Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Geluid (s-overlast) ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Geluid (s-overlast) ?
Gonnie
Website Member
Posts :31

Website Member
2008-06-28 - 22:55:26 send message to Gonnie

Wat betekent het om een koppel Meyer-papegaaitjes achter in je tuin van een rijtjeshuis te hebben?: vaarwel goede contact met je buren? Kun je dit voorkomen met een (geïsoleerd) nachthok? Hoe doen al die mensen dat toch die hier op Vogelarena uitgebreid hun volieres showen: er staat dan vaak bij stukje "afstand tot buren": een meter of 2 ingevuld. Zijn die buren dan doof, of zo?


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-06-28 - 23:09:39 send message to danielkempenk

dat is gewoon geluk hebben met je buren en ze er gewoon bij betrekken.
meyers zijn goed te houden in een buurt hoor ook zonder geluidsdicht nachthok. in elk geval bij mij wel en mijn buren grenzen rondom aan mijn tuin.

gr.daniel


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-06-29 - 00:10:14 send message to paintim

Ja Gonnie!
Dat zit er wel in.Als je in een rijtjeshuis woont kan je moeilijk uitgaan van geluk met je buren. De mensen om je heen willen zeker tijdens lekker weer in de tuin zitten en bijkomen van het drukke werk. Zeker in de weekenden.Dan zit toch niemand te wachten op herrie van vogels in een voliere.
Vr.groeten
ANTONI


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-29 - 07:33:59 send message to janvana

zoals je bij "mijn voliere"kunt lezen staat mijn voliere helemaal ingebouwd tussen buren die nergens over klagen,terwijl vooral de gaaien erg tekeer kunnen gaan met hun geschreeuw.enkel mijn zoon,die overigens sinds kort op zich zelf woont,kon nog wel eens mopperen op de witwang toerako die vaak s'nachts zat te roepen.ik woon in een wat oudere buurt waar meer mensen vogels hebben dus dat scheelt wel.nu vind ik wel dat er een verschil is tussen last of overlast.in deze gehaaste wereld is het nog al snel overlast.

groeten jan


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-06-29 - 08:39:28 send message to zourky

Buren zeggen soms niets alleen al om ruzie te vermijden,maar moest men in hun binneste kunnen kijken zou je versteld staan,parkieten kunnen wel herrie maken zonder op houden,daarom heb ik er geen en wil er geen,er zijn hier al buren geweest die tweehonderd meter verder wonen en zeggen wij horen je vogels fluiten tot hier


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-06-29 - 08:42:43 send message to tropic

waar is de grens tussen niets, last en overlast natuurlijk.
Ik heb stellig de indruk dat de "moderne" mens steeds meer op de boerenbuiten wil wonen, maar, als er 's morgens een tortelduif koert is dat een probleem. Als er een haan kraait, is dat overlast.
Blijf dan in t stad wonen, en wordt wakker van de voorbijrazende auto's, stel ik voor, maar ja, wie ben ik.
tot hiertoe heb ik gelukkig nog geen last met de overlast van de buren,en zij met mij nietwink ;)


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-29 - 11:07:47 send message to janvana

veel ligt ook aan de eige instelling,ben ik achtergekomen.mijn buurman was aan het verbouwen in huis met wel tot 11 uur s'avonds geboor in de muren.dan denk ik,hij moet ook hele dagen werken dus moet het s'avonds gebeuren.als ik dan ga klagen weet ik zeker dat ik dit terug krijg.we worden bestempeld als een tollerant volkje laat dit zo blijven.probeer hier met de buren ook over te praten.maar is het niet zo dat we onze buren tegenwoordig amper kennen ? ik wwon al mijn hele leven in het zelfde dorp,30 jaar geleden kende iedereen elkaar,we kennen elkaar nog steeds maar alleen van zien en meestal een zeer kort praatje.ik denk dat dit in een stad altijd al zo geweest is,maar dit gebeurd in de dorpen ook steeds meer omdat "het verhuizen naar rustige plekken"steeds populairder wordt.dan krijg je vanzelf "de stadtse mensen" in je dorp die de natuurlijke geluiden niet gewend zijn.
maar daar is het probleem van Gonnie niet opgelost.mijn ervaring is,doe de vogels iets voor zonsondergang in het nachtverblijf en blindeer eventuele ramen zodat het echt donker is in het verblijf.weinige vogels maken nog geluid in totale duisternis.

groeten jan


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-06-29 - 15:02:42 send message to zourky

Laat de vogels fluiten,ik kan er tegen als s'morgens om vier uur op de electriteits draad een merel aan het fluiten is,laat hem fluiten voor mijn part al die stads mensen die naar de buiten komen wonen voor rust dan moeten ze dat er ook maar bij nemen en anders moeten ze maar in de stad blijven,daat piepen de trams toch ook


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-06-29 - 15:31:07 send message to danielkempenk

ik woon midden in de stad in een oude volksbuurt.
en daar is de tollerantie gelukkig nog heel behoorlijk.
de kinderen uit de buurt mogen hier dagelijks de konijnen komen aaien en met de hond spelen. ik heb ook kippen lopen en de eieren deel ik weer met de buren en zo houd ik ze te vriend.
hier komen ze mijn zelfs regelmatig ''oud'' fruit en groente brengen voor de beesten.

dus in een woonwijk/stad kan het dus ook wel.

gr.daniel


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-06-29 - 15:32:27 send message to paintim

Het gaat hier niet over een fluitende merel,maar over overlast.
Het constante gekrijs/gezang van meerdere vogels in een voliere is andere koek.
Vr.groeten van
ANTONI


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-06-29 - 22:25:30 send message to chrislaevers

Bij deze moet ik de bedenking maken dat overlast van vogels vaak verwaarloosbaar is met de geluidsoverlast van buren.
Mijn vogels maken niet veel geluid maar mijn nieuwe buren met 5 kleine kinderen hebben me zover gebracht dat als ik in de tuin zit ik muziek in mijn oren moet stoppen op 30 (maximum volume en liefst experimentele jazz of muziek met een constante luide beat) om me enigszins te kunnen concentreren op mijn werk in de tuin en het gehuil van de kinderen die zich dood vervelen niet te moeten aanhoren 3 of 4 uren op woensdagnamiddag en in het week-end soms van 9u 's morgens tot 10 u 's avonds.
Gelukkig zijn ze al vertrokken op vakantie naar het thuisland en hopelijk komen ze terug eind augustus wanneer de school terug begint.
't Zijn overigens prachtige, lieve kinderen. Maar ik heb geen zin meer om me in kinderpedagogiek te gaan verdiepen terwijl ik mijn vogels observeer in de tuin. Spelende kinderen maken een zeer positief geluid maar kinderen die zich vervelen... dat is wat anders.
En ik heb dikwijls gewenst dat ik de luidste papegaai in Europa in de tuin had. Zijn geluid was me liever geweest dan ik de voorbije maanden heb moeten aanhoren en moeten neutraliseren met experimentele jazz. Die was op z'n minst nog structureel.
Ik heb ook eens een kippenhaan weggedaan omdat één van de buurvrouwen kloeg over het gekraai.
Zes maanden later is madame verhuisd.
Zoiets doe ik ook nooit meer.
Ik begrijp niet hoe vogels overlast kunnen bezorgen tenzij misschien als ze te dicht opeen zitten of zich vervelen.
Dit is maar een persoonlijke bedenking.

Christine.


esjo
Website Member
Posts :26

Website Member
2008-06-29 - 22:57:37 send message to esjo

Ik heb pyrrhura's zitten die vooral en 's ochtends wanneer ze net buiten komen en 's avonds voor het slapen gaan, zich even goed laten horen.
Voor de rest alleen als er vreemde dingen/geluiden zijn.
Onze buren vinden het geen probleem en vinden het zelfs wel leuk.
Nu met de jongen niet, maar anders hou ik ze tot 9.00 uur 's ochtends binnen.
Momenteel zijn ze 's ochtends om 6.00 uur buiten, maken een tien minuten kabaal en dan hoor je ze niet meer.
Moet zeggen dat wijzelf ook tolerant naar de buren zijn, met betrekking tot hond / geblaf en kinderen.
Ga anders eens bij u buren vragen hoe ze er tegenover staan. Dat alleen al, zal tot minder ergenis lijden wanneer de vogels er daadwerkelijk komen.
Succes !!!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-07-01 - 08:55:46 send message to ParkietenPeter

quote
Zorgen kakarieken voor geluidsoverlast? Luiden zij, net als andere kromsnavels, de dag in en bij schemer worden ook weer uit? Of hebben zij geen last van dit fenomeen? En worden ze "rustig" wakker en gaan ze ook "rustig" slapen?



(Vervolg op dit topic geplaatst)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 249 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede