Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > overlast door katten bij voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-07-15 - 14:31:01 send message to cocobar

@Leandro: met een steen zou ik niet gooien. Zet beter een emmer met wat water klaar... de boodschap zal zo ook overkomen en zo doe je niemand kwaad.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-07-15 - 15:03:44 send message to EdensB

Een simpel glas water met wat teatree olie gooien, de geur van de olie daar hebben katten een HEKEL aan, ik gebruik het thuis om mijn plantjes lusivrij te houden en de katten blijven ver uit de buurt, de olie zelf kan geen kwaad voor de katten of de vogels..helpt waarschijnlijk zelfs tegen ongedierte in de voliere.


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-07-15 - 20:42:22 send message to janvana

een emmer water zullen ze zeker van schrikken,wat denk je van je vogels cocobar ?
zullen zij daar niets van merken??
KATTEN/POEZEN HET ZELFDE BEHANDELELEN ALS KRAAIEN/ROEKEN ETC.MET DE BUKS ER OP.niks de katten hebben een voorkeurs recht omdat ze altijd al los mochten lopen of nachtdieren waren.je raakt meer vogels kwijt aan katten dan aan ratten als je op tijd gif zet.misschien een goed idee voor de katten !!!!!!
waarom kan een kat niet aan de lijn?grote onzin.
mijn buurvrouw heeft er een,kan alleen buiten aan een looplijn,tot net onder de bovenkant schutting.maar dit willen de kattenbezitters niet omdat de katten al van vroeger uit vrij mochten rondlopen.IK MOCHT VROEGERT OOK DINGEN DOEN DIE NU NIET MEER MOGEN.daar komt nog bovenop dat de katten zo ver door gefokt zijn dat zij het natuurlijke gedrag(jagen en opeten)niet meer kennen.het jagen willen ze nog wel proberen maar het opeten zijn ze al lang verleerd,want wat het baasje geeft is veel lekkerder(uitzonderingen daar gelaten0


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-07-15 - 21:44:17 send message to Karel

quote
ZELFDE BEHANDELELEN ALS KRAAIEN/ROEKEN ETC.MET DE BUKS ER OP


shocked 8O


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-07-15 - 21:52:27 send message to chrislaevers

Een tuinslang is ook handig, daar kan je het dak mee bespuiten. Mijn vogels zijn dat gewoon omdat ik de groenten en de bloemen bespuit en bij wat droge periodes besproei ik de beplanting in de volière. De catharina's nemen dan en passant een douche. En met een tuinslang kan je ver spuiten.

Christine.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-07-15 - 22:50:45 send message to EdensB

Ik weet wel dat als iemand op mijn katten schiet ik op hem schiet !


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-07-15 - 23:25:31 send message to cocobar

Aan opbod van straffe uitspraken gaan we niet meedoen.

Ik was alleszins zeer ontgoocheld/triest, en anderen nog meer, toen onze kat gepakt was door de buurman. En enkel om ruzie te stoken door de schuld op een andere buur te steken. Leuk wereldje toch!

Krenken van een ander z'n dierbaar huisdier is nergens voor nodig. Manieren genoeg om ze op afstand te houden. Met diepe haatgevoelens is niemand gebaat, zeker niet als er een buks in het spel is!!


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2008-07-16 - 07:43:01 send message to rajar

Met een luchtbuks schiet je geen kat dood je vverwondt hem alleen.


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-07-16 - 08:27:31 send message to zourky

een luchtbuks bedoelen jullie een luchtgeweer zoals op de kermis met loodjes wel schiet dan maar eens op een blikkedoos van groenten dan gaan jullie zien waar het loodje ligt.
IK dacht dat het hier een forum was van diervriendelijke mensen,maar je ziet het is niet altijd wat het lijkt,ik eb ook al een kat en meer dan één en bunzings en ratten allemaal met een zelfgemaakte kattenval zal ik maar zeggen ze is zelfs groter dan die ze verkopen,en als er een kat in zit een emmer water er over, de val open,ge moogt gerust zijn die komt hier niet meer,wat ook helpt zijn muizen vallen zo van die ouderwetse muizenklemmen,maar dat moet je wel doen savonds als het donker is anders is de kans groot dat er een mus of ander vogeltje in zit(dood) op dat valletje zet ge een stukje vlees of vis snachts komt een kat snuffelt aan de val,val slaat af en kat krijgt het tegen haar neus en die komt ook niet meer,dan heb je kans dat er een muis inzit.maak het valletje ook vast met een koord,zit er een muis in en dan, komt de kat pakt de muis en valletje ook weg.
Ik denk dat het hier nu genoeg geweest is op dat katten forum groetjes Richard


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-07-16 - 10:39:28 send message to P.Rooth

Rajar wie zegt dat een kat niet doodgeschoten kan worden met een buks ?
Wij hebben last van wilde katten en een klein rond dingetje doet dan wonderen .
Cocobar wat erg he dat je zelf je eigen verantwoording niet genomen heb en de kat de klos is , hou die kat dan bij je als je zo dol op dat beest bent wordt je ook niet triest .
We hebben nu geen hond meer maar die liep altijd los en 's nachts kon hij buiten komen .
We hebben menige 'wilde' kat op de stoep gevonden doordat die dierenliefhebbers d'r lieve diertje naar buiten schopten en de andere dag om der kat riepen en misschien wel huilden omdat de poes/kat niet meer brokjes kwamen halen .
Wie z'n schuld is dat dan ?

Toch niet van een ander !

Maar je eigen schuld Heer/ mevrouw Cocobar en de velen die krokdillentranen laten vloeien .

Was de oplossing van m'n opa toch de beste want dan had hij er ook nog wat aan , hij leeft niet meer maar had vele goede recepten om ze op te dienen maar altijd met een krokant korstje

Wordt het niet tijd dat de poezen en katten liefhebbers d'r eigen verantwoordelijkheid nemen en de lieve diertjes bij zich houden angry

Paul


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-07-16 - 12:15:57 send message to EdensB

Duidelijk een echte diernliefhebber...heb jer last van n besst maak m gewoon af..djeez wat n mafketels zitten hier zeg, voor t zelfde geld kan men zeggen dat als de buren hun kind word wakker gehouden door je vogels ze je vogels af mogen maken.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2008-07-16 - 12:23:38 send message to mreyder

Ik snap eerlijk gezegd het kattenprobleem niet! Het is geen probleem om katten bij je volieres te weren: koop 1 vogel minder en besteed dat geld aan een schrikdraadapparaat. Een middag werk en je hebt je volieres beschermd een kat die eenmaal met het schrikdraad in aanraking is geweest maakt in het vervolg een gote boog om je volieres. De oplossing die hier door sommigen aanbevolen wordt, nl het afmaken van de katten, vind ik te a-sociaal om aandacht aan te schenken. En even voor de goede orde: ik heb zelf geen katten.


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-07-16 - 12:44:07 send message to jeroenvdwilk

quote
een luchtbuks bedoelen jullie een luchtgeweer zoals op de kermis met loodjes

Nee, lijkt mij niet. Ik denk zo'n soort geweer.

Jeroenwink ;)


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-07-16 - 12:52:26 send message to cocobar

Leuk verhaal, Paul. Dat had ik nodig, een goede burger die mij wijst op mijn verantwoordelijkheden en plichten. Mijn rechten of die van de kat vergeten we dan even voor ons gemak.

Lijkt me leuk om jouw opvattingen doorgetrokken te zien in de wetgeving. Olé wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-07-16 - 14:21:19 send message to Karel

quote
Lijkt me leuk om jouw opvattingen doorgetrokken te zien in de wetgeving.


Interessant, maar gelukkig heeft de voortschrijdende beschaving de wetgever anders doen inzien.happy :)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede