Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > gemengde voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gemengde voliere
tomverbinnen
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-07-29 - 14:29:56 send message to tomverbinnen

Hallo,
ik heb sinds jaren een gemengde voliere, waarin 7 valkparkieten, 5 kakarikies, 3 pruimkoppen, koppel barrabanden en koppel swiften.
De kakarikies en valken kweken voldoende.
Onlangs de voliere in grootte verdubbeld (dus nu iets van 2m op 6m), en de barrabanden vertoonden iets meer koppelgedrag, maar verder niets. Ook de swiften kweken niet, alhoewel ik ze al wel zien paren heb. Ik heb veel verschillende netskasten hangen.
Ik wil echt geen gescheiden volieres.
1.Enig idee hoe het komt dat de barrabanden en swiften niets kweken? (de pruimkoppen zijn pas dit jaar broedrijp).
2.Ik zou er nog iets bij willen zetten, dacht aan koningen maar die vind ik te duur (zeker al omdat die apart moeten zitten om te kweken, zeggen ze). Wat denken jullie dat er nog bij kan(en betaalbaar is)?
(wat ik niet wil: halsbanden (teveel lawaai)
Alvast bedankt voor jullie constructieve hulp/bemerkingen.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-07-29 - 15:58:03 send message to meyer

Als ik jou was zou ik me eerst maar eens gaan verdiepen in kromsnavels. Je klaagt dat je vogels slecht kweken maar eigelijk weet je best waaraan dit ligt. Kweken gaat nu eenmaal beter als je kromsnavels per koppel in een ren zet zodat ze niet verstoort worden en alle rust krijgen.
Maar ik zie het somber in omdat je alweer aan het bekijken bent om er nog meer koppel bij te plaatsen. Hoe meer vogels je in een voliére plaats des te rustiger zal het worden omdat ze geen teratoriumdrang meer hebben maar ook de drang om te broeden valt dan weg. De keus is natuurlijk aan jou.

Groeten Meyerwink ;)


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-07-29 - 22:46:16 send message to wings

Hoi Tom,
Ik maak uit je verhaal op dat je toch met al je vogels wilt kweken.
Dan moet je je vogels gescheiden houden.
Maar ik denk dat je dat al wel wist.
gr Jan


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2008-07-30 - 17:56:30 send message to BZB

Ik zie dat je nogal veel oneven aantallen hebt, zou die eerst maar eens terug brengen naar koppels.
Er kunnen absoluut niet meer vogels bij, van kweken komt dan zowiezo niets. Je mag blij wezen dat het zo goed gaat zonder dat er veel gewonden vallen. Eigenlijk mag je van geluk spreken dat niet al je vogels broedrijp worden!! Kun je dooien rapen!
Sluit me dus volledig bij de voorgaande 2 meldingen aan.


frank_ursela
Website Member
Posts :76

Website Member
2008-07-30 - 20:35:34 send message to frank_ursela

Hoi Tom

Voor een voliere ( 2m x 6m ) van dit formaat heb je wel ontzettend veel vogels bij elkaar inzitten.
7 x valken-5 x kakariki-3x pruimekop- 2 x barraband- 2 x swiften ( totaal 19 vogels )
Als er dan ook nog jongen bij in komen ,word het wel erg druk in de voliere.
Het zijn allemaal geen agressieve soorten ,maar met deze aantallen zou ik er eerder vogels uit doen , en zeker geen vogels bij kopen !
Ikzelf kweek al jaren met veel succes met de swiftparkiet, zowel per koppel,als in kolonie .
Sta zelf bij vogelarena,onder de naam:frank_ursela
( kijk maar eens )
Misschien kan ik je informatie geven omtrent de swiftparkiet.

m.vr.gr Frank


thieb
Website Member
Posts :39

Website Member
2008-08-15 - 23:34:38 send message to thieb

mij hebben ze altijd gezegt, je kunt veel soorten samen zetten, zolang je niet kweekt. heb het zelf ook gemerkt. met mijn roodruggen. zolang ze niet kweken geen probleem. maar vanaf dat ze kweekten. kon hij zelfs zijn eigen jongen niet uitstaan. maar ik doe al een tijd de jongen van mijn valkparkieten, roodruggen, grasparkieten, kanaries, zebravinken, sijsjes samen in een voliere en soms zitten ze juist op het randje van de capaciteit van de voliere. maar tot nu toe geen probleem mee gehad.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2008-08-16 - 00:19:22 send message to BZB

quote
mij hebben ze altijd gezegt, je kunt veel soorten samen zetten, zolang je niet kweekt.

Ja, misschien heb je jezelf in de hand, maar vogels willen zelf allemaal kweken! of heb jij een middeltje dat je vogeltjes niet gaan fokken? Sorry hoor, maar stoor me er vaak aan dat mensen zeggen dat ze vogeltjes houden, "maar er niet mee gaan kweken" de reintst kolder!


thieb
Website Member
Posts :39

Website Member
2008-08-16 - 09:18:40 send message to thieb

geen nestkasten geven waarin ze kunnen kweken, alleen mannen zetten,alleen poppen. zijn genoeg manieren. om in een voliere niet te kweken.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-08-16 - 12:11:19 send message to meyer

quote
geen nestkasten geven waarin ze kunnen kweken, alleen mannen zetten,alleen poppen. zijn genoeg manieren. om in een voliere niet te kweken.


En toch willen ze kweken dat is nu eenmaal de drang,nooit vogels van het zelfde geslacht op elkaar zien zitten? Dat ze op deze manier niet kunnen is wat anders.


Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede