Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > last van "motjes"...in ruimte waar de vogels zijn gehuisvest Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : last van "motjes"...in ruimte waar de vogels zijn gehuisvest
nicohoog
Website Member
Posts :7

Website Member
2008-07-24 - 22:00:53 send message to nicohoog

beste mensen...
ik word onderhand moedeloos van de hoeveelheid "motjes"...zo noem ik ze maar even.
Ik heb een grote zolderkamer waar een gedeelte van mijn vogels is gehuisvest.
Daar wemelt het dus nu van de motjes... ik probeer ze te op te zuigen met de stofzuiger, maar het lijkt net dweilen met de kraan open.
Ze zitten (of de larven) in het voer.
Wie heeft voor mij een adequate oplossing.
Ik zal dankbaar zijn daarvoor.
Nico van 't Hoog


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-07-24 - 22:25:45 send message to roodmus

Als ze in het voer zitten moet je natuurlijk het voer verwijderen.

Vraag me af hoe ze daar inkomen.

Misschien meer schoonmaken?wink ;)wink ;)


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-07-24 - 22:33:53 send message to hj de graaf

simpel je hebt oud voer gekocht,

en as je ze heb kom je der nie van af en gaan ze in nieuw voer zitten. ik heb ook keer slecht voer gekocht zaten ze ook in. ik heb nu me voer in houten bakken met gaas afgedekt en niet te veel op voorraad houden mvg


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2008-07-24 - 22:34:56 send message to ej roelofs

1 tip "motjes"in de voliere neem maar van mij aan ,einde van de kweek periode.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-07-24 - 23:10:07 send message to paintim

Dat is niet zo best. Je kan ze wel verdrijven door in de zak zaad laurierblad te hangen.
Ik zie als echte oplossing het voer weg te gooien en nieuw zaad te kopen in dubbelwandige papieren zak voorzien van houdbaarheidsdatum.Na voer uit de zak te hebben genomen moet deze weer goed worden afgesloten.
Het zaad moet ten alle tijde droog en koel worden opgeslagen.
Vr.groeten van
ANTONI


Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-07-24 - 23:10:58 send message to Stefan1990

Hallo

wij hebben eens motten gehad in onze keuken, wij hebben ze (bijna) allemaal weggekregen (af en toe zie ik er nog eens eentje vliegen) met een soort van stickers waar feromonen op hangen.
Mannelijke motten worden hierdoor aangetrokken en gaan op de stickers zitten en blijven eraan kleven, na een tijdje zijn er geen mannetjes meer en komen er geen nieuwe motten meer bij.
Misschien is dit een oplossing...

mvg Stefan


Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-07-24 - 23:13:41 send message to Stefan1990

oja het voer met larven in weggooien en het nieuwe voer op een plaats bewaren waar de motten er niet aan kunnen
(en ik zou zeggen als je een larve ziet, weg ermeelaugh :D)

Stefan


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-07-24 - 23:33:15 send message to meyer

Ik denk dat we te hard van stapel lopen en dat Nico bedoeld dat ze overal zitten tot zelfs in het voer.Deze motjes komen bij de beste kwekers voor en kunnen geen kwaad. Ze zijn alleen vervelend omdat ze overal zitten zoals in drinkbakken waarin ze verdrinken.De larven van deze motjes verpoppen in kieren bv achter nestblokken en in scheuren/kieren tussen hout.
Bij de drogist of dierenspeciaalzaak verkopen ze de Vapona strip deze helpt prima tegen deze motjes. Deze strip is een tijd uit de handel geweest maar word al weer jaren verkocht.
Laat deze strip en half uur in de afgesloten vogelruimte staan en zet hem dan weer dicht. Als je dit een paar keer per week doet en na een paar weken weer herhaald ben je er zo goed als zeker van af.

succes.

Groeten Meyerwink ;)


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-07-25 - 00:42:43 send message to paintim

Die mottenplaag ontstaat toch dikwijls bij zaad,dat te lang slecht is opgeslagen.
Koel en droog opslaan dat is toch het beste en wordt ook geadviseerd door de fabrikanten.
Het kan natuurlijk ook liggen aan de opslag door de leverancier.
Het schijnt,dat ze ook wel eens in keukenkastjes
opduiken,waar meel,havermout te lang blijft staan.Een van mijn vogelvrienden had eens een baaltje zaad gewonnen bij een tombola.Bleek een zak oud zaad te zijn. Toen hij hem opende zat alles binnen de kortste tijd onder de motten.
Om het zaad te controleren kan je even je hand in het zaad steken. Je zal dan zien,dat er een fijn rag aan het zaad hangt.
Vriendelijke groeten van
ANTONI


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-07-25 - 01:26:36 send message to Ton Koek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Om de overlast te beperken kun je hier en daar open schaaltjes water neerzetten, daar verdrinken ze inderdaad snel in.
Bestrijden kan, verjagen kan ook...
Overal bloeit nu boerenwormkruid, dat werkt uitstekend om vliegende insecten te weren.
Zet een flink bos in een vaas en zet een raam open. Binnen een paar uur vliegt alles wat kan vliegen (insecten dan) naar buiten.

succes.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2008-07-25 - 09:00:52 send message to kaapsen

Dag Meyer,als jij ze voor mij kunt bestellen bestel er maar 10 voor mij svp,ik heb die vapona cassettestrip altijd gebruikt,maar hij is echt niet meer te verkrijgen sad :(.

Werkte idd perfect,oa bv ook tegen bloedluis en alle andere voor onze liefhebberij, nadelig vliegend en kruipend overlast gevend (ongedierte).

Gr Kees


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-07-25 - 09:46:41 send message to meyer

Hoi Kees, Hier hebben we het al eens meer over gehad. Bij mij zit een klein diervoederzaakje om de hoek, zo klein dat ik er mijn voer niet eens ga halen. ivm slechte doorstroming van het voer. En in dat zaakje verkopen ze nou net wel Vapona strips, tenzij daar de doorstroming ook slecht van is en het nog oude strips zijn welke ze onder uit het keukenkastje gehaald heeft.
Om nu eindelijk eens 100% zekerheid te krijgen of ze nu wel of niet worden verkocht heb ik net Vapona zelf gemaild met deze vraag en hoop snel antwoord te krijgen zodat dit probleem uit de lucht is. Dus wat de Vaponastrip betreft nog even geduld.

Groeten Meyerwink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-07-25 - 10:23:39 send message to meyer

Ik ben even gaan zoeken en dit kan ook een oplossing zijn.

Roxasect Mottencassette - Inhoud: 1 cassette Samenstelling: Werkzame stof: Dichloorvos 30,5% (3,5 gram per cassette).

De roxasect cassette bevat exact dezelfde werkzame stof als de vapona cassete (dichloorvos) De dosering is ook hetzelfe. Reden dat de roxasect wel verkocht mag worden en de vapona niet, is simpelweg dat de cassette kleiner is en dus ook de hoeveelheid dichloorvos. Voor de wat grotere kooi heb je dus enkel meer cassettes nodig.
Bij drogist en apoteker te koop.
prijs € 4.19

Als dit zou helpen is het Vapona probleem opgelost.
Wie gaat dit testen en ons informerenlaugh :D

Groeten Meyerwink ;)


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2008-07-25 - 11:50:15 send message to kaapsen

Dag Meyer,ja,we hebben het er idd al eens over gehad,iid geval bedankt voor het eventuele alternatief,ik zal eens gaan informeren.
Misschien kan je ondertussen voor mij kijken of dat winkeltje er nog een paar heeft,want ik was er altijd zeer tevreden over,je moest het uiteraard wel volgens de regels gebruiken,je gemaakte kosten krijg je uiteraard vergoed.

Gr Kees.
ps,of topic happy :),Die twee vogels op het balkon kan hij nu gerust al buiten zetten,moet hij alleen wel opschieten met de volliere,hebben ze nog ruim de tijd ivm gewenning.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-07-25 - 12:30:07 send message to meyer

Ik zal eens navragen of ze de vapona nog hebben.
Maar ik denk dat het nieuwe middel wat zo goed als het zelfde is alleen in kleinere verakking een mooie vervanger is.Maar dat zou eigelijk getest moeten worden door iemand met vapona ervaring zodat er een vergeleken kan worden.
Ik noem geen namen happy :) laugh :D Kees ? Je moet natuurlijk wel ergens last van hebben anders zie je geen resultaat.

quote
Gr Kees.
ps,of topic ,Die twee vogels op het balkon kan hij nu gerust al buiten zetten,moet hij alleen wel opschieten met de volliere,hebben ze nog ruim de tijd ivm gewenning.



Ik heb hem ook gezegt dat hij beter eerst kan proberen in hun bestaande kooi ivm geluidsoverlast. Het zou jammer zijn dat hij de nog te bouwen voliére weer moet afbreken omdat hij ze om deze reden niet buiten kan plaatsen.

groeten Meyerwink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-07-25 - 16:14:59 send message to meyer

Helaas De Vapona Casette is niet meer.

Ik heb vanmorgen een mailtje naar Vapona gestuurd met de vraag of deze Casettes nog in de handel waren maar helaas, zie onderstaand bericht.


quote
Geachte heer De Jongh,

Hartelijk dank voor uw bericht.

U vraagt of de Vapona Casette nog te koop is.

Helaas moeten wij u meedelen dat wij dit product niet meer maken omdat de vraag ernaar te klein werd om het op de markt te houden. Wij hebben ook geen voorraad meer van dit product.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Caroline Haasnoot
Sara Lee Consumentenservice

_____________________________________________________________________________

Onderstaand bericht hebben wij van u ontvangen:



Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede