 send message to Atmozz

Hallo allemaal,

Ik zou als kaketoe fan ook graag mijn mening willen geven. Ik heb zelf 2 goffini's thuis zitten, Chico en Rocki en vindt het onjuist om vooraf al te zeggen dat ze ongeschikt zijn. Het gaat erom dat je weet wat je in huis haalt.

Ja ze geven veel stof, ja ze kunnen schreeuwen en ja het zijn vogels die veel aandacht nodig hebben. Maar veel ligt aan de opvoeding!!! hoe voedt je de vogel op en hoe ga je ermee om. Bij mij zijn ze als ik thuis ben uit de kooi en vermaken ze zich prima. Schreeuwen doen ze af en toe als er visite is, verders zijn ze redelijk stil en praten de oren van je kop. Snachts schreeuwen doen ze ook niet.

Uiteraard heb ik voor een 2e vogel gekozen omdat alleen zitten inderdaad niet bevorderlijk is. Daarnaast, als je zelf heel de dag thuis bent dan zou het wel weer kunnen.

Om het kort te houden. Ze vragen veel aandacht en neem alleen een papegaai als je weet wat je te doen staat. Een hond moet je ook opvoeden!

Ik hoop dat ik iemand hier mee help.

Gr.


de monteur
Website Member
Posts :2

Website Member
2010-03-04 - 11:30:13 send message to de monteur

wat een geleuter allemaal, wat je ook in huis neemt een ieder is verantwoordelijk voor wat hij/ zij zelf doet ook al neem je een kanarie deze kunnen ook zingen tot je er pijn in hoofd van krijgt mensen denk toch na en laat de dieren in hun waarde zelf heb ik een forpus in huis omdat hij een vlieg ongeluk heeft gehad in een voliëre van 3 mtr deze was volgens men nog niet lang genoeg denk ik dus denk na en bezint voor je begint


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2010-03-06 - 07:44:30 send message to bert1974

vooraf ik ben een natuur broed kweker en een fanatiek tegenstander van hand opfok.

ik denk dat de meeste mensen die een vogel in huis nemen de eerste jaren veel plezier beleven van hun vogel.
tot dat het moment daar is dat ze broedrijp worden dan gaat het vaak mis.
ik zie dit bij mijn schoonouders die hebben een blauwvoorhoofd amazone in huis.
deze is nu al een jaar of 8 het is volgens mij een pop en de eerste 3 jaar ging dit allemaal heel mooi.
tot ze broedrijp werd.
ze begint nu elk jaar weer in het voorjaar verschrikkelijk te schreeuwen en alleen mijn schoonmoeder kan er maar bij komen.
dit schreeuwen is in mijn ogen niets anders dan proberen om met soort genoten in contact te komen.
er wordt dan wel gezegt dat men dit kan af leren maar in mijn ogen komt dit door dat ze gewoon weg in een sociaal isolement zitten.
ik ben dan ook van mening dat men altijd twee vogels van de zelfde soort moet nemen en dan ook nog het liefst een man en pop.
daar kleeft natuurlijk wel als nadeel aan dat ze dan uiteindelijk ook voor elkaar kunnen kiezen en dat dan het tam wezen een stuk minder wordt.
ik kweek zelf al jaren met een stel amazonicas.
deze waren allebij 3 jaar toen ik ze heb op gehaald ze waren allebij tam en heb ze op de hand mee genomen naar huis.
ik heb ze in de voliere gedaan en op het moment dat ze bij elkaar zaten was de tamheid weg.
ze blijfen wel lekker rustig zitten als ik in de binnen verblijfen ben maar ze willen niets meer van me weten.
maar dat hoeft gellukkig in mijn geval ook niet.
verder hoop ik altijd maar dat iedereen op welke manier dan ook [huiskamer/voliere]gewoon het beste met het dier voor heeft.
ik ben het ook wel met de stelling eens dat menig huiskamer vogel het beter heeft dan bij sommige kwekers[broodfokkers]
ik ben uit principe ook tegen kubkooien voor grijze roodstaarten.

dit zijn natuurlijk gewoon mijn meningen en ik ga er vanuit dan iedereen zijn eigen ding moet kunnen doen.

wat ik wel belangrijk vind wat moet veranderen in nederland is dat men geen vogels voor in de huiskamer aanbied die zeer bedreigt zijn.
deze moeten in mijn ogen toch echt kunnen zorgen voor na geslacht.
nu is dit meer een zaak van de kweker als van de koper.
ik zie regelmatig dat er bijzondere soorten worden aan geboden met name door de vaste handopfok stations hier in nederland.
en dat vind ik zeer triest.

groet bert



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede