Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > overlast door katten bij voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : overlast door katten bij voliere
jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-07-06 - 22:16:19 send message to jeroenvdwilk

Bij mijn voliere hebben we last van katten.
Weet iemand manieren om ze weg te krijgen?


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2008-07-06 - 22:32:27 send message to parrotmaniak

zelf een kat nemen ,liefst een kater ,wel laten castreren
deze gaat na een poosje wennen niet meer bij je volliere en houd andere katten adsoluut weg uit je tuin
[ik ben ervarings deskundige]


Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2008-07-07 - 09:11:17 send message to Jhoukes

Ik heb op mijn voliere schrikdraad geplaatst. Hij probeert het daarna nog maar 1 keer wink ;).

Gr.

Jordy


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-07-07 - 11:46:41 send message to mootje

Ik vang ze in en laat ze ophalen door de dierenambulance, de eigenaar mot betalen als ie zijn kat terug wil.
Ik heb absoluut geen hekel aan katten, ik wil ze alleen niet zelf, laat staan die van een ander in mijn tuin, bij de vollieres.
Laat ze toch eens kattenbelasting in gaan voeren, en verplicht chippen, de asiels puilen nu ook alweer uit.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-07-07 - 12:15:57 send message to paintim

Hallo Jeroen!
Ik heb helemaal geen last meer van katten.
Dubbelgaas en schrikdraad.
Vr.groeten van
ANTONI


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-07-07 - 14:05:41 send message to jeroenvdwilk

Bedankt voor jullie reacties wink ;)
Ik denk dat ik even een val ga plaatsen.
(Ik heb ook niet zo'n hekel aan katten, maar de vogels wel) angryrazz :p


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-07-07 - 18:50:03 send message to janvana

ik heb in mijn "carriere"twee keer last gehad van 'n kat/poes.de eerste keer (10 jr geleden)heb ik hem gevangen en doen verdwijnen.de tweede keer was afgelopen voorjaar.na enig zoeken had ik de eigenaar gevonden en ben er naar toe gegaan met de mededeling dat bij een volgend bezoek van de kat dit misschien ook meteen zijn laatste bezoek zou zijn.de mensen begrepen het meteen.ik heb hem ook nooit meer gezien.ik wil hier alleen mee zeggen,MAAK DE MENSEN DUIDELIJK DAT JE VAN KATTENBEZOEK NIET GEDIENT BENT.

ik heb overigens een hekel aan katten,of mag dit niet gezegd worden


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-07-07 - 19:01:52 send message to jeroenvdwilk

Het probleem is dat ik niet weet van wie de katten zijn, of waar ze vandaan komen. Ik kan het de mensen dan ook moeilijk duidelijk maken.

(Natuurlijk mag datwink ;))


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-07-07 - 19:03:19 send message to janvana

vergeet ik er nog bij te vermelden dat schrikdraad op de kooi enkel werkt bij een fraime van staal,je hebt nml. geleiding nodig.
de katten springen op de kooi en zien de draad niet,dus raken ze iets wat ze niet zien.ze zullen het niet snel nog een keer proberen maar het kwaad is meestal al geschied.dus een vislijntje werkt net zo goed (of beter)dan schrikdraad,het is dunner dus slechter te zien voor een kat.


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-07-07 - 19:07:06 send message to zourky

Het beste dat helpt is schrikdraad zoals bij de koeien aan de weide,jaren geleden gekocht in de boerenbond,er is er dat gaat op baterijen en op stroom ik zelf heb het op stroom het is een kastje op 220 v en de stroom word omgezet in schrikdraad twee draden boven op de voliere één op isolatie toppen en één tien cm er onder verbonden met de aarde,want het gaas van de voliere is net plastiek en boven een net,geen enkele kat loopt bij mij nog op het net van de voliere ze kruipt tussen de twee draden en dat doet ze maar éénmaal,ik doe geen kwaad aan katten wij hebben vroeger ook een gehad en onze buren hebben er ook,dat kastje met schrikdraad heb ik zeker al 30 jaar en geen katten in de tuin is onze hond de baas,maar snachts is de hond binnen en veel katten buiten
groetjes Richard


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-07-07 - 19:35:16 send message to jeroenvdwilk

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bedankt voor de reactieswink ;)
(als ik een val plaats, wat zal ik er dan in doen? Stukje vis of iets dergelijks?)


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-07-07 - 19:38:31 send message to P.Rooth

heb van die kleine ronde bolletjes angry en omdat we met verwildere katten te maken kunnen hebben werken die eigenlijk perfect ,koffieprut in de tuin , schaaltjes met antivries ( vinden ze lekker ) of een balletje gehak waar een klein beetje sambal van de chinees doorheen gemengd een schoongesche.. kat of poes na het nuttigen van het gehak niet dood gaat maar ook niet weer een balletje komt mee eten .
een dot met afgewerkte olie op een stokkie help ook en er zijn enkele planten waar ze de pest aan hebben zoals wijnruit ( leuke plant )en er is nog een plant ( Verpistigplant) stinkt as de pest als je eraan komt maar de katten blijven uit de buurt .
laugh :D
Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-07-07 - 19:50:10 send message to P.Rooth

Hallo Jeroen
In de buurt waar je woon zullen wel meer katten rondlopen het zijn net muizen zie er een zijn het wel twintig .
Meld eerst bij het asiel of de dierenambulance dat je veel last heb van zwerfkatten wie weet geven ze nog enkele goede tips ( wel flink onnozel doen helpt het meest )

Maar een vissekop is voor een kat onweerstaanbaar , als je geld over heb doe dan maar kaviaar .

Paul


ronbrum
Website Member
Posts :152

Website Member
2008-07-07 - 20:16:10 send message to ronbrum

Ik heb er 's nachts veel last van. Dan springt de kat boven op de voliere en krabt langs het gaas. Hierdoor beginnen alle vogels te vliegen, tot nu toe gelukkig geen doden of gewonden gehad.

Eerst stond de kat altijd op de grond, en krabte die langs het gaas, destijds een plaat plasticglas erlangs gedaan, hele tijd geen last, en nu heeft die het dak van de voliere gevonden. Daar ook al los gaas op gelegd maar daar loopt die wel over heen.


robbin
Website Member
Posts :19

Website Member
2008-07-07 - 21:49:02 send message to robbin

plaats een garden protector van weitecH geeft een sinjaal waar ze niet tegen kunnen ik heb een grote tuin maar nooit!!!! geen katten meer groetjes Jan


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-07-08 - 20:18:51 send message to P.Rooth

Hallo Jan
hoe groot is uw tuin dan als ik ff zo vrij mag zijn ?
Wat ik gelezen heb is er slechts een bereik voor een tuin van 200 m2
Daarbij komt weer om de hoek kijken van wie zijn die po... katten ?
Afkn.. of vangen en naar het asiel opzouten met de huisdieren van een ander .
Buiten dat ze op de voliere afkomen schijten ze ook nog eens in de tuin van een ander .
Als je es ff in de grond zit te wroeten en er plakt iets aan je vingers moet je ruike en proeve als je nie weet of het kattestront is
eens geprobeert nooit verleerd
Paul



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 247 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede