Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Broedmachines Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Broedmachines
stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-06-19 - 21:43:07 send message to stijnow

Hallo,

Ik zou graag een broedmachine willen kopen, maar kom er niet echt uit. Ik heb al op marktplaats gekeken maar toch koop ik liever een nieuwe, met garantie dus. Het hoeft maar een kleintje te zijn om ooit eens wat kwartelsoorten die ik zelf niet heb uit te broeden en daar zo weer proberen mee verder te broeden als dit natuurlijk lukt want ik weet dat natuurbroed kwartels beter broeden dan kwartels uit de broedmachine. Weet iemand misschien een goede site om broedmachines te bestellen, maakt ook niet uit als ik ze zelf moet draaien. Of iemand misschien nog tips voor het aanschaffen/gebruiken van broedmachines. Ik heb er namelijk nog helemaal geen ervaring mee.

Alle info en sites zijn welkom. Misschien dat iemand nog een site heeft waar hij zelf goede ervaringen mee heeft met het bestellen van broedmachines.

Met vriendelijke groet,

stijn


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-06-20 - 22:13:12 send message to roodmus



stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-06-21 - 17:29:21 send message to stijnow

Ja, bedankt maar ze zijn toch echt te duur, iemand iets anders?


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2008-06-21 - 17:54:30 send message to Gert Jan

Voor kwartels en kippen zou ik gewoon zelf bouwen! Je hebt dan een machine die je aan je eigen wensen kunt aanpassen en is wel zo goedkoop.
Verder leer je er best veel van. Ik heb je een pm gestuurd met wat links van diverse sites met onderdelen en zelfbouwinstructies.
Succes Gert Jan


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-06-22 - 09:02:26 send message to tropic

die pm vind ik best mooi, maar daar leren wij oh zo weinig van


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-06-22 - 10:15:04 send message to Rogert

http://kippen-broeden.startpagina.nl/

Hier kun je veel vinden over het uitbroeden van eieren.

Je hebt al hele kleine goedkope broedstoven die voor kwartels wel geschikt zijn. Houd er wel rekening mee dat je met goedkope instabiele broedmachines meer uitval van je eieren hebt dan gemiddeld.

Wat erg belangrijk is voor goedkope instabiele broedmachines is een ruimte die temperatuurstabiel is. Als je een broedmachine plaatst op een plek waar de temperatuur te veel schommelt zal de temperatuur in je broedmachine ook schommelen. Met alle gevolgen van dien.

Als je op gegeven moment wat exclusievere vogels wilt uitbroeden dat raad ik je toch aan een wat stabielere broedmachine aan te schaffen. Dit is dan zeker de investering waard.


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2008-06-22 - 11:18:25 send message to Gert Jan

die pm vind ik best mooi, maar daar leren wij oh zo weinig van

Klopt. Maar het waren bijna allemaal links naar verkoopsites en die worden toch weer verwijderd door de heren moderator (terecht). Hier nog 1 waar je ook wat aan hebt. Verder doet google, zoals bijna altijd, wonderen.

http://www.broedpagina.nl/


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-06-22 - 11:53:54 send message to stijnow

Ik heb nog maar even gekeken naar je pm gertjan, bedankt daar voor!

Op broedmij heb ik 2 geschikte broedmachines gevonden namelijk: THERBO-S THERBO standaard vlakbroedmachine €99,00 (eieren zelf keren, is dit te doen?) en THERBO-H THERBO halfautomatische vlakbroedmachine €112,00.

Weet iemand trouwens ook als je een broedmachine besteld of je dan gelijk kan gaan broeden? Zit er standaard al een temp. meter en vochtmeter enzo bij?

mvg,

stijn


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-06-22 - 12:10:09 send message to Rogert

In prinipe is zelf keren zeker wel te doen. Maar dat is wat je persoonlijk wil. Als jij de tijd hebt om minimaal 2 keer je eieren te keren op een dag dan kun je daar de kosten op besparen. Maar dan moet je dit wel doen. Volautomaten of halfvolautomaten besparen je een hoop tijd, maar wat kost het keren van de eieren je aan tijd?

Ga er niet van uit dat je bij de aanschaf van een goedkope broedmachine al gelijk kan broeden. Daarbij zul je een broedmachine eerst een paar dagen moeten laten draaien zonder eieren om de juiste instellingen te vinden. Je zal ook even moeten uitvogelen hoeveel water je moet toevoegen om de juiste LV te berreiken.

Broedmachines met digitale temperatuurinstellingen en digitale LV (luchtvochtigheid) instelling zoals de Octagon 20 van Brinsea zijn makkelijker in te stellen dan een broedmachine waarbij je zelf de temperatuur dmv een draaiknopje moet instellen. Tevens zijn zelfinstelbare broedmachines vaak gevoeliger voor temperatuurschommelingen van buitenaf.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-06-22 - 12:30:30 send message to goulds

Let erop bij zelf keren van eitjes wanneer je dit niet consequent doet krijg je kuikens met mankementen o.a. spreidpootjes als je er dan toch een koop koop dan een vol automatische het is tenslotte een eenmalige uitgave waar je jaren plezier aan hebt,als je keer naar cafe gaat en je laat je daar een keer goed gaan ben je meer kwijt 1 avond plezier en dag erna hoofdpijn en spijt laugh :D

Plus wanneer je paar apartere kwartelsoorten uitbroed(roulroul) je zo je geld hebt terug verdiend.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-06-22 - 13:07:48 send message to medaar

je moet dat leren. altijd op zelfde uur eieren keren.2x daags 12. uren verschil. EN vochtigheid moet. Goed zijn. Ei na vervoer altijd 36 uur laten rusten. dan pas kas in. nooit boven 103. fahrenheit. IK broed op 101 aan en 102 af. De kamertem. waar ze staat is het grootste belang. pas op van de donder .Heb er al veel zo verloren. veel geluk. medaar.


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-06-22 - 14:39:42 send message to stijnow

Oke bedankt maar Weet iemand trouwens ook als je een broedmachine besteld of je dan gelijk kan gaan broeden? Zit er standaard al een temp. meter en vochtmeter enzo bij?


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2008-06-22 - 14:56:08 send message to Gert Jan

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bij de modellen die je hebt uitgezocht zit volgens de tekst wel een thermometer. Hygrometer zul je los bij moeten kopen! En als je een thermometer moet kopen ben je toch ook voor onder de 10,- wel klaar voor een redelijke uitvoering.

Ik heb zelf (met de papegaaien) het meeste plezier van een zgn natte bol hygrometer. Deze zijn het meest accuraat. Hier zijn echter ook diverse modellen in te krijgen, en een goede is niet goedkoop.
Voor de kippeneieren heb ik vroeger altijd een gewone haar-hygrometer gebruikt. Dat heeft altijd voldaan. De ervaring heeft geleerd dat dit toch minder precies komt als bij de kromsnavels.
Afstellen van deze haarhygrometers doe je door ze in een natte theedoek te rollen en na een uurtje kun je hem dan door de stelschroef te draaien op 100% zetten (als dat nog niet zo is).


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-06-22 - 17:52:41 send message to stijnow

Oke, als ik die broedmachine dus bestel moet ik er nog een hygrometer bij bestellen en dan ben ik klaar om te broeden?


Raphaél
Website Member
Posts :8

Website Member
2008-06-22 - 18:40:57 send message to Raphaél

Je kunt kijken op www.neerhof.be na aankoop kunt je na enkele uren beginnen te broeden



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede