Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Gemiddelde Prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-08-02 - 14:21:25 send message to EdensB

zou een kleine kolonie roodbekwevers wel kunnen of maken ze elkaar ook af..lijkt me niet aangezien ze in het wild ook in die enorme zwermen voorkomen maar vraag het toch maar even, vind het namelijk mooie vogeltjes en zo te zien ook een van de zo niet DE goedkoopste wever.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-08-02 - 15:29:33 send message to Ton Koek

Roodbekwevers kunnen wel in kolonie gehouden worden, dat gaat vaak erg goed zelfs.

Kijk ook eens bij de wever werkrgroep (even googlen).


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-08-02 - 19:55:43 send message to medaar

botvinken. man. 75. en pop 25. eten is duur.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-08-02 - 20:04:43 send message to Zjurre

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
botvinken. man. 75. en pop 25.


Dit zijn er dan wel die gouden eieren leggen? In Nederland zijn ze in ieder geval nog steeds zo rond de 40 euro per koppel.

Wat betreft de zwartmaskerroodbekwevers; bezint eer ge begint. Zoals Daniel al aanhaalt zijn het echte rotzakken in de voliere. Bovendien zijn ze enorm moeilijk te kweken. Er zijn maar zeer weinig kweekresultaten bekend, en dat voor de meest voorkomende vogel ter wereld wink ;)

Het is wel aan te raden ze in kolonie te houden! In het wild komen zij met miljoenen tegelijk voor. Onderling hoef je niet veel problemen te verwachten.

Binnen onze werkgroep zijn er verschillende kwekers maar nog niemand is verder gekomen dan jongen van maximaal 10-11 dagen oud. En dit dan met veel moeite! Met een ruime voliere alleen kom je er niet.

Napoleonwevers zijn iets makkelijker qua onderhoud en kweek, maar voor een beginneling nog steeds af te raden. Hier heb ik nu de eerste twee EK 2008 jongen rondvliegen.

Succes met je keuze!


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-08-02 - 20:42:51 send message to EdensB

Jammer dat ze ze moeilijk kweken..inderdaad raar voor de meest voorkomende vogel..wilde populatie geschat op n half MILJARD shocked 8O, Hoe zit het eigenlijk met beschikbaarheid? zijn ze n beetje te vinden? (kweek is voor mij iets wat me wel leuk lijkt maar vind roodbekwevers in de eerste plaats gewoon heel mooi...geinspireerd door het zien van die zwermen op de animal planet documantaires denk ikhappy :)


Innerlife
Website Member
Posts :103

Website Member
2008-08-02 - 21:07:04 send message to Innerlife

Aan een losse pop of man valt uiteindelijk wel te komen. Aan een koppel misschien ook net wel. Maar als je een kolonie wil houden (wat echt wel aan te raden, zoniet een must is bij deze vogelsoort) zal je toch wel een tijdje mogen zoeken vrees ik.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-08-02 - 22:23:05 send message to Zjurre

Yo Yves, jij ook hier laugh :D

Koppels zijn er nog wel beschikbaar, maar dan moet je wel even zoeken.

Zoals ik al zei, geen beginnersvogel en persoonlijk vind ik dat dit soort vogels niet voor de mooiigheid gehouden moeten worden. Kweken vind ik een must, zodat ze over een jaar of 10 misschien wél voor de mooiigheid gehouden kunnen worden wink ;) Maar de keus is natuurlijk aan jou!

Bovendien is het kweken van wevers nog vrij onbekend terrein, je kunt niet echt op mensen terugvallen voor tips e.d.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-08-02 - 22:23:12 send message to Zjurre

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-08-02 - 22:23:14 send message to Zjurre

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Excuses, drie maal dezelfde post.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-08-02 - 23:15:29 send message to EdensB

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bedoel niet dat ik er niet mee wil kweken..lijkt me juist tof om zo n beetje te kunnen bijdragen aan de populatie, zit er alleen niet mee als ze niet zouden kweken omdat ik het gewoon een van de mooiere vogels vind...nou ja eerst maar eens kijken of ik tegen de tijd dat ik mijn voliere heb Roodbekwevers kan vinden....zo niet ga ik voor Goulds (ook mooie kleuren) of Rijstvogels/Meeuwtjes/Zilverbekjes ...je ziet ze namelijk hier nooit meer in de dierenwinkels.


Innerlife
Website Member
Posts :103

Website Member
2008-08-04 - 08:23:45 send message to Innerlife

Als je gemotiveerd bent en echt voor de wevers wilt gaan dan zal je ze uiteindelijk wel vinden. Een kwestie van in eerste instantie contacten te leggen met de personen die zich er reeds mee bezighouden. Toch ben ik het volledig eens met Jurre. Als we door het legale brilletje kijken dan moeten we jammergenoeg vaststellen dat de overgrote meerderheid van de wevers in onze volières minstens een 5 jaar oud zijn. Houden voor het leuke/het mooie eraan is dus niet echt de beste optie. Hopelijk kan dit binnen enkele jaren wel.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede