Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > overlast door katten bij voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



robbin
Website Member
Posts :19

Website Member
2008-07-08 - 20:28:12 send message to robbin

Hallo paul mijn thuin is 57 meter lang ik heb veel katten op geruimd maar dat is water naar de zee dragen ze hebben zo weer een ander toen kwam ik dit tegen het werkt 100% het werkt op batereien als je het zelf hoord is de batterei leeg koop het maar je zult er geen spijt van krijgen weet ik zeker geoetjes jan


keule
Website Member
Posts :7

Website Member
2008-07-08 - 22:31:17 send message to keule

wat je ook kunt doen is,
een stuk pvc pijp in de tuin leggen,
met bv een vissekop erin.
maar je moet eesrt de pijp met zwarte smeer insmeren.
de kat kruipt en dan doorheen en als die klaar is bij jouw vogels pesten gaat ie lekker naar huis.
zwart en al kan ie lekker bij zijn eigenaars op de bank gaan liggen rollen.
houden ze hem misschien niet binnen maar ie wel erg leuk.happy :)


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-07-09 - 08:38:08 send message to mootje

In feite zijnde katten het probleem niet maar de eigenaren.
Het beest kan het niet helpen.
Ik heb hier echt oorlog met een achterbuur gehad om hun kat, die heeft mij diverse troopjes en een livingstone tourako gekost(paniek nek gebroken)sad :(
Ik ging daar op een nette manier vragen of ze hem binnen wilden houden, vervolgens kreeg ik mij toch een muil van dat mens.
Gevolg was dat onze poort in de fik ging, en onze auto bekrast werd, vol met schuttingtaalangry.
Wij hebben achter en voor camera's, en 1 en ander stond met geluid en al op band.
Daar de mensen de woning huurden, konden ze alle schade betalen, en de woning verlatenhappy :).
Verder hier overigens de laatste tijd weinig last van katten, maar dat klop ik snel af.


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-07-09 - 09:30:10 send message to jeroenvdwilk

Bij mij heeft het gelukkig nog geen slachtoffers geeist, maar dat zal niet lang meer duren.sad :(


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2008-07-09 - 09:38:14 send message to theelepeltje

Katten hebben bij mij al voor de nodige paniek gezorgd:

- gaas opengetrokken waardoor er 20 vogels waren weggevlogen
- poten door het gaas getrokken waardoor ik vogels met 1 poot had
- tropische duiven doodgevlogen 's nachts door schrik van de katten (2 op 1 dag).


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-07-09 - 12:37:15 send message to jeroenvdwilk

Theelepeltje;
een paar jaar geleden was bij mij het gaas ook kapot gegaan, veel kanaries weg.

Diezelfde tijd had ik ook een vogel met 1 poot.

Na die tijd geen last meer gehad, maar nu wel weer!sad :(


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-07-09 - 13:53:29 send message to zourky

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

MIjn voliere is 20x10 boven een net,ik heb vroeger ook last gehad van katten jaren geleden schrikdraad van boven en onze honden beneden,en wij hebben nooit meer last van katten,al onze buren hebben katten en meer dan één.Als ik dat hier allemaal lees van katten opgeruimt in smeren met zwart,men mag niet vergeten die eigenaars van katten houden zoveel van hun kat als wij van onze vogels,uilen komen snachts ook op de voliere zitten,maar de kat krijgt de schuld.IK heb niets tegen katten,wij hebben er altijd gehad en het zijn de eigenaars van vogels die moeten zorgen dat de kat niet bij de vogels kan,zonder ze op te ruimen of mishandelen,iedere katten liefhebber kan ook gaan klagen over lawaai van vogels,ik zorg dat er geen kat bij mijn vogels komt is er een nieuwe kat wel die komt maar éénmaal voor mij is schrikdraad het best.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-07-09 - 17:29:15 send message to P.Rooth

Hallo Robbin

Lijkt me een goed idee als dat ding zo'n bereik heeft .

Voor de cente hoef je het dan ook niet te late
wrang si het dat de liefhebbers van katten zelf der verantwoordlijkheid niet nemen .

Paul


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-07-09 - 17:48:59 send message to chrislaevers

Ik zou heel graag willen dat alle katten verplicht gesteriliseerd en gecastreerd werden om hun aantal drastisch te doen dalen. Bij ons zijn er hier en daar al kleine intiatieven en er is ook sensibilisering. Dat is volgens mij ontoereikend.
De kostbare raskatten die aan TT's meedoen en zo kunnen dan een wettelijke uitzondering krijgen. Die zullen ook wel niet loslopen vermoed ik.
Ik vind ook dat katteneigenaars er voor moeten zorgen dat hun kat ten alle tijde in huis kan komen. Deze dieren moeten altijd bij hun eten kunnen daar ze een metabolisme hebben dat op en af gaat zoals een suikerspiegel. Een situatie waarbij een kat 's morgens wordt buitengelaten en pas 's avonds als de eigenaar terug is, pas kan binnenkomen, schept problemen. Mijn gecastreerde kater eet verschillende keren per dag en hij slaapt 16u per dag binnen. Eén kat van de buren sliep tijdens de winter en het voorjaar in mijn konijnenhok. Anderen komen en gaan. Deze jaag ik weg en in feite heb ik geen problemen met ze. Ik kan wel zeer goed begrijpen dat er plaatsen zijn waar het aantal katten zo is opgelopen dat er van leefbare cohabitatie geen sprake meer kan zijn omdat er voor deze katten maar half wordt gezorgd. De overheid blijft hier goed in gebreke en ik vind het prima als katteneigenaars een vermaning krijgen of wat dan ook omdat ze teveel katten hebben of ze niet castreren of steriliseren of ze tijdens de dag uit het huis sluiten zodat ze bij andere mensen overlast gaan bezorgen.
Langs de andere kant vind ik dat de vogeleigenaar zijn vogels dient af te schermen tegen de kat en tegen andere mogelijke roofdieren. Een kat binnenhouden strookt m.i. helemaal niet met haar natuurlijke aard.
Dat er teveel katten zijn op een te kleine leefoppervlakte lijdt geen twijfel.

Christine.


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-07-09 - 18:56:40 send message to janvana

natuurlijk,ga de katten/poezen maar de hemel in prijzen en de vogelbezitters de schuld geven.
"zij moeten hun vogels beschermen tegen de katten" m'n rug op.mijn hond of vogels komt toch ook niet bij de buren kakken of hum vogels de stuipen op het lijf jagen met alle gevolgen vandien.over dit item kan ik me zo kwaad maken.
en natuurlijk zijn het de eigenaren van deze rovers die de ware schuldigen zijn.zou ik een fretje hebben dat bij mij losliep zou ik toch ook niet tegen de buren zeggen dat zij hun konijntje maar beter moeten beschermen.


msmartin
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-07-09 - 19:22:17 send message to msmartin

schrikdraad is de beste oplossing heb nergens last meer van
,nog mooi gezicht ook als de kat het aanraakt
sprinkt een meter in de lucht en komt nooit meer


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-07-09 - 19:38:45 send message to P.Rooth

Cristene
Katten kunnen best in een afgesloten ren of in een afgesloten tuin lopen als de eigenaar maar z'n verantwoording wil nemen .
Je laat een kat 's avonds niet uit zodat zo'n kreng bij een ander schade aan kan richten of ff lekker in een zandbak van de buurkinderen schijten dat doe je niet , doe je dat wel kijk dan niet raar als de kat/poes niet thuis komt en het kattevoer op zolder kan .
Ik heb geen hekel aan katten m'n opa was dol op katten ( op zijn manier )maar wel aan katten van een ander .
Paul


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-07-09 - 20:00:17 send message to janvana

paul je hebt je item aan mij kwijt gekunt,laat het daar bij


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2008-07-09 - 20:14:46 send message to v.dijck

zourky ik heb een hond aangeschaft moet ik de rekening delen door het aantal kattenbezitters hier in de buurt? en de hondenbelasting en de brokken en de dierenarts, dus jij zegt dat ik die kosten moet maken zodat hun kat niet bij mijn vogels kan, als die mensen een schrikdraad om hun plaats spannen zodat die kat niet aan de wandel kan is het probleem ook een heel eind op gelost.


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-07-09 - 20:33:41 send message to janvana

dit is een reactie (vdijck)die de spijker op de kop slaat.ik vind dat de bezitters anders maar voor de gevolgen moeten instaan




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede