Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > scheef gegroeide bek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : scheef gegroeide bek
Enrico
Website Member
Posts :72

Website Member
2008-07-24 - 08:10:28 send message to Enrico

In m'n laatste nest Norwichen is er één jong (van de 3) bij met een bovensnavel die scheef gegroeid is en naar beneden krult. Het jong is nu zo'n 3 weken oud en enkele dagen uit het nest. Wat doe ik hier best mee?? Doordat de bovensnavel naar beneden krult en naast de ondersnavel komt vrees ik dat het jong problemen zal hebben om straks zelfs de zaadjes te pellen. Voorlopig worden ze nog perfect gevoerd door de ouders, maar ik vrees ervoor wanneer dit zal stoppen.
Wat kan hier eventueel de oorzaak van zijn?? Kan het zijn dat dit jong in z'n eerste dagen misschien 'te geweldig' in aanraking is gekomen met de snavel van de ouders tijdens het voeren?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-07-24 - 12:59:39 send message to ParkietenPeter

Ik denk dat jouw vermoeden van de oorzaak corrrect kan zijn.

Wat je doen kunt is de snavel bijknipppen (af). En dan net boven de ondersnavel zodat de kromming uit de bovensnavel geknipt wordt of in ieder geval nagenoeg eruit wordt geknipt.

Ik zou dit wel pas doen als het jong zelfstandig zou moeten eten. Houdt er een soldeerboutje (warm) bij voor het geval je in het leven knipt.

wink ;) Peter


Enrico
Website Member
Posts :72

Website Member
2008-07-25 - 14:46:19 send message to Enrico

Hoe rap groeit een snavel eigenglijk bij?? Kun je dit versnellen door extra eiwitten te geven bv?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede